Onko täällä joku syönyt jänistä? Ulkomailla tai Suomessa?
Kuulin ulkomaalaiselta tutultani, että Ranskassa jänistä syödään.
Kommentit (38)
Olen syönyt sekä Suomessa että Italiassa. Hyvää on, joskin vähän kuivaa, täytyy olla hyvä soosi myös.
Vosikikymmeniä suomessakin syöty. Itse söin joskus jo parikymmentä vuotta sitten
Ranskassa saa melkeinpä jokaisen lähimarketin pakastealtaasta tai tuoretiskistä jänistä.
Pehmeää jänistä olen syönyt useasti
Lapsena maistanut. Ei ollut hyvän makuista, jotenkin imelää.
Syön useinkin. Ihan täällä Suomessa.
Jäisestä rusakosta vuolee puukolla pataan ohuita lastuja ja antaa hautua useamman tunnin. Hyvää ja mureaa.
Just tein kanipaistia. Kotimainen kanitila myy. Ihan hyvää oli. Koirakin arvosti runsaita roippeita.
Todella hyvää. Hauduttelee pitkään oikein mureaksi.
Jänistä en, mutta kania useastikin.
Huomenna seuraavan kerran. Kasvatan itse lihakaneja, koiratkin tykkää, kun saavat luut ja sisäelimet :)
Italiassa useasti jänispataa. Hyvää on, kuin tummaa kananlihaa
Hyi helevetti. Miksette saman tien syö sodassa kuolleita ihmisiä ja paista niitä paistinpannulla? Liha kuin liha, mitä eroa siinä on?
Olen, vävypojan valmistamaa. Oli kyllä hyvää!
Sairaan hyviä pupupullia siitä saa. Mieheni metsästää, joten syömme usein pupupullia.
Vierailija kirjoitti:
Hyi helevetti. Miksette saman tien syö sodassa kuolleita ihmisiä ja paista niitä paistinpannulla? Liha kuin liha, mitä eroa siinä on?
Ei niitä jäniksiä mistään taistelutantereelta kuolleena kerätä😅
Vuosikymmeniä, mies metsästi. Lihaa liotettiin päiväkausia ja kalvot revittiin pois. Paistettiin uunissa sianlihan kanssa.
Olen syönyt jänistä Helsingissä ravintola Villisiassa ja se oli erinomaista. Ravintolaa ei ikävä kyllä enää ole. Se oli virkistävä poikkeus ravintolamaailmassa. Aivan siedettävään hintaan mainio ruokalista kunnianhimoisella otteella. Kävin melko usein.
Isä kävi pitkään jänismetsällä. Olen syönyt kymmeniä kertoja. Oikein laitettuna erinomainen
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko, että pitää olla kasvissyöjä? Vai mitkä on niitä lihoja, joita mielestäsi SAA syödä 😀
Olen, Espanjassa. Pupupaellaa. Mitä siitä?