Aikuisten maidon juonti
En keksi mitään järkevää syytä aikuisten maidon juonnille. Ihme etteivät juo tuttipulloista tai pyydä äitiä antamaan.
Kommentit (159)
Minulla on sairaus, jonka takia vatsani ei siedä viljoja, palkokasveja ja uskontoni tskia en saa syödä lihaa enkä kananmunia. Maito pitää minut hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Avaajan kannattaisi hakea apua mielenterveysongelmiinsa, ihan todella!
Miksi kun ei se ole sinullekaan apua tuonut :)
Kahviin ..teehen loraus maitoa, se on siinä.
Miksi se pitää teille rautalangasta vääntää, että aikuinen ihminen näyttää naurettavalta kun se juo maitoa. Ihan sama mitkä ne syyt siihen on.
Kyllä on omat asiat huonosti jos pitää huolehtia toisten maidon juonnista. Ehkä ap pitäisi nyt hankkia jotain sisältöä elämään. En itse juo maitoa mutta mitä se minun elämään vaikuttaa että jotlut aikuiset siitä pitävät ja sitä juovat?
Ihan järkyttävää että ravintolassa esim. pizzan tai pihvin kanssa tilataan maitoa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ruoan kanssa maitoa aina juovat ovat muuten hoikkia vielä eläkeiässäkin, myös syövät runsaasti eläimen lihaa ja perunaa, mutta einekset puuttuvat miltei kokonaan heillä ruokavaliosta, satunnaisesti menee lihaperunalaatikko tai vaikka HK blöötä, mutta senkin kanssa aina kamalat tärkkelysperunat muusina, missä sitä maitoa. Ei vaikuta kovin pahalta olla elossa vielä 70-v.-80v. hyvässä kunnossa ja vielä hoikkana, saati jotain possun lapaa keitetyn perunan kanssa syöden ilman kasviksia ja lapa pääosassa. Kamalia tosiaan nämä vanhat suomalaiset ravintotottumukset.
No eivät ole :DD Haisevat ja ylipainoa runsaasti noilla maidon juojilla
Syön välillä suklaata, siitä en ole pystynyt luopumaan, muuten maitotuotteet eivät kuulu ruokavalioon meidän taloudessa.
Vierailija kirjoitti:
Nisäkkäät kasvavat yleensä maitoa juoden, eli ravintorikasta juomaa.
Niin, äidinmaitoa. Onko äitisi lehmä ja sinä pieni lapsi?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on omat asiat huonosti jos pitää huolehtia toisten maidon juonnista. Ehkä ap pitäisi nyt hankkia jotain sisältöä elämään. En itse juo maitoa mutta mitä se minun elämään vaikuttaa että jotlut aikuiset siitä pitävät ja sitä juovat?
Sisältöä omassa elämässä on todennäköisesti enemmän kuin sinulla. Tämä palsta täynnä järjettömiä aloituksia, onko se sinulta pois jos on yksi lisää? :DD
Vierailija kirjoitti:
Ihan järkyttävää että ravintolassa esim. pizzan tai pihvin kanssa tilataan maitoa.
Kuvittele kun nämä samat ihmiset pyytäisivät Italiassa pitsan tai pastan ruokajuomaksi maitoa :DD
En ymmärrä tätä iänikuista jankutusta. Juon maitua närästyslääkkeenä. Ensisijainen juoma on aina vesi. Ei maitu ole minulle janojuoma, vaan lääke. Sellaiset järkyttävät närästykset saan muutoin.
"No vaihda ruokavaliota!1!" No enhän vaihda. Minua närästää paprika (en todellakaan luovu), kaffi (luulisin... tai sitten se on vain todellisuudessa ollut paprika.) Ja sokolaati. Se on ainoita herkkujani. Sori, en luovu. Saa minullakin olla herkkuja.
Rakkaat siskot ja veljet,,ei me olla ,,voisko loppua se oliko muna vai kana...????
Ps. Maitu AUTTAA minua närästyksessä. Tiedän, että monet väittävät sitä urbaanilegendaksi. Tiedän myös mikä helpottaa minun oloani närästyksen kourissa.
Lisäksi rakastan maitotuotteiden makua. Rakastan rahkoja, jugurttia, vanukasta, piimäkin on hyvää, jäätölö totta kai... ei minulla ole mitään ongelmaa asian sanomisessa. Valtaosa maidun "inhoajista" syö hyvillä mielin maitutuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eiköhän se tärkein syy ole hyvä maku ja toisena tottumus. Etkö noita keksinyt?
Mielipide asia ja todellakaan maito ei maistu hyvälle. Pyydätkö äitiäsi lämmittämään maidon vielä mikrossa ennen juomista? :)
Kylmä maito on todella hyvää.
Jättäkää lehmän maito vasikoille! Ihmisille on ihmisten maito!
Olen sh kotihoidossa ja ikäihmiset juovat lähes poikkeuksetta maitoa ruoan kanssa, yleensä punaista, joskus kevytmaitoa. Itse en ole mikään maitofani, mutta en ymmärrä tätä maidon demonisointia. Näen työssä päivittäin monta yli 90-vuotiasta maidonjuojaa. He eivät syö prosessoitua einesmössöä, ruokarytmi on säännöllinen, sipsit ja energiajuomat ei kuulu ruokavalioon.