Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies jatkuvasti eksänsä kanssa tekemisissä, tuleeko

Vierailija
17.02.2024 |

tästä koskaan mitään? 

En ole mustasukkaista sorttia, mutta jotenkin estää omaa sitoutumistani mieheen, kun tuntuu, että useasti päivässä on asiaa ja usein juttuja, joita pitää kasvokkainkin selvittää. Heillä siis yhteinen lapsi, joka on teini ja lapsen toiveesta käyvät yhdessä syömässä ja elokuvissa jne. noin kerran kuukaudessa. Mies myös soittaa kaikista henkilökohtaisista asioistaan myös ensimmäisenä eksälleen ja sitten vasta minulle.

Itsellänikin on lapsia ja suhde eksään ihan ok, mutta lasten asiat hoidetaan pääosin viestittelemällä eikä käydä yhdessä missään.

Mietin, voiko tästä suhteesta tulla mitään vai kannattaisiko lopettaa heti alkuunsa ja etsiä enemmän itsenikaltainen kumppani. Ei ole jotenkin mitään intressiä tutustua miehen eksään, lapsi on tietysti ok, siitä ei ole yhtään kyse. 

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole hyvä merkki, jos mies on juoruilija. Aikuisen ihmisen pitäisi ymmärtää pyyntöäsi olla kertomatta asioistasi eteenpäin sinulle tuiki tuntemattomalle ihmiselle. Aikuisen ihmisen pitäisi tajuta olla juoruilematta, piste.

Joo ja sitten seinien sisällä hakataa toista minkä keritään. Pääasia ettei kukaan nyt juorua. 

Vierailija
22/51 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole hyvä merkki, jos mies on juoruilija. Aikuisen ihmisen pitäisi ymmärtää pyyntöäsi olla kertomatta asioistasi eteenpäin sinulle tuiki tuntemattomalle ihmiselle. Aikuisen ihmisen pitäisi tajuta olla juoruilematta, piste.

Joo ja sitten seinien sisällä hakataa toista minkä keritään. Pääasia ettei kukaan nyt juorua. 

Sehän eskaloitui äkkiä.

Haettiinkohan tässä nyt kuitenkin sitä, ettei ole ok kertoilla puolisonsa yksityisasioita (esim. terveystiedot) eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on erottu niin ei enää leikitä perhettä. Ei omaksi huviksi eikä lapsen toiveesta. 

Vieläpä kun on uuteen suhteeseen ryhdytty niin on syy ottaa etäisyyttä exään. Puhelut ja viestit pitäisi riittää. 

Vierailija
24/51 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ole lapselle haitallista? Elättää toivetta, että vanhemmat palaavat yhteen ja vaikeuttaa uuteen elämäntilanteeseen sopeutumista, kun säännöllisin väliajoin pidetään yllä "vanhaa perhettä".

Vierailija
25/51 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yritetään nyt taas jälleen kerran sekä syödä että pitää kakku. 

Vierailija
26/51 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta tässä nyt kuitenkin on se, että myös sulla on tää ykkösperhe olemassa. Alkaa pelaan samaa peliä kuin uusmiehes.

Vierailija
27/51 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapselle isä ja äiti ovat perhe, vaikka eivät enää eläisi yhdessä. Mitä kamalaa tapahtuu, jos käyvät yhdessä syömässä?

En ole ap, mutta en lähtisi tuollaiseen perhemeininkiin kolmanneksi pyöräksi.

Olen itsekin eroäiti, mutta en ole perhettä ex-mieheni kanssa. Lapseen liittyvistä asioista puhutaan viestitse tai vaihdetaan pari sanaa vaihdon yhteydessä, ei muuta.

Oikeastiko sinun lapsellasi ei ole perhettä lainkaan? Olen eronnut, minä ja mies ja pikkuveli olemme lapsen perhe, vaikka emme asu yhdessä.

Vierailija
28/51 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on erottu niin ei enää leikitä perhettä. Ei omaksi huviksi eikä lapsen toiveesta. 

Vieläpä kun on uuteen suhteeseen ryhdytty niin on syy ottaa etäisyyttä exään. Puhelut ja viestit pitäisi riittää. 

Miten leikitään perhettä? Istutaan samassa pöydässä, jutellaan ensi kesän suunnitelmista, sovitaan rippijjuhlan järjestämisestä jne.? Ollaan aikuisia ja yhdessä kiinnostuneita lapsen tulevaisuudesta eikä niin, että viestitään lyhytsanaisesti? Lapselle tekee ihan hyvää huomata, että erosta huolimatta vanhemmat ovat edelleen hänen isänsä ja äitinsä, se ei ole kadonnut mihinkään.

Vierailija
29/51 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on varmaan komea koska olet painiikissa että se on eksän kanssa tekemisissä. Siitähän ei mitään hyvää seuraa koskaan jos eksän kanssa on niin paljon.

Vierailija
30/51 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapselle isä ja äiti ovat perhe, vaikka eivät enää eläisi yhdessä. Mitä kamalaa tapahtuu, jos käyvät yhdessä syömässä?

Olen itsekin eroäiti, mutta en ole perhettä ex-mieheni kanssa. Lapseen liittyvistä asioista puhutaan viestitse tai vaihdetaan pari sanaa vaihdon yhteydessä, ei muuta.

Oikeastiko sinun lapsellasi ei ole perhettä lainkaan? Olen eronnut, minä ja mies ja pikkuveli olemme lapsen perhe, vaikka emme asu yhdessä.

Toki kumpikin meistä on perhettä lapselle, mutta emme ole keskenään perhettä. Eli en näe syytä lähteä "perheenä" viettämään aikaa yhdessä exän kanssa, vaan kumpikin viettää lapsen kanssa erikseen aikaa.

Vierailija
31/51 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten leikitään perhettä? Istutaan samassa pöydässä, jutellaan ensi kesän suunnitelmista, sovitaan rippijjuhlan järjestämisestä jne.? Ollaan aikuisia ja yhdessä kiinnostuneita lapsen tulevaisuudesta eikä niin, että viestitään lyhytsanaisesti? Lapselle tekee ihan hyvää huomata, että erosta huolimatta vanhemmat ovat edelleen hänen isänsä ja äitinsä, se ei ole kadonnut mihinkään.

Jos haluaa säännöllisesti viettää aikaa exän kanssa perheenä, niin eihän se väärin ole. Silloin pitää vain miettiä, sopiiko uuden parisuhteen etsiminen kuvioon.

Vierailija
32/51 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exällä oli jo uusi nainen, kun vielä tapailtiin ja päädyttiin usein sänkyynkin. Vietettiin lasten kanssa leffailtaa ym ja niin sen mieskin uudelle naiselle kertoi, ja kyllähän me lasten kanssa leffaakin katsottiin. Mutta suoraan sanoen osa tapaamisista oli vain ikävää, lapset ei aina olleet edes paikalla.

Palattiin yhteen myöhemmin.

Vierailija
33/51 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tapahdu mitään kamalaa tietenkään, ei ole siitä kyse. Vaikea selittää, ehkä haluaisin olla miehen elämässä aikuisista naisista se ykkönen, tuntuu ikävältä, että jonkun toisen naisen asiat on kumppanilleni minua tärkeämpiä. 

Ja tähän vielä täsmennettävä, että lapsi menee tietenkin edelle, se on selvää ja lapsen edun takia tätä katselenkin. Jos lapseton mies olisi tuolla intensiteetillä ekssnsä kanssa tekemisissä, en olisi edes aloittanut suhdetta.

En ole sanonut miehelle mitään, liian suuri vaara, että hän ymmärtäisi väärin.

Tunnen tunteen ap. Meillä oli vähän tuollaista alkuun. Meinasin tulla hulluksi. Minulla on itsellänikin lapsia ja ihan hyvät välit lasteni isään, joten tiesin kyllä hyvin, ettei lapsen etu vaadi jatkuvaa yhteydenpitoa ja exän juoksutusta milloin milläkin asialla.

Vuoden jälkeen sanoin miehelle suoraan, ettei läheiset välit exän kanssa ole väärin sinänsä, ja että niin voi kyllä olla ja elää, mutta minä en voi olla mukana sellaisessa kuviossa. En jaksa enää sitä, että exän toiveet menee mun edelle. Kerroin miehelle, että nyt pitää valita. Olemme olleet yhdessä kymmenen vuotta, joten ex oli se, joka jäi matkasta. Ex-vaimon silmissä olen se kamala nyxä, joka pilasi toimivan systeemin. Niin, se oli toimiva hänen näkökulmastaan, kun kaikki muut joustivat. Minua on auttanut ajatus: Ihmiset, jotka suuttuvat, kun vedät rajasi, ovat niitä, jotka hyötyivät siitä, ettei rajoja ollut. Nyt on hyvä. Exän suuttuminen oli varsin kohtuullinen hinta nykyisestä ihanasta perherauhasta. Mieheni lapsi asuu edelleen puolet ajasta meillä. Hyvin hänen asiansa ovat hoituneet, vaikka jatkuva tikusta asiaa soittelu ja hyppyytys loppuikin.

Vierailija
34/51 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun ja lastesi perhe on erilainen.

Minun, uusperheelllisen äidin, perhe on mieheni ja meidän molempien lapset. Lasten perhe on vanhemmat ja sisarukset, ehkä myös isä- ja äitipuolet. Keskenään emme exäni kanssa ole perhettä, vaikka molemmat olemme lasten perhettä.

Vierailija
35/51 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusperhe perustuu aikuisten väliseen parisuhteeseen eli siitä pitää kyllä ex heittää ulommalle kehälle. Jos asiat kerrotaan ensin exälle, niin hän on pääasiallinen suhde etkä sinä. Mies ei välttämättä edes tajua tilannetta, eli todellakin asia pitää ottaa hänen kanssaan puheeksi. Uusperheistä on hyviä kirjoja, niistä voi olla iloa tilanteen hahmottamiseen vaikka yhteen ei olisi heti tarkoitus muuttaakaan.

Olin aiemmin kuviossa, jossa lasten etuun vedoten mies hoiti exän renkaiden vaihdot, auton huollot, hyppäsi aina kun ex käski. Minua hän kaipasi avuksi exän tyytyväisenä pitämiseen eli minä en saanut vastavuoroisesti apua tarvitessani. Yllättäen suhde ei kestänyt kovin kauaa. Nykyinen on onneksi eri maata. Ja lasten asiat tulevat kyllä meilläkin hyvin hoidetuiksi, ei se vaadi exän hyysäämistä.

Vierailija
36/51 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei. Lasten asiat pitää hoitaa, mutta muuten ei yhteydenpitoa eksään ainakaan sillä tasolla että joka asiasta soitellaan,  jos ei osaa päästää irti eksästä niin menköön takaisin tämän luo.  Eksä on syystäkin eksä eikä kuulu uusiin kuvioihin. Minä en ap n kertomaa nöyryyttämistä katsoisi päivääkään. 

Vierailija
37/51 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa pahasti siltä, että miehesi ei ole lainkaan päässyt irti ex-vaimostaan. Ei kovin hyvät ole enteet uudelle suhteelle.

Mahtaakohan olla niin, että yhteisiä perhepäivällisiä ja leffailtoja toivova teini elättää myös toiveita vanhempiensa yhteenpaluusta. Teinit kai yleensä katselee leffoja mieluummin kavereidensa kanssa..

Vierailija
38/51 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteistanne, avasi silmiäni.

Itse näen tilanteeen niin, että mies kokee epävarmuutta olla isä "yksin", eli kaipaa juuri siihen vanhemmuuteen lapsen äidin tukea. Ehkä äiti kokee samoin, häntä en tunne yhtään. En siis usko, että heillä on  romanttisia tunteita, lapsi vaan on miehelle kaikki kaikessa ja jotenkin näkee lapsensa ja tämän äidin "samana pakettina".

Lapsi taas mielestäni manipuloi vanhempiaan, varmaankin tiedostamattaan, mutta olen huomannut, että "kehittää" jaykuvasti itselleen ongelmia, joita vanhempien sitten täytyy yhdessä ratkoa. Lapsi saa näin kaipaamaansa huomiota molemmilta vanhemmilta. Tämä siis vain tulkintani, en tietenkään tiedä, mutta koen, että lapsikin voisi paremmin, jos rajat olisi selkeämmät eikä voisi pompottaa vanhempiaan.

En voi asiasta miehelle puhua, koska en todellakaan halua olla se kauhea nyxä, joka tuhoaa lapsen suhdetta vanhempiinsa.

Vierailija
39/51 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen Eerikäinen Aitolehti kuvio. Eerikäiselle olisi ollut tarjolla ex-missi Suvi, mutta ilmeisesti tämä vain odottelee exänsä paluuta. Nytkin poseerasivat yhdessä taas kerran. 

Vierailija
40/51 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muu ok, mutta että soittaa henkilökohtaisista asioista eksälleen ennen kuin sinulle, se on hälyttävää ja outoa.