Suomi on vaarassa ajautua EU:n tarkkailuluokalle. Kai ymmärrätte, että leikkaukset on pakko tehdä?
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/vm-suomi-on-hyvin-lahella-joutua-eu…
Muuten EU ottaa ohjat ja sitten on ihan sama ketä Suomessa äänestää, kun Bryssel päättää mistä leikataan ja käytössä on silloin juustohöylä.
Kommentit (513)
Leikkaukset on pakko tehdä, sanotaan.
Mutta oliko pakko tehdä ne suuret verohelpotukset suurituloisille?
Minä otan mieluummin sen Brysselin juustohöylän. Silloin ainakin osa leikkauksista kohdistuu myös suurituloisiin ja rikkaisiin, eikä kaikkea leikata köyhimmiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene sairaaloihin katsomaan, ne on täynnä eläkeläisiä ja arvaa kuka niiden hoidon verorahoista maksaa?
Tämän hetken 70-80 -vuotiaat ovat hoitonsa ansainneet. He ovat kouluttautuneet (joilla on ollut varaa) ja kasvattaneet lapsensa aikana, kun ei ole ollut tämmöisiä sosiaalitukia kuten tänä päivänä. Suurin osa heistä on hoitonsa ansainnut. Ongelmana on nykypäivän nuoret eläkeläiset, joilla eläke alkaa kun lapsilisä loppuu. Eli koko ikänä ei ole mitään tuotettu valtion kassaan vaan eletään tukien varassa kehdosta hautaan.
Juu on ansainneet juu... Mulla oli edellisessä työpaikassa 60 vuotias rakennusinsinööri ja projektipäällikkö jonka äiti 85 vuotias oli maksanut "hyvin" työeläkettä omalla työurallaan sairaanhoitajan palkasta. Tämä projektipäällikkö laski, että hänen pitäisi tienata 20000€/kk loppu-urallaan, jotta pääsis samoihin eläkkeisiin, kuin äitinsä. Siinä vähän perspektiiviä...
Vierailija kirjoitti:
Niin mitä se käytännössä tarkoittaa tuo tarkkailuun ja ohjaukseen joutuminen? Kenelle se on huono asia??? Joko joku on vastannut siihen?
Se on huono asia niille, jotka ei nyt ole hallituksen leikkauslistalla. Jokainen näkee kyllä, ketkä siitä listasta puuttuu. EU:n juustohöylä voisi leikata vaikka hallituksen palkkioita tai suuria eläkkeitä.
Olen eläkeläinen, kouluni käynyt, työni tehnyt ja lapseni elättänyt. Lapset on töissä, lapsenlapset koululaisia tai opiskelijoita. Ei olla opittu olemaan yhteiskunnan elättejä.
No ei muuta sitten kun maksamaan valtiolle takaisin kaikki mitä olet saanut valtiolta, koulutuksen, terveydenhuolto palvelut, lääkekorvaukset, lapsilisät, kirjastopalvelut tieinfran jne. Eläkkeesi kaiketi tulee yksityisestä eläkekassasta, jossa valtio ei ole rahoittajan roolissa missään vaiheessa. Ai eikö? No sitähän minäkin. ;)
Lapsesi luultavasti ovat myös maksaneet lapsiensa neuvolakäynnit, oman koulutuksensa ja kaiken mistä sinäkin olet? Ja nyt he maksavat lapsenlapsiesi koulutuksen tietenkin itse. Ai eikö? No sitähän minäkin. ;)
Joten suu kiinni senkin yhteiskunnan elätti!
Jos velkamäärää tarkoitat niin sinne tarkkailuun joutuu aika moni muukin EU maa. Kuka niitä kaikkia sitten tarkkailee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene sairaaloihin katsomaan, ne on täynnä eläkeläisiä ja arvaa kuka niiden hoidon verorahoista maksaa?
Tämän hetken 70-80 -vuotiaat ovat hoitonsa ansainneet. He ovat kouluttautuneet (joilla on ollut varaa) ja kasvattaneet lapsensa aikana, kun ei ole ollut tämmöisiä sosiaalitukia kuten tänä päivänä. Suurin osa heistä on hoitonsa ansainnut. Ongelmana on nykypäivän nuoret eläkeläiset, joilla eläke alkaa kun lapsilisä loppuu. Eli koko ikänä ei ole mitään tuotettu valtion kassaan vaan eletään tukien varassa kehdosta hautaan.
Se on juuri näin. Nykyiset nuoret työikäiset haluaa vain esiintyä somessa. Mitään omasta mielestä ikävää ei haluta tehdä. Jokainen haluaa jonkun "diagnoosin" minkä syyllä pääsisi eläkkeelle, pari-kolmekymppisenä! Istutaan vaan ja pelataan tietokonepelejä. Fysiikka ja psyyke ei edes ole siinä kunnossa, että kykenisi mitään järkevää työtä tekemään. Mutta yhteiskunnalta odotetaan vaikka mitä käsi ojossa, antamatta itse sille yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu on ansainneet juu... Mulla oli edellisessä työpaikassa 60 vuotias rakennusinsinööri ja projektipäällikkö jonka äiti 85 vuotias oli maksanut "hyvin" työeläkettä omalla työurallaan sairaanhoitajan palkasta. Tämä projektipäällikkö laski, että hänen pitäisi tiena
No ei se 85 vuotias äiti ole ainakaan syyllinen tämän päivän tilanteeseen. Kun ei kansaa lisääntyminen kiinnosta, eikä se ole nykypäivänä edes järkevää kun tämän hallituksen menoa seuraa, niin tulos on tämä. Miksi kukaan tähän maahan haluaisi lapsia tehdä kun omaa kansaa kohdellaan näin? Ihan fiksuja ovat ja jättävät kyllä nämä päättäjät piehtaroimaan vanhempana omaan paskaansa.
On se vaan niiiiin ihanaa kun ei tartte olla Suomessa Veronmaksaja
Vierailija kirjoitti:
Leikkauksista ei ole mitään hyötyä jos Suomi ei saa talouttaan kuntoon. Jos ei ole vientiä ja kunnon palkkoja, ei ole myöskään ostovoimaa.
Voi luoja, nyt on diippii shittii.
Läts.
Vierailija kirjoitti:
Leikkaukset on pakko tehdä, sanotaan.
Mutta oliko pakko tehdä ne suuret verohelpotukset suurituloisille?
Oliko pakkp palkata 7000 uutta työntekijää julkiselle?
Oliko pakko nostaa kaaoksen alla hoitajuen palkkoja?
Oliko pakko jakaa ylimääiset lapsilisät bikeiden jatkamiseksi?
Oliko pakko ajaa täyapaska SOTE läpi?
Oliko pakko ajaa enemmän yrityksiä konkurssiin kuin koskaan 90-luvun laman jälkeen?
Oliko pakko jättää sovitut leikkaukset tekemättä?
Ei. Mutta näin ex-hallitus toimi.
Ne yli 80 vuotiaat on maksanut veroja 5-15%
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä, kun samaan aikaan keski- ja hyvätuloisten veroja alennetaan. Miksi leikkaukset on pakko tehdä vain osalta ihmisiä?
Koska Urpon ja Purijan hallitus on bluffihallitus. Se valehtelee ja kusettaa joka käänteessä!
Sosialistivasemmistodemarit tarvitsevat illuusiota. Valehtelu on ainoa asia joka tehoaa ja herättää heidätkin loisimasta ja juuri nyt toinen aivosolu etsii toista että ajatuksesta saa kiinni.
EU:ssa pitää osata ajaa omia etujaan, vaikka täysin päinvastaista omat edustajamme väittävätkin. Suomi voisikin kutsua Brysselistyä omat vässykkänsä pois, ja palkata heidän tilalleen osaavat EU-neuvottelijat vaikkapa Italiasta hoitamaan Suomen asioita parhaalla mahdollisella tavalla. Luulenpa, että nettomaksajan rooli loppuisi, voisimme jopa olla saamapuolella aika pian.
Nyt mulle tuli sellainen tunne että leikatkaa mitä vaan mun liksasta ja antakaa firmoille tai näille pudokkaille spermaturvalle ja orpolle.
MInä ukson että talous paranee je joskus minä tulen saamaan sen kaiken moninkertaisesti takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse rakennusalalla. Nyt lomautettuna, kestänyt pian 2kk.
Ansiosidonnaista saan käteen n 1100e kk.
2 kk jälkeen ansiosidonnaista leikataan 20%. Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää.
Leikkauksen jälkeen ansiosidonnainen tippuu 880e kuussa.
No sit sun pitää myydä se asunto halvalla jollekin sijoittajalle, joka kiskoo siitä ainakin tuon 880€/kk vuokraa. Miltä muuten tuntuu olla kannustinloukussa? Ihan sama mitä tahansa "paskaduunia" kun tekee 37,5-40h viikossa tienaa kuussa jotain 1600€/kk ja verotus aivan olematon. Ansiosidonnaisen 25% verotus ei kyllä ole mitenkään perusteltua.
Tässä on yksi mutta, jos vuokrat on kalliita niin ihmiset ei voi kuluttaa palveluita eikä ostaa tuotteita kaupasta.
Mutta eihän Suomessa ole asuntovelkaa kaupan alalla tai palvelualalla, ravintoloiden omistajat asuvat vuokralla, että jos ravintola menee konkurssiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse rakennusalalla. Nyt lomautettuna, kestänyt pian 2kk.
Ansiosidonnaista saan käteen n 1100e kk.
2 kk jälkeen ansiosidonnaista leikataan 20%. Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää.
Leikkauksen jälkeen ansiosidonnainen tippuu 880e kuussa.
No sit sun pitää myydä se asunto halvalla jollekin sijoittajalle, joka kiskoo siitä ainakin tuon 880€/kk vuokraa. Miltä muuten tuntuu olla kannustinloukussa? Ihan sama mitä tahansa "paskaduunia" kun tekee 37,5-40h viikossa tienaa kuussa jotain 1600€/kk ja verotus aivan olematon. Ansiosidonnaisen 25% verotus ei kyllä ole mitenkään perusteltua.
Tässä on yksi mutta, jos vuokrat on kalliita niin ihmiset ei voi kuluttaa palveluita eikä ostaa tuotteita kaupasta.
Mutta eihän Suomessa
Tuskin kukaan mies olisi niin tyhmä, että menisi autokauppaan töihin ja ottaisi asuntovelkaa.
Ja nyt sitten kohta perhe menisi ulosottoon.
Soviteltua päivärahaa leikataan ja ansiosidonnaista ja perheet luopuvat autosta.
60 000 ihmistä kuolee vuodessa.
Tuskin kukaan olisi niin tyhmä, että menisi autokorjaamoon töihin ja ottaisi asuntovelkaa sen varaan, kun kohta lopuvat työt.
Kun työikäisistä nyt moni luopuu autosta ja valtio saa vähemmän veroja autosta niin.....
400 000 ihmistä Suomessa tekee osa-aikatyötä ja luopuvat nyt autosta ja sitten autokorjaamoista irtisanotaan porukkaa, kuka olisi niin tyhmä, että olisi ottanut asuntovelan autokorjaajan työn varaan.
Pienet lapset jäisi ilman ruokaa...
Saame sitten tukea EUlta.