Vauvakuume ja ikää 43 vuotta! Millaiset mahikset raskautua luomusti?
Vaihdevuosioireita ei vielä ole, mutta kierto on nyt pikkuisen lyhempi kuin nuorempana (kuitenkin noin 28 päivää, nuorena oli pidempi) ja kuukautiset nykyään tosi runsaat.
Kaksi lasta on ennestään, yli 10-vuotiaita. Heitä "tehtiin" pari - muutama kuukausi per lapsi.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä enää tuossa iässä? Ja sulla on lapsia.
Lissää pittää suaha. Etkö sinä ymmärrä?
Sain 42-vuotiaana kuopuksemme. Raskaus tuli onnellisena yllätyksenä, sillä seitsemän vuotta aiemmin olimme lopettaneet haaveilun toisesta lapsesta. En ollut tullut raskaaksi, joten ei ollut ehkäisyäkään käytössä.
Raskausajan alussa oli vakava ja harvinainen komplikaatio, joka vaati ohitusleikkauksen. Kävin myös kaikissa sikiöseulonnoissa. Terve lapsi syntyi helposti ja äitiysloma sekä vauva-ja taaperoikäisen sekä isosisaruksensa koululaiselämän seuraaminen oli onnellisinta aikaa elämässäni.
Nyt olen 60-vuotias ja nuori pian täysi-ikäinen lukiolainen. Esikoinen asuu omillaan ja opiskelee.
Olen edelleen onnellinen, että sain elämääni rakkaat ja hienot lapset vaikkakin toisen yli 40-vuotaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä enää tuossa iässä? Ja sulla on lapsia.
Lissää pittää suaha. Etkö sinä ymmärrä?
Ei enää vanhana. Nuorena lapset tehdään. Jos tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole reilua lasta kohtaan tehdä sitä noin vanhana, vain jotta voisit todistaa maailmalle jotain. Olet yli 60 kun se olisi täysi-ikäiken. Ja mies lienee vähintään yhtä vanha? Hoida niitä olemassaolevia kersoja äläkä ole itsekäs.
Outoa logiikkaa. Reilumpaako kyseiselle ainutkertaiselle yksilölle olla syntymättä? Vanha vanhempi kamalin kohtalo?
Kyllä, reilumpaa olla syntymättä. Joka hetki jää syntymättä miljardeja potentiaalisia ihmisiä. Yksikään näistä syntymättömistä ei kärsi siitä millään tavalla.
Kamalin? Ei varmaan. Kamala? Kyllä, kamalampi kuin syntymättömyys.
Täällä on ihmeellinen lapsiviha ja etenkin vanhempana lapsia saavia kohtaan. Nämäkin kommentit taitaa saman hullun näppäimistöltä olla suurin osa, kielenkäytöstä päätellen
Lapsi ei kenenkään elämää pilaa, eikä vvanhempi äiti ole nykypäivänä mikään ihmeellisyys
Raskaaksitulo voi olla vaikeaa, tai ei vain enää onnistu. Sen tiedät vain kokeilemalla
Lapsivihaa on nimenomaan se, että tekemällä tehdään itsekkäästi lapsi joka isolla todennäköisyydellä on jollain lailla vammainen, ja joka jää nuorena orvoksi. Ap tässä on pilaamasssa lapsen elämää, ja pahimmillaan pilaa jo olemassa olevienkin lastensa elämän.
Jos se kuume on kova niin miksi et yritä? :)
Itse olen kolmen äiti ja vuosi sitten oli tosi kova vauvakuume. Se meni kuitenkin ohi, enkä enää olisi jaksanut yöheräilyä ja aloittaa kaikkea ns "alusta" , kun vanhin lapseni oli 10. Nautin tästä mitä nyt on. Miksi aina pitäisi saada lisää?
Outoa logiikkaa. Reilumpaako kyseiselle ainutkertaiselle yksilölle olla syntymättä? Vanha vanhempi kamalin kohtalo?