Maria, 33, joutuu muuttamaan koska rahat eivät enää riitä
https://yle.fi/aihe/a/20-10006315
Miten hallituksen uudistukset auttavat artikkelin henkilöä työllistymään? Varmaan kaikkensa yrittää ja stressaa itsensä hengiltä joka päivä ilman kurjuuttamistakin.
Kommentit (1014)
En usko että hänellä on fibromyalgiaa. Sen näkisi tummista silmänalusista.
Vierailija kirjoitti:
Moni nainen on hoitanut heikkenevän elintasonsa kuntoon parisuhteen kautta.
Miten? Ei minua ainakaan ole kukaan ukko halunnut alkaa elättämään. Saati jos olisi lapsia jonkun toisen miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on suurelta osin tottumuksista kun monet ovat sitä mieltä että tietty taso on oltava. Kun kysyttäisiin vaikka nykyisiltä isovanhemmilta millaisissa oloissa kasvattivat lapsensa puhutamattakaan heidän vanhemmat niin sieltä kuulisi todellisia kertomuksia oikeasta niukkuudesta ja köyhyydestä. Nykysuomessa kukaan ei kuole nälkään jos ei halua. Yleensä saa asunnonkin jos on elänyt kunnolla. Melkein moni toivoo että tulisi kunnon kriisit ja jopa sota niin ihmisten arvot menisivät uusiksi eikä valittettaisi kaikista ja kaikesta.
Nyt eläkkeellä olevat 70 - vuotiaat rakensi talon 20 - vuotiaana ja mökin 40 - vuotiaana.
Joten ei kiinnosta noi paskan puhumis kommentit.
Miks suomessa on silti paljon kerrostaloja jos kai
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta ja työkyvyttömyyseläkkeellä 181000. Eläkkeitä maksetaan 34,9 miljardia.
https://www.taloustaito.fi/tyo-elake/keskielake-1-845-euroa-kuukaudessa…
Ansiosidonnaista maksetaan 1,8 miljardia
Eläkemaksut palkasta menevät nyt eläkkeellä oleville.
Omaa eläkettä sulle kertyy 1,5 % vuosipalkasta eli kun teet 30 vuotta töitä 2400 bruttopalkalla niin saat eläkettä 1500 brutto - verot.
Työttömien haukkuminen on ihan ihmeellistä Suomessa. Itse tiedän miehen joka on työkyvyttömyyseläkkeellä ollut jo pitkään ja harrastaa metsästystä ympäri vuoden ja saa hyvän eläkkeen.
Ja meitä haukutaan jotka tehdään sijaisuuksia ja palkkatukitöitä tai palkatonta työkokeilua ja lisäksi joka vuosi leikataan tukia.
Menen itsekin lääkäriin ja jään saikulle ja työkyvyttömyyseläkkeellä. Sanon, että olen pahasti masentunut, en jaksa mitään ja nukun yöllä vain 2 h, unilääkkeet ei auta.
Kyllähän hänkin pystyisi tekemään stressitöntä työtä vähintään puolipäiväisesti, mutta mistä sellainen työ löytyy, joka sopii juuri hänelle / hänen sairauksiensa kanssa yhteen; mistä löytyy työnantaja, joka palkkaa kohtalaisen kokemattoman kolmen lapsen äidin, jolla on useampia sairauksia esim. paniikkihäiriö, vähintäänkin lievä masennus ja ehkä jotain fyysisiäkin rajoituksia?
Vierailija kirjoitti:
Ja olipa tämän rouvan elämä nyt tässä jamassa, siitä huolimatta lehtijuttu oli huonosti tehty. Jos rupeaa asioitaan repostelemaan, juttu olisi voinut olla rehellinen toimittajankin taholta. Isän osuus maksuista, miksi isä ei 2020 tukenut perhettä?
No olipa huolimattomasti luettu. Eiköhän puoliso ollut mukana maksuissa tuolloin, sillä avioero tuli puoli vuotta sitten.
Eläkkeitä kyllä maksetaan 34,9 miljardia.
Eläkeläisten mökkejä, sijoitusasuntoja ja ulkomaanmatkoja maksetaan, mutta ei lasten ruokaa.
En tule auttamaan ainuttakaan eläkeläistä koskaan.
Valtio hoitaa eläkeläiset tai jättää hoitamatta.
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta.
Onnea kokoomus
Sotessa meinataan, että omaiset osallistuvat eläkeläisten hoitoon.
Ei todellakaan tulla osallistumaan tällä kohtelulla.
Ei ole lakia, että omaisten täytyisi hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Kun sosiaaliohjaaja soittaa, että täytyisi pitää palaveri eläkeläisen hoidosta niin me sanotaan haista v ja suljetaan puhelin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän hänkin pystyisi tekemään stressitöntä työtä vähintään puolipäiväisesti, mutta mistä sellainen työ löytyy, joka sopii juuri hänelle / hänen sairauksiensa kanssa yhteen; mistä löytyy työnantaja, joka palkkaa kohtalaisen kokemattoman kolmen lapsen äidin, jolla on useampia sairauksia esim. paniikkihäiriö, vähintäänkin lievä masennus ja ehkä jotain fyysisiäkin rajoituksia?
Kertokaa nyt joku minulle, miksi ihminen jolla on tukku sairauksia ja ei pysty itseäänkään elättämään, tekee kolme lasta?
Olen aivan totaalisen kyllästynyt näihin vinkumis-juttuihin - ei mitään sympatiaa näille. Itse ovat soppansa keittäneet.
Jännästi tuntuu olevan suurimmalla osalle alle 35 vuotiailla "sairauksia,esteitä,terveyden tilaan vaikuttavia tekijöitä":D en väitä ettei osalla olisikin joku vaiva mikä vaikuttaa työntekoon muttakun näitä vaivoja yms tuntuu olevan joskus toisella alle 35 vuotiailla. Ei voi tehdä töitä mutta ei pääse eläkkeelläkään koska on liian terve,just joo...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun sosiaaliohjaaja soittaa, että täytyisi pitää palaveri eläkeläisen hoidosta niin me sanotaan haista v ja suljetaan puhelin.
En haluaisi olla sosiaaliohjaaja ja miettiä kumpi saa hoitoa : aivoinfarktin saanut vai muistisairas.
Poliisit saa juosta noiden muistisairaiden perässä, ne saa palkkaa.
Minä korkeintaan katson ikkunasta, että naapurin muistisairas taas lähti johonkin ja menen jatkamaan telkkarin katselua.
Vierailija kirjoitti:
Jännästi tuntuu olevan suurimmalla osalle alle 35 vuotiailla "sairauksia,esteitä,terveyden tilaan vaikuttavia tekijöitä":D en väitä ettei osalla olisikin joku vaiva mikä vaikuttaa työntekoon muttakun näitä vaivoja yms tuntuu olevan joskus toisella alle 35 vuotiailla. Ei voi tehdä töitä mutta ei pääse eläkkeelläkään koska on liian terve,just joo...
Sitä varten juuri sanotaan, että työttömyyskorvaus ei saisi olla liian pieni, jotta pysyy työkykyisenä eli on rahaa ostaa terveellistä ruokaa ja ehkä joku maksullinen liikuntaharrastus.
Kuule, talvikengät on kalliita. Itse käyn pelkästään ruokakaupassa ja juu olen ollut sijaisena 6 kuukautta. Sijaisuus päättyi 6 kuukautta sitten. Rahat säästin työttömyysajan makarooniin ja jauhelihaan, kun ansiosidonnaista leikataan.
Murehdi vasta sitten kun on murehtimisen aihetta. Ei kannata ennakkoon. Nauti nykyhetkestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä varten juuri sanotaan, että työttömyyskorvaus ei saisi olla liian pieni, jotta pysyy työkykyisenä eli on rahaa ostaa terveellistä ruokaa ja ehkä joku maksullinen liikuntaharrastus.
Kuule, talvikengät on kalliita. Itse käyn pelkästään ruokakaupassa ja juu olen ollut sijaisena 6 kuukautta. Sijaisuus päättyi 6 kuukautta sitten. Rahat säästin työttömyysajan makarooniin ja jauhelihaan, kun ansiosidonnaista leikataan.
Ja liian pieni työttömyyskorvaus aiheuttaa stressiä ja stressi unettomuutta ja painon nousua.
Työkyvyttömyyseläkeläisiä tulee paljon lisää. Niitä on nyt 181000.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa. Ja kun pääsee masennuksesta työkyvyttömyyseläkkeellä saa takuueläkkeen 970 netto kuukaudessa.
Työkokeilussa saa työmarkkinatukea 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa / työpäivä eli 800, kun tekee 20 päivää kuukaudessa samoja töitä kun vakituiset ja lisäksi työttömiä haukutaan.
Kun jää masennuksesta työkyvyttömyyseläkkeellä saa takuueläkkeen 970 netto kuukaudessa eli 170 euroa kotona enemmän eikä kukaan hauku eikä tarvitse tehdä mitään takuueläkkeen eteen.
Vierailija kirjoitti:
Työkokeilussa saa työmarkkinatukea 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa / työpäivä eli 800, kun tekee 20 päivää kuukaudessa samoja töitä kun vakituiset ja lisäksi työttömiä haukutaan.
Kun jää masennuksesta työkyvyttömyyseläkkeellä saa takuueläkkeen 970 netto kuukaudessa eli 170 euroa kotona enemmän eikä kukaan hauku eikä tarvitse tehdä mitään takuueläkkeen eteen.
Ymmärrän, että tosi moni valitsee masennuksesen ja naapureille ja sukulaisille voi sanoa, että on selästä työkyvyttömyyseläkkeellä.
Fibromyalgia on ihan oikea sairaus. Sidekudossairaus.