Mistä kunnolliset pinsetit?
Otsikkokin kertoo, että olen etsimässä kunnollisia pinsettejä. Kunnollisia.
Leuassani on kaksi rautalankamaista karvaa, jotka ovat voimakas vastus kaikenlaisille pinseteille. Karvat eivät saapuessaan näy moneen päivään, mutta tuntuvat kuin tikut. Niistä saattaa saada otteen, mutta pinsetit eivät joko jaksa pitää kunnolla kiinni tai katkaisevat karvan. Seuraa turhautumista ja punaiseksi nypittyä leukaa.
Uskon, että näitä pikku vihollisia on tulossa ajan mittaan enemmänkin, joten haluaisin tietää, mistä te muut olette ostaneet kunnolliset pinsetit, jotka hoitavat homman sähläämättä. (Pinsetteihin voin investoida, mutta en laserointiin tai elektrolyysiin. Ainakaan vielä.)
Kommentit (15)
Ihan Sokoksen kempparista. Edelliset ostin ruotsinlaivan taxfreesta, olikeim hyvät ovat. En kestä olla ilman pinsettejä. Apteekit myyvät varmasti myös hyviä.
Odota, että se karva kasvaa vähän.
Ainoat, joilla saa kunnon otteen niin omista yksittäisistä leuka-/viiksikarvoista kuin koirien korvakäytäväkarvoista, ovat molluska-atulat. Monia apteekeissa myytäviä on kokeiltu.
Vierailija kirjoitti:
Odota, että se karva kasvaa vähän.
Ei onnistu. Se millin pituinen tikku pehmeässä ihossa on sietämätön. :(
ap
Olen ostanut kahdet pinsetit apteekista ja tosi huonoja ovat olleet, menivät metallinkeräykseen. Sitten luin jostain Tweezerman-pinseteistä ja päätin tilata sellaiset (Sokokselta). Olivat vähän kalliimmat kuin ihan perus-, mutta todella hyvät! Terät nappaavat karvan tosi tiukasti otteeseensa. Pinsettien mukana tulee lappu, jossa ohjeistetaan lähettämään ne valmistajalle ilmaiseksi teroitettavaksi, jos ne tylsyvät ajan oloon. Jos joskus tarvii vielä pinsettejä ostaa niin en muuta harkitsekaan.
En osaa sanoa mistä voi ostaa. Mulla on onneksi kahdet pinsetit jostain 80-luvulta.
Pinsettejä on erilaisia. Mun pinseteissä on erilaiset "tartuntaosat", miksi niitä nimitetäänkään. Toisessa on tartuntaan tasainen "lattapää" joka tarraa juuri kuvailemaasi karvannysään hyvin. Toisessa on viisto pää joka käy vähän tarkempaan hommaan.
Kiinnitä siis ostaessasi huomiota erityisesti tartuntaosan muotoon. Myös nyhtämistekniikka vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa mistä voi ostaa. Mulla on onneksi kahdet pinsetit jostain 80-luvulta.
Pinsettejä on erilaisia. Mun pinseteissä on erilaiset "tartuntaosat", miksi niitä nimitetäänkään. Toisessa on tartuntaan tasainen "lattapää" joka tarraa juuri kuvailemaasi karvannysään hyvin. Toisessa on viisto pää joka käy vähän tarkempaan hommaan.
Kiinnitä siis ostaessasi huomiota erityisesti tartuntaosan muotoon. Myös nyhtämistekniikka vaikuttaa.
Tämänkaltaisilla pinseteillä olen onnistunut. Hintakaan ei päätä huimaa:
https://www.kulutustarvikkeet.fi/Pinsetit-ruostumattomasta-teraeksestae…
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut kahdet pinsetit apteekista ja tosi huonoja ovat olleet, menivät metallinkeräykseen. Sitten luin jostain Tweezerman-pinseteistä ja päätin tilata sellaiset (Sokokselta). Olivat vähän kalliimmat kuin ihan perus-, mutta todella hyvät! Terät nappaavat karvan tosi tiukasti otteeseensa. Pinsettien mukana tulee lappu, jossa ohjeistetaan lähettämään ne valmistajalle ilmaiseksi teroitettavaksi, jos ne tylsyvät ajan oloon. Jos joskus tarvii vielä pinsettejä ostaa niin en muuta harkitsekaan.
No nyt en tajua. "Teroitetaan"? Eikö juuri se katkaise karvan ikävästi? Ei kai pinsettien kuulu terävöittää olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt en tajua. "Teroitetaan"? Eikö juuri se katkaise karvan ikävästi? Ei kai pinsettien kuulu terävöittää olla.
Äh, autocorrect. Terävöittää=terävät.
Minulla on ikivanhat hyvät pinsetit ja huonommat pidemmät ohuemmat ja uudemmat pinsetit, joilla ei tee juuri mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämänkaltaisilla pinseteillä olen onnistunut. Hintakaan ei päätä huimaa:
https://www.kulutustarvikkeet.fi/Pinsetit-ruostumattomasta-teraeksestae…
Juu, näitä on monenlaisia, mutta laadun näkee vasta sitten, kun kokeilee, ja sitä ei voi tehdä ennen ostamista.
Olen käyttänyt ainakin kymmenen vuotta Kicksistä sattumalta ostamiani pinsettejä. Ne ovat olleet ylivoimaiset, mutta nyt niistä on paras terä jo poissa, eikä samanlaisia enää myydä. Siksi toisaalta tiedän, että tosi hyviä on olemassa. Jossakin.
ap
Pitäisi etsiä jostain jotkut ennen vuotta 1990 tehdyt pinsetit ja ostaa sellaiset omistajaltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pinsettien kärkien kuuluu osua yhteen saumattomasti. Muuten karva tietenkin karkaa niiden välistä. Ehkäpä tarkempi ilmaus olisi pinsettien tasoittaminen, vaikka metodi onkin sama kuin teroittaessa.
Kyllä, pinsetit kuluvat. Kumppanin luona on kuluneet, niillä ei tee mitään.
Merkki Beter. Omani olen ostanut aikoinaan Espanjasta, mutta kyllä niitä täälläkin myydään.
apteekista