Täällä kirjoitettiin Madeiran matkasta maksetun yli 3000 €. Milläs köyhä matkustaa?
Että ottaa aivoon. Toinen laittaa 3000 € pelkkään matkaan ja toinen joutuu etsimään kaupasta tarjouksia, ruokajonoonkin nöyrtymään. Keitä te luulette olevanne, te ryöstäilijät? Milloinkas köyhän matkan kustannatte?
Kommentit (616)
Mikä on aloituksen pontti?
Jotenkin minulle tulee monista riitaa haastavista aloituksista mieleen sama henkilö. Kirjoitustyyli on samanlainen.
Varmaan tarkoitus onkin vain kylvää riitaa ja eripuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkattomalla työkokeilulla ei matkusteta.
Ja huhtikuussa et saa enää avustajaa kotiin, jos olet vammainen tai sairas.
Sun elämän valinnat ja vammautuminen ei ole meidän muiden syy eikä aleta nälkäpalkalla sua hoitamaan.
En ole vammainen, enkä sairas. Omistan oman yritykseni ja olen sen toimitusjohtaja. Vaimo on hyvissä töissä ja tienaa itseasiassa minua enemmän. En kaipaa hoitoa keneltäkään. Olen jo 50-vuotias, joten en olisi myöskään minnekään rintamalle menossa. Jos vanhempana tarvitsen vaimoni kanssa apua kotiin, meillä on varaa maksaa siitä. Mutta olemme sen tyyppisiä ihmisiä, että me kyllä osataan huolta pitää itsestämme. Ja lisäksi meillä on paljon jälkikasvua, joten on tukijoukkoja.
Toi, 50-vuotias menee kyllä rintamalle, ikärajaa nostettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkattomalla työkokeilulla ei matkusteta.
Ja huhtikuussa et saa enää avustajaa kotiin, jos olet vammainen tai sairas.
Sun elämän valinnat ja vammautuminen ei ole meidän muiden syy eikä aleta nälkäpalkalla sua hoitamaan.
En ole vammainen, enkä sairas. Omistan oman yritykseni ja olen sen toimitusjohtaja. Vaimo on hyvissä töissä ja tienaa itseasiassa minua enemmän. En kaipaa hoitoa keneltäkään. Olen jo 50-vuotias, joten en olisi myöskään minnekään rintamalle menossa. Jos vanhempana tarvitsen vaimoni kanssa apua kotiin, meillä on varaa maksaa siitä. Mutta olemme sen tyyppisiä ihmisiä, että me kyllä osataan huolta pitää itsestämme. Ja lisäksi meillä on paljon jälkikasvua, joten on tukijoukkoja.
50-vuotiaat joutuvat rintamalle.
Ikäraja nostettiin 60 - vuoteen ja jos sota tulee 2 vuoden sisällä niin joudut sinne 8 vuodeksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se keskituloinen lomailijakin omalla työllään sen loman maksaa. Ei sitä yhteiskunta maksa, joten ei maksa köyhällekään. Henkilökohtaisesti en ole kyllä käynyt Madeiralla vaikka töissä olenkin. Haluaisin kyllä. Viimeksi olin ulkomailla viime vuonna Ruotsin risteilyllä. Talvilomakin ollaan suomessa.
Aloitusta ei voi lainata joten lainaan sinua. Tätä minä en käsitä, miksi ap ja ilmeisesti moni muukin kommentoija olettaa ja vaatii että jos palkkatyössä oleva pystyy omalla rahallaan matkustamaan pitäisi hänen maksaa myös työttömälle vastaava matka; muuten on ryöstäjä, riistäjä mikä lie?
Olen itsekin ollut ikävän paljon työttömänä elämäni aikana mutta ei minusta noin katkeraa ole tullut eikä ajatusmaailmani vääristynyt. On totta että pienituloisten yms asioita pitäisi pystyä parantamaan mutta ei työssäkäyvät sitä pysty tekemään. Sitä varten on eduskunta ja hallitus.
Jos tulee sota niin miehet ei saa lähteä maasta. Toimitusjohtajat jää siis tänne. Samassa kahvipöydässä oleva palkattomassa työkokeilussa oleva nainen saa lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Jos tulee sota niin miehet ei saa lähteä maasta. Toimitusjohtajat jää siis tänne. Samassa kahvipöydässä oleva palkattomassa työkokeilussa oleva nainen saa lähteä.
Jäisinkö laittamaan ruokaa miehelle joka ei maksa edes työstä palkkaa. No, en todellakaan, ällöttävä ukko.
"Jokainen miespuolinen Suomen kansalainen on asevelvollinen 18-60-vuotiaana."
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/02/18/mika-olisi-roolisi-jos-sota-sy…
Vierailija kirjoitti:
Paskaduunista ylöspäin, oli mulla ajatuksena, kun työttömänä lähdin 6,69 €/h paskaduuniin 20 vuotta sitten. Nyt on vara matkustaa vaikka Malediiveille asti. Suosittelen kaikille, joiden tekee mieli matkustaa, mutta elanto tulee kotona lojumisesta.
Ensimmäinen palkkani oli noin kymmenen markkaa/ tunti. Viimeinen tuntipalkaksi muutettuna 24 euroa tunti ja sen perusteella kassan raha. Ei tee vielä mieli matkustaa, kuukauden päästä kyllä kun on päivät pitempiä. Onko kotona oleminen "lojumista". Meillä ainakaan ei. En jaksaisi olla tekemättä mitään. Harrastuksia on ja aika edullisia. Ulkoilla voi aina. Harrastuslaitteet tuli hommattua työssäoloaikoina. Niitä oli liikaakin, myin suurimman osan pois. Kaksi traktoria, avoauto, käyttöauto ja paljon työkaluja ja laitteita jäi. Niin ja mökinkin myin ja talon. Kaikkea ei kannata omistaa.
Vierailija kirjoitti:
"Jos perheessä molemmat vanhemmat - sukupuoleen katsomatta - ovat asevelvollisia/reserviläisiä ja sijoitettuna sodan ajan joukkoon, palvelukseen on tultava, kun käsky käy. Lapsista tai muuten kodista huolehtivat muut viranomaiset."
Köyhä matkustaa apostolinkyydellä Akaalle, eikä lentäen Madeiralle. Suu säkkiä myöten ja matkakohteet maksukyvyn mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jos perheessä molemmat vanhemmat - sukupuoleen katsomatta - ovat asevelvollisia/reserviläisiä ja sijoitettuna sodan ajan joukkoon, palvelukseen on tultava, kun käsky käy. Lapsista tai muuten kodista huolehtivat muut viranomaiset."
Oo, joutuvat jättämään pienet lapset muille.
Vierailija kirjoitti:
Miksi köyhän pitäisi matkustaa?
Mene pummilla keravalta helsinkiin ja ihaile siellä merta.
Niin, miksi pitäisi kenenkään matkustaa? Tietysti se mikä on saavuttamatonta, kiinnostaa enemmän. Olen pienituloinen ja voisin matkustaa ihan minne vaan mutta ihan kotiseutu riittää useimmiten. Ei olla täältäkään kaikkea mielenkiintoista nähty.
Vierailija kirjoitti:
Suomen sota-ajan vahvuus on 280 000 miestä. Miehistö kuuluu reserviin 50-vuotiaaksi asti. Siellä olisi aika paljon nuorempaa lähetettävänä sitä ennen, kuin henkilöitä jotka on koulutettu sellaiseen aselajiin, että yhtään laitetta ei ole enää puolustusvoimien käytössä, kuin 30 vuotta sitten varusmiespalveluksessa on käyty. Tuo 280 000, nyt kun on naisiakin mukana, tarkoittaa, että jotain hieman yli 10%:ia miehistä menisi rintamalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oo, joutuvat jättämään pienet lapset muille.
Nainen on käynyt armeijan ja saa vauvan ja parin vuoden sisällä voi joutua rintamalle ja luovuttamaan pienen lapsensa viranomaisille.
Köyhän ei kuulukaan matkustaa Madeiralle tai muuallekaan, jonne ei ole varaa. Köyhän on suosittava lähimatkailua.
Reilua tai ei, mutta näin maailma makaa.
Ne joilla on varaa, ne matkustaa ja pitää omalta osaltaan yllä näitä elinkeinoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen sota-ajan vahvuus on 280 000 miestä. Miehistö kuuluu reserviin 50-vuotiaaksi asti. Siellä olisi aika paljon nuorempaa lähetettävänä sitä ennen, kuin henkilöitä jotka on koulutettu sellaiseen aselajiin, että yhtään laitetta ei ole enää puolustusvoimien käytössä, kuin 30 vuotta sitten varusmiespalveluksessa on käyty. Tuo 280 000, nyt kun on naisiakin mukana, tarkoittaa, että jotain hieman yli 10%:ia miehistä menisi rintamalle.
Etkö osaa edes tota aiempaa linkkiä avata. 60 - vuotta on toi ikäraja.
Vierailija kirjoitti:
60 - vuottta on ikäraja, tossa linkki.
Ei ole totta. Miehet on käyneet armeijan eikä tiedä, että 60 - vuotta on ikäraja.
En ole köyhä mutta en ikinä maksaisi matkasta 3000e Madeiralle. Muistaakseni mun 16pv Balilla maksoi aikoinaan sen verran.
Mun lennot etelä-Eurooppaan maksoi tänävuonna 195-264e, viikko vuokratalossa/asunnossa tai hotellissa max 1000e (2- 4 henkeä eli yhden hengen osuus 250-500e). Käyttörahaa 1000e/vko.
Halvemmallakin selviäisin jos haluaisin