Jotkut kertovat, että vanhempi juo. Silti ovat tekemisissä!
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Minä laitoin välit poikki alkoholisti vanhempaani, kun tulin äidiksi. Itseäni en ymmärtänyt suojella, mutta äitiys herätti. Tämä ketju loppuu muhun, myös läheisriippuvuuden osalta ja mun lasteni reppu tulee olemaan niin paljon kevyempi. Aloin itsekin toipua. Olen todella ylpeä päätöksestäni. Ja ymmärrän kaikki nämä negatiiviset kommentit, joita tämä avaus saa. Minäkin uskoin joskus täysin, että olisi julmaa empatian puutetta toimia näin. Mahdollistajan ajatuksia.
Sitä ennen ostatit vanhemmallasi lasten vaunut, rintapumpun ja muuta sälää.
Vierailija kirjoitti:
Nykyaikana vanhemmat käyttävät aineita, jopa teinien kanssa yhdessä.
Olen syntynyt -84 ja jo 11-vuotiaana olin äitini paras juopottelukaveri. Huostassa olen ollut 4-vuotiaasta, mutta palasin aina äidin luo. En tiennyt paremmasta.
Ap on taas esimerkki ihmisestä joka elää ilmapallon kokoisessa kuplassa jossa kaikki on mustavalkoista ja täynnä oma keksimiä totuuksia.
Alkoholistivanhempi voi olla liiallisesta juomisesta huolimatta myös joiltain osin huolehtiva. Hän voi soittaa kysyäkseen, onko sinulla kaikki ok ja tarvitsetko apua. Hän voi auttaa sinua joissain asioissa sen lisäksi että tarvitsee itse apuasi toisissa kysymyksissä. Eri ihmisillä on erilaisia tilanteita.
Riippuu juomisen tasosta. Jos ihan varsinaista kännäämistä harrastaisivat niin, että olisivat näkyvästi humalassa kun mentäisiin kyläilemään, tai tulisivat meiille humalassa, niin siihen loppuisi tasan varmasti yhteydenpito. En ole juoppo itse, enkä ala juoppoja katselemaan lähipiirissä. Juhla-aterialla lasillinen viiniä, tai olut saunan jälkeen on ihan eri asia.
Jos sulla on trauma enemmästä kuin yhdestä viinilasillisesta niin kaikilla ei ole. Googlaa vaikka alkoholistin määritelmä, katos kun ei alkoholisti ole henkilö joka ottaa silloin tällöin enempi kuin yhen vinkkulasillisen, hui.