Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Täällä kirjoitettiin Madeiran matkasta maksetun yli 3000 €. Milläs köyhä matkustaa?

Vierailija
17.02.2024 |

Että ottaa aivoon. Toinen laittaa 3000 € pelkkään matkaan ja toinen joutuu etsimään kaupasta tarjouksia, ruokajonoonkin nöyrtymään. Keitä te luulette olevanne, te ryöstäilijät? Milloinkas köyhän matkan kustannatte?

Kommentit (616)

Vierailija
161/616 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tulee sota niin te hoitajat hoidatte haavottuneita.

Me ei teidän lapsia hoideta. Ja tarhoista on jo nyt lähdössä iso määrä hoitajia pois, kun soviteltua päivärahaa leikataan ja asumistukea. 

Ei me sodassa mitään määräyksiä aleta kuuntelemaan.

Mitkä me hoitajat? Ei me olla sairaanhoitajia. Ne jotka on, niin tietty tekee hommansa myös poikkeustilanteessa. Tarhoissa olevat hoitajat ovat töissä ja saavat palkkaa. Ei heitä kiinnosta pätkän vertaa, mikään soviteltu päiväraha!

Kiinnostaa. Asumistuesta lähtee huhtikuussa 300 euron ansiotulovähennys Helsingissä ja muualla. 

Niin, moni työssäkäyvä saa asumistukea. 

Jos sä ajat autolla Lappiin ja hirvikolarin niin se ei ole meidän muiden syy. Mitä lähdit Lappiin. Soviteltua päivärahaa leikataan ja asumistukea etkä saa avustajaa kotiin. Puolisosi irtisanoo itsensä töistä ja hoitaa sua pienellä omaishoidon tuella tai lykkää sut laitoshoitoon etkä näe lapsiasi kuin kerran viikossa. 

Vierailija
162/616 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän on tultu. Köyhällä pitäisi olla varaa yli 3000 euron Madeiran matkaan, koska joku muukin sellaisen on ostanut, vaikkakin Madeiralle pääsisi myös neljäsosahintaan. Minulla on pari kaveria, jotka on ostanut yli 100 000 euron autot. Seuraavaksi sellaisiin tietty pitää varaa olla kaikilla suomalaisilla eikö?

Tähän on tultu. Ihmisiä pakotetaan karenssin uhalla palkattomaan työkokeiluun. Jos tulee sota me muistetaan se. 

Juu, miehet on rintamalla. Ei auteta niiden vaimoja eikä lapsia. 

Emme tarvitse teidän apuanne. Osaamme pitää huolta itsestämme. Siksi olemmekin hyvätuloisia.

&nb

1. Meillä on pihakaivo

2. Meillä ei ole pieniä lapsia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/616 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä, aloitus oli ulkomaanmatkasta ja kyvyttömyydestä siihen ja kääntyikin yhtäkkiä sotaisaan riitelyyn ja uhkailuun..

Kannattaisi antaa köyhienkin joskus matkustaa eikä niin, että sä käyt 4 kertaa vuodessa ulkomailla ja paskot maapallon. 

Suomeen voi tulla sota parin vuoden sisällä. 

2 sotaa. Samaan aikaan sisällissota + sota Venäjän kanssa. 

Ei kukaan ole kieltänyt köyhiä matkustamassa täällä! Suomi on vapaa maa, täällä jokaikinen saa matkustaa ihan niin paljon kuin haluaa ja rahaa riittää!

Suomessa ei ole tulossa kumpaakaan sotaa. Korkeintaan sinä yrität tänne nyt niitä sotia provosoida. Agendasi on kuin suoraan Kremlin pelikirjasta. Et kai kirjoittele Pietarista, kosa siltä nuo kirjoituksesi kuulostaa?

Vierailija
164/616 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän on tultu. Köyhällä pitäisi olla varaa yli 3000 euron Madeiran matkaan, koska joku muukin sellaisen on ostanut, vaikkakin Madeiralle pääsisi myös neljäsosahintaan. Minulla on pari kaveria, jotka on ostanut yli 100 000 euron autot. Seuraavaksi sellaisiin tietty pitää varaa olla kaikilla suomalaisilla eikö?

Tähän on tultu. Ihmisiä pakotetaan karenssin uhalla palkattomaan työkokeiluun. Jos tulee sota me muistetaan se. 

Juu, miehet on rintamalla. Ei auteta niiden vaimoja eikä lapsia. 

Emme tarvitse teidän apuanne. Osaamme pitää huolta itses

Pihakaivo Helsingin Kalliossa. 

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija
165/616 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mietitäänpä. Loma maksaa 3000, rikkaalla/keskituloisella on sen verran ylimääräistä köyhällä ei ole=köyhä ei lähde matkalle.

Vierailija
166/616 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä, aloitus oli ulkomaanmatkasta ja kyvyttömyydestä siihen ja kääntyikin yhtäkkiä sotaisaan riitelyyn ja uhkailuun..

Kannattaisi antaa köyhienkin joskus matkustaa eikä niin, että sä käyt 4 kertaa vuodessa ulkomailla ja paskot maapallon. 

Ei kukaan ole kieltänyt köyhiä matkustamassa täällä! Suomi on vapaa maa, täällä jokaikinen saa matkustaa ihan niin paljon kuin haluaa ja rahaa riittää!

Suomessa ei ole tulossa kumpaakaan sotaa. Korkeintaan sinä yrität tänne nyt niitä sotia provosoida. Agendasi on kuin suoraan Kremlin pelikirjasta. Et kai kirjoittele Pietarista, kosa siltä nuo kirjoituksesi kuulostaa?

Palkattomalla työkokeilulla ei matkusteta. 

Ja huhtikuussa et saa enää avustajaa kotiin, jos olet vammainen tai sairas. 

Sun elämän valinnat ja vammautuminen ei ole meidän muiden syy eikä aleta nälkäpalkalla sua hoitamaan. 

Vierailija
167/616 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai minä? Minäkö annan tai en anna jonkun matkustella? Neljä kertaa vuodessa? Viimeksi kävin ulkomailla vuonna 2004 setäni hautajaisissa. Sitä ennen 1992 isoäitini hautajaisissa. Paskon maapallon, estän köyhiä matkustamasta enkä saa ihmetellä mikä ihmeen ketju tämä on. Ai niin, olen työtön, en siis kovinkaan rikas. Mutta syyllinen ilmeisesti.

Vierailija
168/616 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mietitäänpä. Loma maksaa 3000, rikkaalla/keskituloisella on sen verran ylimääräistä köyhällä ei ole=köyhä ei lähde matkalle.

Tai köyhä voi ottaa sen 700 euron äkkilähdön sinne Madeiralle, jos juuri sinne haluaa. Jos ei ole töitäkään, niin nuo äkkilähdöt ovat käteviä, kun voi milloin vain lähteä.

Vierailija
169/616 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ssirastuiko puolisosi ms - tautiin, tuliko aivoinfarkti?

Huhtikuussa ei saa enää avustajaa kotiin. 

Vierailija
170/616 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun kanarian reissu maksoi 3700 euroa. Ja olen työtön vieläpä. Aika paljon reissaaminen maksaa koska minä en ota mitään ykköstason hotellia vaan nnelostason.

Suomessa kelpaa olla työtön ja löhöttää kotona ja vielä matkustella noin kalliisti. 

Tämähän se on se ristiriita joka aina vaan naurattaa. Jos olet työtön et saa harrastaa mitään, et tehdä juuri mitään varsinkaan matkustella. Pitäisi vaan löhötä sohvalla paitsi että se on paha sekin. Viime kesän olin töissä ja oli minulle aivan liian kuumaa työskennellä. Kotona ei jaksanut tehdä kuin välttämättömät asiat ja sitten tuli oltua vaan tai maattua sohvalla. Nyt kun ollaan työttömiä, on aikaa ja energiaa touhuta kaikenlaista. Käydä tapahtumissa ja eri paikoissa, auto- ja konehommia on aina...Ei tule sohvalla löhöiltyä. Kirjaakin luen iltaisin ennen nukahtamista. Olisi rahaa matkustaa vaikka minne mutta ei vaan kiinnosta. Ainakaan lentäen, ei ole koskaan kiinnostanut. Kesällä sitten jos ei taas joku työmaa taas osu kohdalle, voisi lähteä ajelemaan autolla kotimaassa tai etelänaapurissa.

Vierailija
171/616 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on sanonut meidän asuvan pääkaupunkiseudulla? Sinä et taida olla kovin terävä, mikä ehkä selittää köyhyytesi.

Vierailija
172/616 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai köyhä voi ottaa sen 700 euron äkkilähdön sinne Madeiralle, jos juuri sinne haluaa. Jos ei ole töitäkään, niin nuo äkkilähdöt ovat käteviä, kun voi milloin vain lähteä.

Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa ja siitä menee osa vuokraan.

Taas tyhmät neuvomassa. 

Vierailija
173/616 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kun jaksaa kouluttautua saa sellaisen työn, jolla pystyy tekemään kivoja juttuja.

No en minä ainakaan vaikka kouluttauduin maisteriksi. 

Vierailija
174/616 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on nyt jotakin takana kun niin kovasti ajetaan vastakkainasettelua ja ruokitaan sisällissotahenkeä. Ei kannata provosoitua, ei tässä ketjussa eikä oikeassa elämässä.

Vierailija
175/616 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus on kamaa tauti.

Vierailija
176/616 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omaishoidontuki on noin 500. 

Joudut jättämään työsi ja 60 000 vuosipalkan. 

No, itse puolisosi valitsit joka sairastui. 

Soviteltua päivärahaa leikataan ja asumistukea eikä teille tule enää avustajaa kotiin. 

Vierailija
177/616 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se keskituloinen lomailijakin omalla työllään sen loman maksaa. Ei sitä yhteiskunta maksa, joten ei maksa köyhällekään. Henkilökohtaisesti en ole kyllä käynyt Madeiralla vaikka töissä olenkin. Haluaisin kyllä. Viimeksi olin ulkomailla viime vuonna Ruotsin risteilyllä. Talvilomakin ollaan suomessa.

Vierailija
178/616 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omaishoidontuki on noin 500. 

Joudut jättämään työsi ja 60 000 vuosipalkan. 

No, itse puolisosi valitsit joka sairastui. 

Soviteltua päivärahaa leikataan ja asumistukea eikä teille tule enää avustajaa kotiin. 

6 viikkoa enää eikä sitten tule nää avustajaa kotiin. 

Joko asunto on myynnissä?

Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää vuoden päästä. 

Vierailija
179/616 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni köyhien ei tarvitse matkustaa ennen kuin saavat työnteosta rahaa siihen.

Joo, työtä tekemällä on tienattu ja säästetty ja nyt kun ei ole töitä niin on vara matkustella. Tosin valtaosan lentomatkoista tekevät ne jotka eivät tee töitä. Poliitikot, sijoittajat, bisnesmiehet ja kaikenlaiset päälliköt.

Vierailija
180/616 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkattomalla työkokeilulla ei matkusteta. 

Ja huhtikuussa et saa enää avustajaa kotiin, jos olet vammainen tai sairas. 

Sun elämän valinnat ja vammautuminen ei ole meidän muiden syy eikä aleta nälkäpalkalla sua hoitamaan. 

En ole vammainen, enkä sairas. Omistan oman yritykseni ja olen sen toimitusjohtaja. Vaimo on hyvissä töissä ja tienaa itseasiassa minua enemmän. En kaipaa hoitoa keneltäkään. Olen jo 50-vuotias, joten en olisi myöskään minnekään rintamalle menossa. Jos vanhempana tarvitsen vaimoni kanssa apua kotiin, meillä on varaa maksaa siitä. Mutta olemme sen tyyppisiä ihmisiä, että me kyllä osataan huolta pitää itsestämme. Ja lisäksi meillä on paljon jälkikasvua, joten on tukijoukkoja.