Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lahja surevalle

Vierailija
17.02.2024 |

Olisiko hyvä idea lähettää lahja ystävälle, jolta on läheinen kuollut? Hän asuu kaukana ja en pääse käymään hänen luonaan.

Ajattelin laittaa pakettiin suklaata, pähkinöitä, käsirasvaa, kylmä/kuumapakkaus (polvikipuja), merinovillakauluri (joskus mainitsi, että hänellä ei ole), sukat, purkkaa..

Onko ihan hullu idea?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänellä on siis serkku kuollut ulkomailla, eli ei osallistu mitenkään hautausjärjestelyihin yms. 

Ajattelin jotenkin piristää.

Aito ja kiireetön puhelu jos et paikalle pääse. Lahja tuntuisi vittuilulta. Varsinkin tuollainen persoonaton suklaata ja pähkinöitä minkä voi viedä kenelle tahansa tai vaikka työpaikan kahvipöytään.

Vierailija
22/36 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on sen tyylinen, joka sanoisi lapsensa menettäneelle vanhemmalle, että "Tehän voitte tehdä uuden". Minulta kuoli rakas kissa ja oitis oli mänteimmät uutta tyrkyttämässä. Kun se ei ole se sama.

Ihminen rakastaa yksilöä, jolle ei ole korvaajaa, eikä sitä pidä yrittää korvata rahalla, tavaralla tai laastarilla, koska se on halventavaa. Näin minä koen. Se halventaa mun suruani, että sinä yrität jollain moskalla paikkailla sitä ettet ole vuosiin vaivautunut edes soittamaan.

Missä kohti olen sanonut, että en ole vaivautunut soittamaan? Olemme melkein päivittäin olleet yhteydessä kahdeksan vuode ajan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole hyvä idea. Miksi lähettäisit purkkaa surevalle. Ellet ole todella läheinen, ja silloinhan et kyselisin täällä.

Jotenkin outoa, yliyrittämistä? Anna hänen surra rauhassa. Tuo vaikuttaa empatian näyttelyltä, ei aidolta empatialta. Ikään kuin haluisit erottua eduksesi muista muistajista. Itsessään jo outo ajatus.

Lähetä addressi niin kuin muutkin, ne luetaan siunaustilaisuudessa. Kukkia.

Adressi on turha. Kukat ovat klisee. Ja mitä tarkoitat että anna surra rauhassa? Pitääkö ystävä jättää yksin suruunsa?

Kukat klisee? Muistamisessa ei ole omaperäisyydestä tai kisasta.

Addressi ei ole turha vaan kuuluu hyviin tapoihin lähettää addressi. Ne kerätään ja luetaan myöhemmin ja kun kaikki muistajat toimivat samalla tavalla, helpotetaan surevien työtä ennen muistotilaisuutta. Sureva voi säilyttää ne jonkin aikaa

Sen sijaan haluat käyttää tilaisuutta, ihmisen kuolemaa, osoittaakseen kuinka eri tavoin ja epäkliseisesti ajattelet. Että hieno pakettisi muistettaisiin vielä vuosia.

Vierailija
24/36 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten näistä viesteistä huomaa, tuskin koskaan voi tehdä oikein. Aina joku pahoittaa mielensä.

Vierailija
25/36 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on sen tyylinen, joka sanoisi lapsensa menettäneelle vanhemmalle, että "Tehän voitte tehdä uuden". Minulta kuoli rakas kissa ja oitis oli mänteimmät uutta tyrkyttämässä. Kun se ei ole se sama.

Ihminen rakastaa yksilöä, jolle ei ole korvaajaa, eikä sitä pidä yrittää korvata rahalla, tavaralla tai laastarilla, koska se on halventavaa. Näin minä koen. Se halventaa mun suruani, että sinä yrität jollain moskalla paikkailla sitä ettet ole vuosiin vaivautunut edes soittamaan.

Missä kohti olen sanonut, että en ole vaivautunut soittamaan? Olemme melkein päivittäin olleet yhteydessä kahdeksan vuode ajan

Jos näin olisi ja tarinasi olisi tosi, et kyselisi täällä. Jos olette läheisiä, hyviä ystäviä, tunnet hänet ja toimit sen mukaan ilman aihe vapaan apua.

Vierailija
26/36 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

O tempora, o mores.

Onhan vanhan ajan hyvät tavat rappeutuneet, mutta että näin alas. Suklaata ja pähkinöitä surevalle? Miksei vielä joku söpö pehmolelu?

Ap ei taida olla aikuinen.

Vierailija
27/36 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

O tempora, o mores.

Onhan vanhan ajan hyvät tavat rappeutuneet, mutta että näin alas. Suklaata ja pähkinöitä surevalle? Miksei vielä joku söpö pehmolelu?

No mitä pitäisi olla?

Vierailija
28/36 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

O tempora, o mores.

Kyllähän monet vie surevalle ruokaa tai leivonnaisia. Niitä ei voi oikeen postissa lähettää

Vierailija
29/36 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ymmärtänyt miksi joku mollaa kaikkea mitä jotkut tekee tai sanoo surevalle.

Vierailija
30/36 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä ymmärtänyt miksi joku mollaa kaikkea mitä jotkut tekee tai sanoo surevalle.

Tällä palstalla nyt mollataan teki aloituksen mistä aiheesta hyvänsä

Vierailija
31/36 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea? Ap kysyi mielipidettä lahjaan ja ainakin itse vastasin siihen. Mitä sitten kysyy jos ei halua vastauksia ja tuntee ihmisen hyvin ja pitää ideaa hyvänä? 

En mäkään kysele täällä ventovierailta, että onko hyvä idea ostaa ystävälle lahjaksi porakone. Sitten kun suurin osa vastaa, ette ei itse pitäisi niin olisin ihan, että miksi aina kaikki ideat pitää tuomita huonoiksi ja että tunnen kyllä ystäväni ja tiedän, että käyttää sellaista usein ja just valitti, että oli mennyt rikki. 

Vierailija
32/36 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

O tempora, o mores.

Kyllähän monet vie surevalle ruokaa tai leivonnaisia. Niitä ei voi oikeen postissa lähettää

Niin VIE. Kaunis ajatus jos perheenjäsen on kuollut ja ystävä on lamaantunut, tai muuten vaan tuomisina vierailulle (kenelle vaan, vaikka mitään ei olisi tapahtunut edes), mutta postitse serkun menettäneelle? Kotiin kuljetettuna ihan ok, ei sen enempää eikä vähempää, postista noudettava paketti mauton ja aiheuttaa vaan lisähommaa. Jokainen aikuinen osaa itse ostaa suklaansa jos haluaa. Mun mielipide, kun kerran kysyttiin.

Vierailija
33/36 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin S-ryhmän lahjakortti niin voi ostaa sitä mitä tekee mieli.

Vierailija
34/36 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

O tempora, o mores.

Niin VIE. Kaunis ajatus jos perheenjäsen on kuollut ja ystävä on lamaantunut, tai muuten vaan tuomisina vierailulle (kenelle vaan, vaikka mitään ei olisi tapahtunut edes), mutta postitse serkun menettäneelle? Kotiin kuljetettuna ihan ok, ei sen enempää eikä vähempää, postista noudettava paketti mauton ja aiheuttaa vaan lisähommaa. Jokainen aikuinen osaa itse ostaa suklaansa jos haluaa. Mun mielipide, kun kerran kysyttiin.

Vierailut on vähän niin ja näin. Kaikki läheisen menettäneet omaiset ei jaksa mitään muiden ihmisten vierailuja.

Vierailija
35/36 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

O tempora, o mores.

Vierailut on vähä

Totta. Kotiin tunkevat vieraat on jotain kamalaa läheisen menettäneelle.

Vierailija
36/36 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on kaunis ajatus. Mutta panostaisin eniten korttiin ja joku hillitty lahja. En kyllä itse loukkaantuisi, jos joku antaa tuossa tilanteessa lahjan, vaikka olisikin purkkaa. Enemmänkin on niin, ettei sitä myöhemmin ehkä edes muista, mitä sai lahjaksi. Tämä sureva siis