Pestäänkö kauppojen irtokarkkilaarien kauhoja miten usein?
Kommentit (33)
Höpö höpö olen syönyt melkein joka viikonloppu irtikarkkeja ja en ole vielä vuotens sairastunut mihinkään
Kauhojen vaihto ei näytä hyvältä ja niitä pyörii ties missä. Sama kuin paistopisteen pihdit. Kerran pyysin illalla uuden kauhan, ostan harvoin, hävetti kysyä kun en halua että on vaivaa. Oli niin ruokottomassa kunnossa ne. Samoin kärryt ja korit ovat ongelmallisia. Koreissa piintynyt lika. Toisessa kaupassa on imuri joka tuntuu nostavan pölyt ilmaan, ei vievän niitä pois.
Vierailija kirjoitti:
Minä en osta mitään irtotuotteita itsepalvelupisteistä.
Niissä ihmiset (yleensä lapset) pyörittelevät käsiään, hipelöivät tuotteita.
Paistopisteiden tuotteissa näkee kärpäsiä paskomassa. Olen nähnyt senkin, kun lapset nuolivat paistopisteen itsepalvelulaarien munkkien päältä sokerit ja munkit nostivat takaisin niihin laareihin.
Et sitten mitään sanonut kenellekään? Sen lapsen vanhemmat olisi ostanut ne kaikki munkit. Kyllä minä ainakin olen kaupassa noita kauhoja pessyt, illalla samalla kun paisto pisteen ottimet.
Meillä on irtokarkit puhtaita, ei niissä kauhat likaannu. Eli ei koskaan pestä.
t. irtokarkki vastaava
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Triplan cm tavaratalossa on hieno systeemi. Siellä laitetaan jo yhden käytön jälkeen nämä kauhat pesuun.
Triplassa ei ole cm tavarataloa.
Koittakaa nyt päättää. Lähdin jo ajamaan kohti PK-seutua, kun luulin että kerrankin olisi mahdollisuus ostaa irtokarkkia. Nytkö joudun sitten kääntymään takaisin?
Osta tuolta laatikko kerrallaan niin ei tarvi lattioilta nosteltuja ostaa.
https://urjalanmakeistukku.fi/?gad_source=1&gclid=CjwKCAiAibeuBhAAEiwAi…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en osta mitään irtotuotteita itsepalvelupisteistä.
Niissä ihmiset (yleensä lapset) pyörittelevät käsiään, hipelöivät tuotteita.
Paistopisteiden tuotteissa näkee kärpäsiä paskomassa. Olen nähnyt senkin, kun lapset nuolivat paistopisteen itsepalvelulaarien munkkien päältä sokerit ja munkit nostivat takaisin niihin laareihin.Et sitten mitään sanonut kenellekään? Sen lapsen vanhemmat olisi ostanut ne kaikki munkit. Kyllä minä ainakin olen kaupassa noita kauhoja pessyt, illalla samalla kun paisto pisteen ottimet.
Tietenkin sanoin vanhemmille, en minä ole tyhmä.
Vanhemmat toruivat jälkikasvuaan ja munkit jäit laariin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran näin erään asiakkaan vahingossa pudottavan kauhan lattialle. Nosfi sen takaisin telineeseen ja otti toisen tilalle.
Olen nähnyt kun likainen asiakas on sormin kaivanut laareista karkkia pussiinsa.
Olen nähnyt kun asiakas on ensin kaivanut nenäänsä ja sitten ropeltanut karkkilaaria.
jossakin lehtijutussa myyjät/kassat kertoivat mitä eivät itse osta kaupasta, ykkösenä oli yllätys yllätys ns. irtomyyntituotteet: paistopiste, salaattibaarit, karkkilaarit..itsekin nähnyt riittävän usein jengin näistä paljain käsin kalastelevan tavaraa, niin ei kiitos.
Näin noroviruksen aikaan koettakaa muistaa hyvä hygienia ottimien suhteen. Ja puhtain käsin kauppaan.
En ikinä osta mitään itsepalvelutuotteita. Ihmisillä on niin huono hygienia, olen monta kertaa nähnyt kun tuotteita otetaan paljain, likaisin käsin 🤮 Varsinkin irtokarkkilaarit ovat kammottavia.
En tiedä onko tähän nykyisin olemassa sääntöä, mutta itse olen pessyt irtomakeisten kauhoja silloin kun olivat todella likaisia, koska minulle puhtaus ja hygieenisyys ovat erittäin tärkeitä asioita. Olen aikoinaan ollut töissä karkkifirmassa ja täyttämässä irtomakeislokerikkoja eri kaupoissa ja yksi monista tehtävistä oli pestä ko. kauhoja. Ainakaan tuolloin Prisman ja Citymarketin ym. kauppojen myyjät eivät niitä pesseet. Nykyistä tilannetta en tiedä.
Ei tulisi mieleenkään ostaa irtikarkkeja mistään, kun olen usein nähnyt miten äiskän haarahedelmät kourivat likaisilla sormillaan karkkeja.
Ei ne niistä kauhoista tule, vaan lapset niitä rääpii käsin ja maistelevat ja pistävät takaisin, kun ilmeisesti vanhempien on liian vaikeaa vahtia.