Mistä johtuu jos joku ihminen tuijottaa?
Kommentit (46)
Joskus kaupan edessä tuijottaa joku ja seisoo vaan. Jotkut taas tupakoivat. Autoissa istuviakin on ja tuijottavat. Nuoriso taas kuuntelee musiikkia ja auto hytkyy, kun istuessa tanssiliikkeet.
Joskus kyylä-tyyppiselle tuijottajalle sanonut että ihan tavallinen ihminen minä vain olen.
Poikii kivoja reaktioita!
Vierailija kirjoitti:
-ajatuksissaan eikä oikeastaan näe mitään ulkoista
- katsoo ohitsesi eikä oikeastaan tuijota sinua
-utelias joka ei tajua tuijottavansa
-henkilö jolla on mielestään oikeus tuijottaa, esim.näyttääkseen että voi tuijottaa. tässä tapauksessa kannattaa varoa, nämä ihmiset on yleensä hulluja
Utelias joka ei tajua tuijottavansa on melkein pahin. Jotenkin "ärsyttävää". Pelkään että ihmisistä on tullut zombeja jotka eivät vain tajua tuijottavansa. Missä on älykkyys ja tilannetaju. Suu auki osalla ja zombimainen eteneminen. Kääk. Katsoa saa, mutta kannattaisi miettiä oma ilme mitä se paljastaa ja katsooko niin kiinteästi ettei irrota lainkaan katsetta hetkeksi.
Myöskin sellainen aika provokatiivinen "suatana, minä oon kovis tahotko turpaan"-tyylinen vastaantulijan tuijottaminen on mielestäni yleistynyt mikä lie sitten ihmisten hermoja niin kiristääkään.
Katson ihmisiä pidempään, jos näen henkilön jollain tavalla kiinnostavana. Esim.muistuttaa jotain tuttavaani, pukeutuminen tyylikkäästi/oudosti, ulkonäöltään erikoinen/kaunis/outo tms., Joskus katson salaa paheksuen, ihastellen, kummastellen. Suurin osa ihmisistä ei ole millään tavalla kiinnostavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ajatuksissaan eikä oikeastaan näe mitään ulkoista
- katsoo ohitsesi eikä oikeastaan tuijota sinua
-utelias joka ei tajua tuijottavansa
-henkilö jolla on mielestään oikeus tuijottaa, esim.näyttääkseen että voi tuijottaa. tässä tapauksessa kannattaa varoa, nämä ihmiset on yleensä hulluja
Utelias joka ei tajua tuijottavansa on melkein pahin. Jotenkin "ärsyttävää". Pelkään että ihmisistä on tullut zombeja jotka eivät vain tajua tuijottavansa. Missä on älykkyys ja tilannetaju. Suu auki osalla ja zombimainen eteneminen. Kääk. Katsoa saa, mutta kannattaisi miettiä oma ilme mitä se paljastaa ja katsooko niin kiinteästi ettei irrota lainkaan katsetta hetkeksi.
Olin syömässä teinien kanssa lounaspaikassa. Vähän päässä istui seurue. Eräs siitä alkoi tuijottaa minua. Kun lähettiin lähti siihen ovelle vielä perään katsomaan minne suuntaan mentiin.
Minuakin tuijotetaan tosi paljon mutta yleensä kyllä kääntävät katseen äkkiä pois. Ne jotka möllistelee herkeämättä niin niistä tulee heti mieleen jokin sairaus tai häiriö, lapset ymmärrän vään paremmin. :D
On se ahdistavaa. En tiedä miksi mua tuijotetaan. Sekä naiset, että miehet tuijottaa ja toljottavat joskus päästä varpaisiin.
Olen ihan perus naisellinen nainen.
Ei mistään kummemmasta. Ihmisen on pakko kohdentaa katseensa jonnekin ja hyvin usein se tapahtuu täysin tiedostamattomasti, jos kohde on toinen ihminen.
Suurin osa vain kuvittelee muiden tuijottavan. Oikeasti, jos kävisit kysymässä heiltä, miksi tuijottavat, hämmästyisivät, kun eivät ole edes tiedostaneet katsovansa sinuun päin. Itseluottamus kohdilleen niin ei tarvitse tällaisesta häiriintyä.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa vain kuvittelee muiden tuijottavan. Oikeasti, jos kävisit kysymässä heiltä, miksi tuijottavat, hämmästyisivät, kun eivät ole edes tiedostaneet katsovansa sinuun päin. Itseluottamus kohdilleen niin ei tarvitse tällaisesta häiriintyä.
Varmasti niitäkin on muutamat jotka luulevat, mutta kyllä älykäs ihminen havaitsee jos joku tuijottaa niin että silmät porautuvat olemukseen. Sen vaistoaa ja näkee sivusilmällä jopa. Ihan kuin se toinen tekisi jotain skannausta. :D
Asuin muutaman vuoden Italiassa. Siellä oli ihan normaalia katsoa ihmisiä silmiin kadulla ja hymyillä. Usein myös tervehdittiin, vaikka kyseessä olisi ollut täysin vieras ihminen. Suomeen palattuani taisin aiheuttaa monille ahdistusta, kun katselisin ihmisiä silmiin hymyilleen kadulla kulkiessani. Varmaan olin yksi näistä "tuijottajista" :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti niitäkin on muutamat jotka luulevat, mutta kyllä älykäs ihminen havaitsee jos joku tuijottaa niin että silmät porautuvat olemukseen. Sen vaistoaa ja näkee sivusilmällä jopa. Ihan kuin se toinen tekisi jotain skannausta. :D
Olen joko todella tyhmä tai niin tapettia, ettei kukaan kiinnitä minuun huomiota. En nimittäin ole ikinä kokenut mitään tuollaista, mitä kuvailet. Olen 40v nainen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei rahaa ostaa silmälaseja.Saatan joskus tuijottaa vastantulijaa,koska hän voi näytää tutultani,siskoltani,ystävältäni tai naapuriltani.
Ei kannattaisi juoda kaikkia rahoja, niin riittäisi elämän välttämättömyyksiin.
Miksi ei saisi katsoa muita ihmisiä? Minusta se on mielenkiintoista. Enkä todellakaan tee sitä pahassa mielessä. Saatan istuskella huvikseni esim. puiston penkillä ja tarkastella ohikulkijoita ihan vain omaksi ilokseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuijotuksen todellakin vaistoaa. Itseäni tuijotetaan aina ja kaikkialla ja usein seurassani olevat ihmisetkin huomauttelevat tästä. Olen keskimääräistä pitempi nainen ja suomalaiseksi tummapiirteinen, joten kai se sitten herättää huomiota. Itse olen tähän jo tottunut.
Ammattitujittaja taalla moi!
Tujotan, koska miksi ei? Pitaisiko katsoa taivasta tai asfalttia? Ravitolassa/kadulla on aina joku ihminen nakokentassa niin mika siina? Uteliaisuuttani tuijotan. Mietin millainen ihminen on, mita tekee tyokseen.. huvikseni! Se on ihan sama kuka siina edsssa on.
Ja kun kaikki muut on niin hyvin kasvattettuja voin tuijottaa rauhassa.
Autismi