Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pitää olla "hoitovesiä"? Miksi ei kasvovesi riitä?

Vierailija
16.02.2024 |

Kaiken maailman humpuukia sitä meille esitelläänkin.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kun on kuiva atooppinen iho, niin sellainen kosteuttava hoitovesi on ihan välttämätön tuote varsinkin talviaikaan. Pelkkä voide ei riitä mihinkään, täytyy kerrostaa kosteuttava kasvovesi, seerumi ja sitten päälle se öljy tai voide estämään kosteuden haihtumista. 

Tämän takia ihmiset kuolivat nuorempina entisaikoina. Hautakivissäkin lukee syynä: Kuiva iho, seerumit tulossa vasta 200 vuoden päästä. 

Vierailija
22/27 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa minulle on samantekevää onko tuote hoitovesi vai kosteuttava kasvovesi, käytän niistä vain toista, ja ilman vanua eli levitän käsin. Helppoa ja tuo lisäkosteutta pintakuivalle iholle ennen voiteen levitystä, eikä ole niin vaikea löytää sopivaa kasvovoidetta, kun sen ei tarvitse olla samaan aikaan sekä todella kosteuttava että riittävän rasvainen/suojaava.

Mitä päivä- ja yövoiteen käyttöön tulee: jos ne ovat suunnilleen samanhintaisia ja ehditään käyttää ennen huonoksi menemistä, missä ongelma? Kaksi purkkia kerran päivässä käytettyinä kestää kaksi kertaa niin pitkään kuin yksi purkki kahdesti päivässä käytettynä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kun on kuiva atooppinen iho, niin sellainen kosteuttava hoitovesi on ihan välttämätön tuote varsinkin talviaikaan. Pelkkä voide ei riitä mihinkään, täytyy kerrostaa kosteuttava kasvovesi, seerumi ja sitten päälle se öljy tai voide estämään kosteuden haihtumista. 

Mutta siis tosiaan noita kasvovesiä on eri tarkoitukseen, jollain poistetaan puhdistuksen jäljiltä mahdolliset vielä jääneet epäpuhtaudet, jotkut poistaa iholta rasvaisuutta ja supistaa huokosia, ja nuo hoitovesityyppiset siis kosteuttaa. Kaikki ei tarvitse näistä mitään, mutta jos on iholla ongelmia, kasvovesi tai hoitovesi voi olla osa ratkaisua.

Minä taas olen atoopikko ja huomannut että esim meikki lähtee ihan perus voiteella pois, sitten vain pesu, aiemmin kun käytin noita kaiken maailman hoitotuotteita iho oli kuiva mutta finnejä tuli, kun siirryin tuohon voiteella puhdistamiseen, iho on sopivan kostea koko ajan ilman finnejä 

Vierailija
24/27 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kaiken kosmetiikan kanssa läträämisen. En edes pese kasvoja enää. Nuorennuin noin 5 vuotta.

Vierailija
25/27 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla myös yö ja päivä voiteita.. Ne voiteet tietää millon on yö ja milloin päivä... 😄😄😄😄😄🤭🤭🤭

Yövoiteet ja päivävoiteet sisältävät erilaisia raaka-aineita tai ainakin eri suhteissa. Yövoiteiden kosteuttava teho perustuu ainakin osittain okkluusioon eli iholla on vettä läpäisemätön kerros, jonka ansiosta iholta ei pääse haihtumaan vettä pois, vaan se jää siihen ylempään ihokerrokseen.

Niin mutta milloin me vuorotyöläiset käytetään noita kun päivä voi ollakin yöllä ? Oikeasti noilla ei tee mitään, perusvoiteet ajaa saman asian 

Vierailija
26/27 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla myös yö ja päivä voiteita.. Ne voiteet tietää millon on yö ja milloin päivä... 😄😄😄😄😄🤭🤭🤭

Yövoiteet ja päivävoiteet sisältävät erilaisia raaka-aineita tai ainakin eri suhteissa. Yövoiteiden kosteuttava teho perustuu ainakin osittain okkluusioon eli iholla on vettä läpäisemätön kerros, jonka ansiosta iholta ei pääse haihtumaan vettä pois, vaan se jää siihen ylempään ihokerrokseen.

Niin mutta milloin me vuorotyöläiset käytetään noita kun päivä voi ollakin yöllä ? Oikeasti noilla ei tee mitään, perusvoiteet ajaa saman asian 

Harmillisesti tuotteiden nimiin sisältyy yleistys, että yöllä nukutaan ja päivällä ollaan hereillä. Jos tästä pääsee yli, niin voi kokeilla käyttää yövoidetta kun menee nukkumaan, ja päivävoidetta kun aloittaa omaa valveillaolojaksoaan.

Vierailija
27/27 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle riittää pelkkä hoito

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä