Onko mitään mahdollisuutta päästä kuusikymppisenä eläkkeelle? Jos oma eläkeikä on 66 v.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Onko osa-aikaeläkkeessä mitään järkeä? Eli että jatkaisi osa-aikaisesti töissä, ja nostaisi sitä varhennettua vanhuuseläkettä osittain.
No. Minä ainakin halusin raskaasta vakityöstä pois. Aloin 61v osa-aikaeläkkeelle= vakituloa, sit voin tehdä mieluisia keikkatöitä oman tahtoni mukaan.
Samassa raskaassa työssä en osa-aikaisena olisi jaksanut.
Vierailija kirjoitti:
Olen 46v, eläkeikäni on 67,8 vuotta. Tulen jäämään eläkkeelle 60-vuotiaana. Moni ikäiseni aikoo tehdä samoin. Laskelmat eläkevarojen riittävyydestä perustuvat näin ollen virheellisiin lukuihin.
Samat aatteet. Jään pois töistä kun lapset lentävät pesästä. Nyt 48v ja menee vielä 6v niin nuorinkin on suorittanut lukion/amiksen. Myyn asunnon kaupungista ja muutan kissani ja koirani kanssa Lappiin ja elän nuukasti. Jotain pientä voin puuhailla, mutta Ihan turha kenenkään kuvitella minua 68v vielä opettamassa teinejä yläkoulussa.
65,8 ja työtä painetaan, ei tässä ole hätää sohvalle makaamaan.
Ei 60-v.vielä eläkkeelle pääse. Mutta voit irtisanoutua töistä ja olla ansiosidonnaisella työttömyyspäivärahalla. Sitä saa muistaakseni 1,5 vuotta. Sen jälkeen saat Kelan työmarkkinatukea. Toki työnhaun pitää olla voimassa. Mutta ei noin "vanhalle' enää töitä tarjota.
Kertokaa lisää, jos jäätte eläkkeelle ennen varsinaista alinta eläkeikää. Miten saatte rahat riittämään, ökyrikkaat älkööt vaivautuko
Ansiosidonnaisella + säästöillä, 60v vakitöistä pois, keikkaa ja kesätöitä valikoidusti teen. Nyt oon 63v
Onko joku katunut liian aikaista töistä pois jääntiä?
Itse jään heti 64,5v 2025, sisko lähihoitaja/lastenhoitaja aikoo jatkaa yli oman alimman eläkeiän. Yks tuttu insinööri pohtii vielä, olis eläke mahdollista ens syksynä.
Mun alin mahdollinen eläkeikä on 65 ja laskennallisesti pitäisi olla töissä 66,5- vuotiaaksi.
Onko osa-aikaeläkkeessä mitään järkeä? Eli että jatkaisi osa-aikaisesti töissä, ja nostaisi sitä varhennettua vanhuuseläkettä osittain.