Jättikyselyn tulos: Työllistymisen isoin este on työpaikkojen vähyys
Suurin ongelma työllistymiselle on potentiaalisten työpaikkojen vähyys. Tämä kävi ilmi, kun Avoin työttömyyskassa teki loppuvuodesta kyselyn työllisyyspalveluista, joita kassa voisi tulevaisuudessa tarjota jäsenilleen.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Ihan Orpo itse sanoi keväällä että niitä uusia työpaikkoja ei synny sillä että työnantajat palkkaa lisää väkeä vaan sillä että työttömät ja työntekijät kyselevät työpaikkojen perään entistä tehokkaammin ja tuottavammin jolloin tarjonta vastaa asikkaiden kysyntään kuten markkinataloudessa on lakina.
Ihan kuin työpaikka olisi jokin tuote minkä määrä kasvaa kun työpaikan kysyntä kasvaa. Pitäisi alkaa kysellä mikä se Petterin lääkitys on vai poltteleeko jotain höpöheiniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja hallitus yrittää tehdä päätöksiä millä saisi houkuteltua yrittäjiä palkkaamaan väkeä, mutta ei käy.
Höpöhöpö. Mitään toimia työpaikkojen luomiseen ei ole tehty (päinvastoin firmat menee nurin), ei yrittäjien rohkaisua tai pakottamista työllistämään työttömiä, ja nyt pilataan työntekemisen kannattavuus työllisiltäkin. Hieno hallitus tosiaan..
Ja hallitus on vasta aloittanut. Mitä kaikkea ne tai siis EK on suunnitellut suomen talouden tuhoamiseksi. Sanna jo velkaannutti valtion.
Lopeta jo. Sanna ei velkaannuttanut mitään
Oho, Petteri taitaa yllättyä tästäkin. Minä en.
Nää on aina näitä, pulaa mukavista töistä, mukavalla sijainnilla jossa kiva palkka.
Vierailija kirjoitti:
Ihan Orpo itse sanoi keväällä että niitä uusia työpaikkoja ei synny sillä että työnantajat palkkaa lisää väkeä vaan sillä että työttömät ja työntekijät kyselevät työpaikkojen perään entistä tehokkaammin ja tuottavammin jolloin tarjonta vastaa asikkaiden kysyntään kuten markkinataloudessa on lakina.
Orpo on ollut kerran kesätöissä setänsä vaatekaupassa. Puhuu heikon ymmärryksensä mukaan jotain millä muka tulisi työpaikkoja. Ehkä hän seuraavaksi ehdottaa rukoilemista? Onhan hallituksessa kristillisetkin mukana.
Vierailija kirjoitti:
Moukka höpinää vailla arki todellisuutta.. Perkele vaikka kuinka aktiivisesti hakee niin niitä työpaikkoja perkele ei vaan ole.. Niitä työtä vieroksuvia ei ole kun rahtusen.. Miten paljon nytkin on kokkien myötä tullut työtä tekeviä työnhakuun... Orpo voisi ottaa asioista selvää eikä vääristellä omia lapsellisia teorioita. 👍
Ja hallitus on vasta aloittanut. Mitä kaikkea ne tai siis EK on suunnitellut suomen talouden tuhoamiseksi. Sanna jo velkaannutti valtion.