Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelattiinko teidän lapsuudessa "Kuka pelkää mustaa miestä" pihapeliä?

Vierailija
16.02.2024 |

Me pelattiin mutta en muista miten se meni. Muistaako kukaan?

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Koulussa myös vielä 90-luvun puolivälissä.

Vierailija
82/98 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi mielikuva oli juurikin mustakaapu, ei musta mies. Se mustakaapu saatto osittain tulla myös aku ankasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jopa koulussa se ei ollut tabu.

Vierailija
84/98 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen vuosituhannen alussa nähnyt Varissuolla kun kotoutuneet? somalinpennut pelasi tuota ihan selkeällä suomella kailottivat... Oli kyllä naurussa pitelemistä.

Ihailtavaa itseironiaa. Hyvä pojat! Näin otetaan haukkumasanoilta puhti pois. 

Vierailija
85/98 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun lapsuudessani edes oltu  nähty mustia miehiä. Muistan kyllä luonnontiedon tunnilla puhutun eri roduista. Opettaja muistaakseni sanoi, että ihmisiä hekin ovat.

Meidän pikkukaupungin ihmeellisin otus oli poika, jolla oli pitkä tukka, sellainen yli korvien yltävä.

Vierailija
86/98 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettää ihan kauheesti...kyllä pelattiin.  Pelattiin myös afrikan tähteä, ja mustaa pekkaa.

Leikittiin myös inkkarileikkejä. Tehtiin sulkapäähineet myös = kultturinen omiminen 

Olen katunut tekemiäni asioita tähän saakka, vaikka olen jo 62v. En ymmärtänyt miten väärin se voi olla, ANTEEKSI.

Kuinkahan pitkän ajan takaa ihminen voidaan canceloida.

Vierailija
87/98 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelun musta mies ei edes viittaa kenenkään ihon väriin, vaan mörköön. Silti mielensäpahittajat pyrkivät kieltämään tämänkin leikin.

Ja ovat sormi pystyssä alleviivanneet, että leikin musta mies on nimenomaan musta ihminen. Selkeää ärrää ...

Vierailija
88/98 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Pelattiin kirkonrottaa, liikennevaloja,peiliä ja ihan vaan koripalloa.

Vierailija
89/98 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herran vuonna 2002 pelattiin. Nykypäivänä sopisi paremmin kuka pelkää Riikka Purraa? Purra vie lasten suusta leivän.

Sopivin tähän vuoteen olisi kuka pelkää tytti tuppuraista "suomi ensin ajattelu on vaarallista tuppuraisen tulevalle hillotolpalle ja mikä siinä on ostella ulkkareiden ääniä kun työssäkäyvät ja eläkeläiset on maksajina.

Vierailija
90/98 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo 50-luvullla oli suosittu leikki. T. Mummo

Vierailija
91/98 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaan edelleen lastenlasten kanssa kun ovat meillä kylässä. Minä olen aina musta mies. Otan takasta nokea ja sotken naamaa, huudan ugabuga. Lapset nauraa ja juoksee karkuun. 3v Aada sanoo, että vaari on hauska 👍

Reijo 64v

Vierailija
92/98 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysäreillä pelattiin oikein ortsinaal mustaa miestä, mutta ei kyllä tullut mieleenkään, että sillä olisi tarkoitettu nee-keriä, vaan ajattelin että se on sellainen vihollinen kuin serkun yhdessä videopelissä. Taitaa tuo pihapelien rodullistaminen olla aikuisten keksintöä. 

Vierailija
93/98 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 luvulla oli normaalia koulun urheilua. Nyt ymmärrän miksi sitä pelattiin.

Vierailija
94/98 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin kaduilla pelataan vieläkin. Nyt saa pelätä ihan oikeasti. Ihan täysikäisetkin.

Vierailija
95/98 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan voikkatunnila.

Vierailija
96/98 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelattiin tuota ja 10 tikkua laudalla Mikseihän vanhemmat kieltäneet  kun 60 luvulla leikittiin  Yksi pari uunista ulos.

Vierailija
97/98 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelattiin.

Vierailija
98/98 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli meidän 60-luvun lasten pihaleikki, niin kuin polttopallo ja kymmenen tikkua laudalla.

Se taisi olla joku sellainen kiinniotto leikki, ihan yksinkertainen.  

Niin, kai sitä kohta kielletään musta värikin.  Ettei kukaan edes vahingossa mainitse sitä sanaakaan.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi