Maria, 33, joutuu muuttamaan koska rahat eivät enää riitä
https://yle.fi/aihe/a/20-10006315
Miten hallituksen uudistukset auttavat artikkelin henkilöä työllistymään? Varmaan kaikkensa yrittää ja stressaa itsensä hengiltä joka päivä ilman kurjuuttamistakin.
Kommentit (1014)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä kouluja voi käydä ilman kulukorvausta. Huomaa kuinka koukussa nämä tietyt ihmiset on tähän tukijärjestelmään ja kaikki on mahdotonta, koska sitten ei saa enää ilmaista rahaa. Kiero ajatusmalli.
Ja itse olet ollut yh, töissä ja koulussa samaan aikaan ja pesit pyykit ennen klo 22.00 hiljaisuusaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huhtikuussa leikataan asumistukea ja soviteltua päivärahaa.
Osa-aikatyötä tekevältä yh-vanhemmalta leikataan vähintään 300 kuukaudessa.
Ei kun etsimään lisätyötä. Niin minä tekisin. Miksi jäädään valittamaan kun on voi ottaa lisää työtä. Suurin osa voi ja tiedän muutamia, jotka notkuvat kotona ja isot lapset on koulussa.
Työnantajat ei sovittele työvuoroja.
Listat tulevat pari viikkoa ennen, ei voi olla töissä 2 paikassa samaan aikaan.
Ja tulee potkut, jos et mene työvuoroon.
Avustajatkin lopettavat työt.
Ei voi avustaa montaa, koska avuntarve eri aikaan. Joku saattaa tarvita apua aamulla, joku päivällä ja joku illalla ja pitäisi vielä kulkea työmatkat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä kouluja voi käydä ilman kulukorvausta. Huomaa kuinka koukussa nämä tietyt ihmiset on tähän tukijärjestelmään ja kaikki on mahdotonta, koska sitten ei saa enää ilmaista rahaa. Kiero ajatusmalli.
Ja itse olet ollut yh, töissä ja koulussa samaan aikaan ja pesit pyykit ennen klo 22.00 hiljaisuusaikaa.
Yksi sinkku tuttu opiskeli ja kävi töissä.
Ainut vapaapäivä hänellä oli sunnuntai jolloin siivosi kodin niin eikö tullut joku mummu valittamaan, että kun tampataan mattoja sunnuntaisin.
Ja rivitalot on ihan hirveitä, jos sunnuntaina tai myöhemmin illalla leikkaat ruohoa. Jo on mummut kuorossa valittamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Migreeni on elämäntavoista johtuva. Säännölliset elämäntavat, kuntoilu ja riittävä lepo sekä stressin hallinta niin kohtaukset vähenee ja loppuu.
Täähän on siis ihan törkeää paskapuhetta. Joko trollaat tai olet niin idiootti että esität asiantuntijaa asiassa josta et tiedä yhtikäs mitään. Lisäksi mielestäsi sama varmaan koskee kaikkia muitakin sairauksia, niin fyysisiä kuin psyykkisiä?
No sattumalta sekä itse, että kaksi lastani olemme kärsineet migreenistä. Itsellä aurallinen migreeni johtui jälkikäteen ajatellen paineista tehdä huippuhieno gradu. Migreenit loppui kun lakkasin stressaamasta, aloin syödä, nukkua ja liikkua säännöllisesti ja hyväksyin sen ,että gradusta tulee juuri sellainen kun tulee. Teen parhaani ja se riittää. Tytärtä painosti urheiluharrastus ja migreeni helli
No teillä meni näin, toivottavasti kokemuksesi ei kuitenkaan saa sinua luulemaan että kuka tahansa voi parantua migreenistä tai masennuksesta vain tekemällä elämänmuutoksia. Tällä en tarkoita, etteikö niitä kannattaisi tehdä! Mut edelleen, ei ole oma valinta jos sairaudet ei helpotakaan noin yksinkertaisilla konsteilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajaksi opiskelemaan haki vuosi sitten 27678 ja pääsi vain 2773.
Miten tämä liittyy aiheeseen?
Olen eri ja olen ihmetellyt miksi sairaanhoitajien koulutusmääriä ei lisätä kun halukkaita on paljon? Ei tarvitsisi ulkomailta lähteä hakemaan. t eläkeläis sh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi sinkku tuttu opiskeli ja kävi töissä.
Ainut vapaapäivä hänellä oli sunnuntai jolloin siivosi kodin niin eikö tullut joku mummu valittamaan, että kun tampataan mattoja sunnuntaisin.
Ja rivitalot on ihan hirveitä, jos sunnuntaina tai myöhemmin illalla leikkaat ruohoa. Jo on mummut kuorossa valittamassa.
Yksi mies nauroi, että ensin mummot valittavat, että kun ei ole ruohoa leikattu, kun jokaisella on rivitalossa pihanhoitovuoro.
No, kun käyt töissä ja koulussa ja leikkaat ruohoa illalla klo 21.00, kun tulet kotiin töistä niin kauhea valitus tai jos leikkaat ruohoa sunnuntaina niin valitetaan, että kun on pyhäpäivä ja kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt suunnitellaan jo 3 miljardin lisäleikkauksia.
Mitä luulitte kun edellinen hallitus pisti ranttaliksi että ketkä tästä nyt kärsii ja keille kostetaan? Ja vastaus ei ole että elitisti stanistit kärsii!!
Edellinen hallitus oli oikea kauhuooppera! Noin toteaa mm Atso Almila kun kommentoi jonkun kirjoitusta hallituspolitiikasta. Eli " XXX erehtyi väittämään, että äänestimme tämän hallituksen valtaan, vaikka äänestimme nimenomaan eduskunnasta. Hallitusta lähti muodostamaan Orpo mandaatillaan. Olishan tuo voinut olla sinipunakin, mutta kauhuooppera Marinin kummitus esti sen mallin. ( Atso Almila)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen opiskellut tutkinnon töiden ohella, kyllä. Japsia on neljä ja kodinhoidon vastuu jakaantuu tasan, joten turha mennä tuon yh-taikasanankaan taakse. Mutta ainahan niitä tekosyitä löytyy, kun vaihtoehtona on oikeasti tehdä jotain, joka vaatii vaivaa ja panostusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen opiskellut tutkinnon töiden ohella, kyllä. Japsia on neljä ja kodinhoidon vastuu jakaantuu tasan, joten turha mennä tuon yh-taikasanankaan taakse. Mutta ainahan niitä tekosyitä löytyy, kun vaihtoehtona on oikeasti tehdä jotain, joka vaatii vaivaa ja panostusta.
Eli sulla oli mies, et ollut yh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sulla oli mies, et ollut yh.
Ymmärsit oikein, en ollut yh. Nyt ymmärrän täysin. Eli jos olet yh, et kykene tekemään mitään. Asia selvä :D Ei ole helppoa olla yh, kun elämä loppuu siihen. Ei varmaan kukaan yh koskaan ole tehnyt elämällään mitään. Vai?
Monessa perheessä toinen tekee jo vuorotyötä. On hankalaa kahden tehdä vuorotyötä, kun iltis on auki klo 17.00 asti ja viikonloput kiinni.
Sitten on näitä pariskuntia, että päivätyö ja hyvässä lykyssä opettaja, jolla koulujen loma-ajat vapaat ja hyvä palkka.
Yksi tuttu sanoi, että lentokenttä on täynnä opettejien perheitä, kun alkaa esim. syysloma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sulla oli mies, et
No niin, siinä se nähtiin. Sulla on mies kotona lasten kanssa iltaisin, kun opiskelit ja kävit töissä.
Joten helppoa opiskella. Täysin eri asia kuin opiskella, kun on yh.
Vierailija kirjoitti:
Monessa perheessä toinen tekee jo vuorotyötä. On hankalaa kahden tehdä vuorotyötä, kun iltis on auki klo 17.00 asti ja viikonloput kiinni.
Sitten on näitä pariskuntia, että päivätyö ja hyvässä lykyssä opettaja, jolla koulujen loma-ajat vapaat ja hyvä palkka.
Yksi tuttu sanoi, että lentokenttä on täynnä opettejien perheitä, kun alkaa esim. syysloma.
Oma valinta sekin ettei ole kouluttautunut opettajaksi, turha siitä on valittaa. Mene sinne opettajakorkeakouluun pääsykokeisiin tai ole hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma valinta sekin ettei ole kouluttautunut opettajaksi, turha siitä on valittaa. Mene sinne opettajakorkeakouluun pääsykokeisiin tai ole hiljaa.
Hallitus leikkaa ja syntyvyys vähenee entisestään.
Ja kohta saadaan irtisanoa ala-asteen opettajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ompas ruma akka.
Laitahan oma kuvasi niin arvioidaan sekin samalla.
Minä olen sentään hyvännäköinen. Te ette.
Juu aivan varmasti olet. ;)
Vaikea kuvitella että monikaan olisi rumempi kuin tuo artikkelin naisoletettu, ilmeisesti häntä puolustavat ovat samaa tasoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kun etsimään lisätyötä. Niin minä tekisin. Miksi jäädään valittamaan kun on voi ottaa lisää työtä. Suurin osa voi ja tiedän muutamia, jotka notkuvat kotona ja isot lapset on koulussa.
Tekosyitä löytyy aina.Muualla on aivan normaalia tehdä kahta työtä ja aivan hyvin onnistuu mutta täällä ei pysty.
Tulee vielä aika kun Kelalta rahat loppuu jos tätä vauhtia rahaa jakavat.
Silloin nälkä ajaa tämän Maria Kekkosen töihin, kuten monen muunkin.
T.Marjatta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekosyitä löytyy aina.Muualla on aivan normaalia tehdä kahta työtä ja aivan hyvin onnistuu mutta täällä ei pysty.
Ja itse olet tehnyt töitä kaupassa + muualla?
Tuskin
Vierailija kirjoitti:
Tulee vielä aika kun Kelalta rahat loppuu jos tätä vauhtia rahaa jakavat.
Silloin nälkä ajaa tämän Maria Kekkosen töihin, kuten monen muunkin.T.Marjatta
Taidetaan poistaa eläkeläisen asumistuki. Se ei kuulu omaisuuden suojan piiriin.