Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lahja surevalle

Vierailija
17.02.2024 |

Olisiko hyvä idea lähettää lahja ystävälle, jolta on läheinen kuollut? Hän asuu kaukana ja en pääse käymään hänen luonaan.

Ajattelin laittaa pakettiin suklaata, pähkinöitä, käsirasvaa, kylmä/kuumapakkaus (polvikipuja), merinovillakauluri (joskus mainitsi, että hänellä ei ole), sukat, purkkaa..

Onko ihan hullu idea?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/36 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hyvä idea. Sureva ei kaipaa tavaraa, vaan läsnäoloa. Kysy mitä kuuluu ja kerro, että olet käytettävissä, jos hän tarvitsee. Se riittää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse en ainakaan olisi vanhempani kuoleman jälkeiseen aikaan mitään lahjapaketteja kaivannut. Turhaa lisävaivaa, kun muutenkin on kaikenlaista hoidettavaa asiaa ja pää aika sekaisin. Paras lahja on konkreettinen apu tai aito myötätuntoinen viesti. 

Vierailija
4/36 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hyvä idea. Miksi lähettäisit purkkaa surevalle. Ellet ole todella läheinen, ja silloinhan et kyselisin täällä.

Jotenkin outoa, yliyrittämistä? Anna hänen surra rauhassa. Tuo vaikuttaa empatian näyttelyltä, ei aidolta empatialta. Ikään kuin haluisit erottua eduksesi muista muistajista. Itsessään jo outo ajatus.

Lähetä addressi niin kuin muutkin, ne luetaan siunaustilaisuudessa. Kukkia.

Vierailija
5/36 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, että surun keskellä pitäisi vielä vaivautua postiin tai pakettiautomaatille jotain pähkinöitä hakemaan. Ei kiitos. 

Vierailija
6/36 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkkaa surevalle? No enpä ole hullumpaa kuullut.

Vierailija
7/36 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta on hyvä idea lähettää tuollainen lahja, kun et itse pääse käymään. Olet ajatellut lahjan saajaa ja sitä, mistä hän voisi ilahtua. Varmasti saaja ymmärtää ja muistaa, että ajattelet häntä myötätuntoisesti.

Vierailija
8/36 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisit siis polvivaivaisen surevan ihmisen tuonne liukkaille keleille jotain turhanpäiväistä pakettia hakemaan? Just. 

Vierailija
9/36 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myötätuntoisuus tulee sisältäsi Ap ja elämänkokemuksesta. Et voi korostaa tai korvata sitä tavaralla. Jollekin tuollainen tavarapaketti voi olla jopa loukkaava.

Oletko koskaan menettänyt ketään, ollut itse sureva?

Vierailija
10/36 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paketti, jonka kuvasit sopisi paremmin ystävälle, jolla on sydänsuruja. Jokin kiva kortti mukaan.

Vierailija
11/36 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä vaan mutta maksa kotiinkuljetus.

Vierailija
12/36 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on siis serkku kuollut ulkomailla, eli ei osallistu mitenkään hautausjärjestelyihin yms. 

Ajattelin jotenkin piristää.

Vierailija
13/36 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole hyvä idea. Miksi lähettäisit purkkaa surevalle. Ellet ole todella läheinen, ja silloinhan et kyselisin täällä.

Jotenkin outoa, yliyrittämistä? Anna hänen surra rauhassa. Tuo vaikuttaa empatian näyttelyltä, ei aidolta empatialta. Ikään kuin haluisit erottua eduksesi muista muistajista. Itsessään jo outo ajatus.

Lähetä addressi niin kuin muutkin, ne luetaan siunaustilaisuudessa. Kukkia.

Adressi on turha. Kukat ovat klisee. Ja mitä tarkoitat että anna surra rauhassa? Pitääkö ystävä jättää yksin suruunsa?

Vierailija
14/36 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä poliisi, syyte nostettu,siveetön käytös.Melaa mekkoon surevalle, kyllä se siitä piristyy.

Vierailija
15/36 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vagisan voide riittää. Kiitos etukäteen.

Vierailija
16/36 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman muuta on hyvä idea lähettää tuollainen lahja, kun et itse pääse käymään. Olet ajatellut lahjan saajaa ja sitä, mistä hän voisi ilahtua. Varmasti saaja ymmärtää ja muistaa, että ajattelet häntä myötätuntoisesti.

Kunhan maksaa kotiinkuljetuksesta. En mä lähtis jotain vtun puolitutun pakettia hakemaan näillä säillä ja vielä hautajaisia hommaillessa. Kiirettä muutenkin ja viimeinen mitä kaipaan on jonkun huomionkerjuu.

Yleensä lähetetään kukat, ei esim. kuntopyörää.

Vierailija
17/36 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisen kuoltua sain ystävältä postissa ajatuksella kirjoitetun kauniin kortin. Arvostin myötätuntoisia elettä enemmän kun jotain tavarapakettia. 

Vierailija
18/36 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on sen tyylinen, joka sanoisi lapsensa menettäneelle vanhemmalle, että "Tehän voitte tehdä uuden". Minulta kuoli rakas kissa ja oitis oli mänteimmät uutta tyrkyttämässä. Kun se ei ole se sama.

Ihminen rakastaa yksilöä, jolle ei ole korvaajaa, eikä sitä pidä yrittää korvata rahalla, tavaralla tai laastarilla, koska se on halventavaa. Näin minä koen. Se halventaa mun suruani, että sinä yrität jollain moskalla paikkailla sitä ettet ole vuosiin vaivautunut edes soittamaan.

Vierailija
19/36 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan maksaa kotiinkuljetuksesta. En mä lähtis jotain vtun puolitutun pakettia hakemaan näillä säillä ja vielä hautajaisia hommaillessa. Kiirettä muutenkin ja viimeinen mitä kaipaan on jonkun huomionkerjuu.

Yleensä lähetetään kukat, ei esim. kuntopyörää.

Ei me olla mitään puolituttuja, vaan hän on ihminen, joka on minulle erittäin rakas ja läheinen. Ja hän ei ole hautajaisia järjestämässä, vaan serkkunsa on kuollut, joka asuu ulkomailla

Vierailija
20/36 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänellä on siis serkku kuollut ulkomailla, eli ei osallistu mitenkään hautausjärjestelyihin yms. 

Ajattelin jotenkin piristää.

Hiihtolomaviikko alkanut. Lapset aktivoituneet palstalla. Ei mulla muuta.