Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu jos joku ihminen tuijottaa?

Vierailija
17.02.2024 |

??????

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin muutaman vuoden Italiassa. Siellä oli ihan normaalia katsoa ihmisiä silmiin kadulla ja hymyillä. Usein myös tervehdittiin, vaikka kyseessä olisi ollut täysin vieras ihminen. Suomeen palattuani taisin aiheuttaa monille ahdistusta, kun katselisin ihmisiä silmiin hymyilleen kadulla kulkiessani. Varmaan olin yksi näistä "tuijottajista" :D

Mua on muuten Roomassa ohikulkija lähestynyt noin iloisesti hymyillen, nuorempi nainen ja itsekin siis olen. Poikanikin ihmetteli tunsinko tämän henkilön jostain!

Vierailija
42/62 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole opetettu ettei saisi katsoa ihmisiä. Jos on esim. kokouksessa, siellä pitkä pöytä, eikä mitään katsottavaa, väkisin katselee ihmisiä siinä vastapäätä. Toiseksi liian vähän ihmiskontakteja, niin on kiva katsoa ihmisiä ja ihan hyvällä mielellä. En tiedä minne katse pitäisi suunnata? Ehkä se on yritys saada keskusteluyhteys ihmisiin ja sehän on tietysti todella tuomittava ajatus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on Pielavedeltä. Tai Nurmeksesta. 

Vierailija
44/62 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän olla tuijottamatta ja katsella salaa jos näen persoonallisen ja kiinnostavan näköisen ihmisen vaikkapa kaupassa. Voi olla mies tai nainen, nuori tai vanha. Heissä vaan on jotain mistä haluaa selvää katselemalla. 

esimerkiksi kerran katselin kaupassa vanhahkoa naista jolla oli teinimäinen pukeutumistyyli, blondi hiustenpidennys ja botox-huulet. Hän oli niin persoonallinen näky että halusin katsella uteliaisuuttani. Olen itsekin epätavallisen näköinen eli en arvostele mitenkään muiden ulkonäköä. Päinvastoin, minua ilahduttaa massasta poikkeavat ihmiset. Heidän katselu on inspiroivaa, kuin katselisi taideteosta.

Vierailija
45/62 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku tuijottaa niin hänen sisäinen Ulla Taalasmaa on herännyt henkiin

Vierailija
46/62 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri on tuijottaja. Ei puhu, hädin tuskin moikkaa. Muuten vain mulkoilee. En jaksa ymmärtää, tullut mieleen onko joku asperger piirre vai mikä. 

Vierailija
47/62 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autismi

Ableismi ?

Vierailija
48/62 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä moni minua tuijotteli sukupuolesta riippumatta. Olen aika autistinen joten luultavasti käytökseni oli jotenkin omituista katsottavaa.

Vierailija
49/62 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri on tuijottaja. Ei puhu, hädin tuskin moikkaa. Muuten vain mulkoilee. En jaksa ymmärtää, tullut mieleen onko joku asperger piirre vai mikä. 

Miksi olisi asperger-piirre? Minulla on asperger-paperit, mutta ei tulisi mieleenkään ketään tuijottaa - päinvastoin minun on vaikea katsoa ihmisiä silmiin, koska silloin en kykene keskittymään siihen, mitä henkilö sanoo tai oikeastaan mihinkään. Itse taas olen kokenut tuijottelua ja silmien pyörittelyä, mikä on ollut nonverbaalista kiusaamista. Muuta syytä siihen ei ole kuin näiden tuijottelijapyörittelijöiden ilkeä luonne ja ehkä jokin sisäinen - itselleen oikeutettu, mutta järjellistä perustetta vailla oleva ylemmyyden tunne. Selitä toki, miksi epäilet, että asperger-ihmisillä olisi tuijotteluun taipumusta - oletko jostain sellaista lukenut vai onko kyseessä oma stereotyyppinen ja ehkä ableistinen näkemyksesi?

Vierailija
50/62 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai toiset tuijottaa, jotta heitä ei itseään katsottaisi pitkään (kuten luulevat). Vaivautuneita ihimisten ilmoilla.

Vierailija
51/62 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisi asperger-piirre? Minulla on asperger-paperit, mutta ei tulisi mieleenkään ketään tuijottaa - päinvastoin minun on vaikea katsoa ihmisiä silmiin, koska silloin en kykene keskittymään siihen, mitä henkilö sanoo tai oikeastaan mihinkään. Itse taas olen kokenut tuijottelua ja silmien pyörittelyä, mikä on ollut nonverbaalista kiusaamista. Muuta syytä siihen ei ole kuin näiden tuijottelijapyörittelijöiden ilkeä luonne ja ehkä jokin sisäinen - itselleen oikeutettu, mutta järjellistä perustetta vailla oleva ylemmyyden tunne. Selitä toki, miksi epäilet, että asperger-ihmisillä olisi tuijotteluun taipumusta - oletko jostain sellaista lukenut vai onko kyseessä oma stereotyyppinen ja ehkä ableistinen näkemyksesi?

Lisäys: Ei siis se naapurisi käytös kyllä asialliselta tai kohteliaalta kuulosta, mutta ehkä kannattaisi kysyä häneltä, jos tuijottelu tuntuu epämiellyttävältä, että onko hänellä jotain, mistä hän haluaisi keskustella. On vaarallista tehdä oletuksia ja kommenttisi sävy kertoo, että sinulla on negatiivinen ja ennakkoluuloinen asenne asperger-henkilöitä kohtaan. Muista, että jokainen on yksilö neurotyypistä huolimatta, joten ei kannata leimata asperger-ihmisiä naapurisi käytöksen perusteella varsinkaan jos et edes tiedä, onko hän aspergerhenkilö vai ei.  Tuijotuksen taustalla voi olla jokin syy, mikä liittyy joko sinuun tai siihen naapuriin. 

Vierailija
52/62 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti tekee noin tarkoituksella, niin  silloinhan hön tietää kuka olet ja joku syy hänellä on? 

Jos mitään erityistä syytä ei ole  tuijotuksiin, tyyliin pukeutunut shortseihin pakkasella tai jotain maalia naamassa niin kyseessä saattaa olla sairas Gang stalking 

Siinä paikannetaan, maalitetaan, seurataan, tuijotetaan jotain  ihmistä. Joskus sellaisia pikku näytelmiä hänen lähettyvillä, kuten joku dialogi tarkoituksella, Esim. kaduilla ja kaupoissa jopa. 
Syitä on monia , mutta kyseessä siis ihan järjestetty vaino. Tehdään paljon törkeitä rikoksiakin uhteille, mutta  nuo siis niitä typeriä jäyniä, mitä tuolla julkisuudessa sitten näkee. Moni luuleekin että  tuossa kaikki eivätkä tajua että ällöttäviä rikoksiakin on tehty kohteelle. Ihmiset kun on yksinkertaisia idiootteja. Suurin osa. 

Jos tiedät joidenkin olleen tuollaisessa mukana.  niin kysy heiltä syytä siihen tai lue netistä miten toimii Gang stalking,  Sairasta  toimintaa. P

Vierailija
53/62 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa vain kuvittelee muiden tuijottavan. Oikeasti, jos kävisit kysymässä heiltä, miksi tuijottavat, hämmästyisivät, kun eivät ole edes tiedostaneet katsovansa sinuun päin. Itseluottamus kohdilleen niin ei tarvitse tällaisesta häiriintyä. 

Kyllä se katsottava huomaa ja tuntee sen, että se on tuijottamista ihan suoraan silmiin. Ei siis mitään ajatuksissa olevan ihmisen katsetta. Kun kohdalleni tulee tuijottamista, havahdun siihen aivan eri tavalla, kuin jos joku vain vähän aikaa vilkaisee. Sitten kun tuijottajaa katsoo siis oikeen katsomalla katsoo takaisin, yleensä nopeasti lopettavat. Itse en ole kovin erikoinen mitenkään.. luulen, että minulla on vain ilmeitä, ehkä huolestuneen näköisenä  joskus tai huomaan hymyileväni nopeasti jollekin asialle.

Se nyt vain on niin, että jos ei sulla ole kännyä kädessä ja ajatuksissasi ilmeilet, se on jotenkin sitten niin ainutlaatuisen erikoista, mitä jotkut tuijottelevat. Eri asia sitten, jos tuijottajalla on heikko näkö esim, ja ihmettelee vaikka samannäköisyyttä johonkin tuntemaansa (tällaistakin on sattunut, mm...kerraan selkääni hyppäsi joku liikennevaloissa forumin edessä, kun luuli kaverikseen...siinä oli kyllä shokissa se ihminen, vaan nauroin...

Vierailija
54/62 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä onkulliotus, haluaa se pamputtaa pimppaasi tai pyllynreikääsi tai vähintääkin mielikuvittelee sut nakuksi :S

Vierailija
55/62 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoa saa, muttei koskea. ;)

Vierailija
56/62 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osallistuu johonkin netistä opeteltuun g-stalkingiin, niin tietää heti että ihmisellä on pahoja ongelmia, luonnehäiriötä, sitkeää kypsymättömyyttä ja tunnepuolen ongelmia, päihteet tietysti useilla. Kovasti koetetaan nostaa silti itsetunnon tuntua (oikeasta ei hajua).

Vierailija
57/62 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tapana katsoa kuin Clint Eastwood, etenkin miehiä. Tuijotan niin kauan etä alistuvat ja painavat katseensa maihin. Annan tällä merkillä selväksi kuka on paikan sigma. Se baari katse. Astun lepakonsiipiovista sisään ja jään tuijottamaan ja teen selväksi mikä nyt tuli.

Vierailija
58/62 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tapana katsoa kuin Clint Eastwood, etenkin miehiä. Tuijotan niin kauan etä alistuvat ja painavat katseensa maihin. Annan tällä merkillä selväksi kuka on paikan sigma. Se baari katse. Astun lepakonsiipiovista sisään ja jään tuijottamaan ja teen selväksi mikä nyt tuli.

Menee markettiin ja katsoo hyllyjä vmp-katseella. Ei täältä löydä mitään oikeaa syötävää. 

Vierailija
59/62 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myöhemmin otat mustaa kikkeliä suukkiin ja peppuliin kiltisti :)

Vierailija
60/62 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myöhemmin otat mustaa kikkeliä suukkiin ja peppuliin kiltisti :)

Aina sun mielikuvissa ja päiväunissa. Se on sulla geeneissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi