Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelet ihmisestä, jolla ei ole televisiota?

Vierailija
15.02.2024 |

Mitä mieleen?

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun parikymppisillä lapsilla oo kummallakaan telkkaria. Asuvat pienissä asunnoissa, opiskelevat ja katsovat läppäriltä jotain ohjelmia / leffoja silloin, kun katsovat. Ei ole minun mielestäni yhtään outoa. Kumpikaan ei kuulemma edes kaipaa telkkaria. 

Vierailija
42/62 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alhaista sosiaaliluokkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitään. Ei kiinnosta muiden kodinkoneet :D

Juuri näin.. Vittuako tälläistä kysellään. VAIN  MOUKAT REAKOI TYHMYYTTÄÄN IHMISTEN ELÄMÄÄN... 

Vierailija
44/62 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole koskaan ollut televisiota, eikä minulla myöskään ole kotitietokoneessani tai puhelimessani nettiyhteyttä, tätä kirjoitan kirjasotn tietokoneella.  Tämä on tietoinen valinta: Jos olisi netti, olisin siellä aivan liikaa. Voisin viettää puoli päivää mielenkiintoisilla keskustelupalstoilla, tai vaikka youtubessa.

Televisiosta ei tule mitään mitä haluaisin katsoa. Kotikoneella voin katsoa joskus harvoin elokuvia tai tv-sarjoja, joita lainaan kirjastosta. Eniten syynä on se, että en tykkää olla passiivinen katsoja, vaan olen aktiivinen toimija: Sillä kotikoneella pelailen ammuskelu- ja älypelejä paljon enemmän, kuin katson elokuvia tms.

Tiedotusvälineenä minulla toimii tavallinen radio. Sitä kuunnellessa voin samalla vaikka kutoa villasukkia.

En ole koskaan kokenut tarvitsevani televisiota. Kodissani on ollut lainatelevisio pari kertaa ja silloin huomasin, että sen eteen tulee jämähdettyä katsomaan myös sellaista ohjelmaa, jota oikeasti ei haluakaan nähdä. Sen huomaa tästä: Kun luonani oli tv muutaman kuukauden, katsoin sieltä myös sellaista tavaraa, jota en noina vuosina pyytänyt poikaystävää ottamaan videolle minua varten (nyt puhutaan 1990-luvusta). Oikeasti halusin nähdä vain sen, mitä pyysin videolle, mutta kun kotona oli telkkari, sieltä tuli jotenkin vain katsottua kaikenlaista, mitä ei ikinä olisi pyytänyt poikaystävää nauhoittamaan.

Vierailija
45/62 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ikänsä televisiottoman lisäys edelliseen viestiin: Luen TODELLA paljon, helposti 3 kirjaa viikossa. Eläköön kirjasto!

Vierailija
46/62 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alhaista sosiaaliluokkaa.

Sinä varmaakin viestisi perusteella olet fiksu ja ylhäistä luokkaa.. 😄😄😄😄😄😄😄

Vierailija
47/62 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekana tulee mieleen, että on lestadiolainen. Tai sitten vaan katsoo tv:tä niin vähän, että katsoo ne vähäisetkin ohjelmat tietokoneelta.

Vierailija
48/62 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiseksi arvioit aapeen... 🤭😂

Vierailija
49/62 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kuin minä, joka katsoo kaiken netistä. 

Vierailija
50/62 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietsikalla pärjää hyvin

Vierailija
51/62 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelmat näkee läppärillä. Jää muuhun aikaa . Lukemiseen ,luovaan toimintaan ,liikuntaan , hyvän ruoan laittoon ilman nurkassa pauhaavaa tv: tä. Tärkein kysymys; Kuinka moni uskaltaa olla ilman tv:tä ja päästää OMAT ajatuksensa irti ,pelottaako kun joutuu kohtaamaan itsensä ilman taustalla olevaa laitetta tai jatkuvaa tv: n tuijotusta.... Siinä miettimistä.

Vierailija
52/62 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokoneeltakin näkee ohjelmat. TV on nykypäivänä aika turha ainakin yksin asuville. 

Vierailija
53/62 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaisten tv-kanavien katselu se vasta outoa onkin. Surkeita ohjelmia ja helvetisti mainoksia.

Vierailija
54/62 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pitäisi ajatella?

.

Minä elin vuosia ilman televisiota ja kun jossain keskustelussa äitini kuuli tämän nousi esiin häpeäkortti erikoisuuden tavoittelustani. Jostain tämä oli hankkinut julmetun ison Finluxin kuvaputkitelevision digiboxeineen ja lähetytti romut minulle. Hän ei voi kuulemma omille ystävilleen kertoa kuinka omituinen lapsi hänellä on kun häpeä on niin suuri...

Television tykötarpeineen kauppasin pikimmiten paikalliseen osto- ja myyntiliikkeeseen saaden vaihdossa matkaradion.

Vierailija
55/62 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköradioton elämä se Luojan tahto on,, t.Birgit pst. Kaila

Vierailija
56/62 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelisin, että eikö se tykkää katsella leffoja ja hyviä sarjoja kunnolliselta ruudulta vai onko se peliaddikti ja viettää kaiken aikansa pelaamalla. Itselleni telkkari on tosi tärkeä ja aina päällä kun olen kotona.

TV:n ruudun koko on kääntäen verrannollnen omistajansa älykkyysosamäärään.

Vierailija
57/62 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelisin, että eikö se tykkää katsella leffoja ja hyviä sarjoja kunnolliselta ruudulta vai onko se peliaddikti ja viettää kaiken aikansa pelaamalla. Itselleni telkkari on tosi tärkeä ja aina päällä kun olen kotona.

Mutta eihän tv:stä edes tule mitään, mitä jaksaisi katsoa?!

Mitä leffoja sieltä muka tulee? Samat uusinnat ja yleensä ei niitäkään vaan jotain äärimmäisen rasittavaa tosi-tv köntsää..

Ei millään jaksa avata edes enää koko toosaa.

Vierailija
58/62 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi henkilö, jolla ei ole televisiota, on usein lestadiolainen. Nuoret käyttävät läppäriä.

Vierailija
59/62 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

54V. luopui televisiosta .Läppärillä hoituu kaikki.

Vierailija
60/62 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmana on se että näyttelijät ovat ulkomailla yleensä tyyliin skientologi (kultti epäilyttää) tai epäromantikko Hugh romanttisessa roolissa. Ei keski-ikäisille mene nuo läpi. Miksi katsoa roskaa, ellei ole sitten jotenkin hyvä elokuva. Kotimainen sisältö ei kiinnosta tippaakaan, aivopesukamaa ja ankeaa. Mainokset ärsyttävät liikaa. Koneelta saa videoita ja puhevideoita tarpeeksi. Myös videopalvelut maksavat liikaa. Ehkä tietyssä hätätilanteessa voisi vetää johdon tv:lle, jos olisi minikokoinen tv. Sarjat eivät ole hyviä kaikkien mielestä, nekin aivopeseviä ja pinnallisia. Hyvä jos joku tykkää. On muutakin elämää ja kirjoja. Ajattelua. Riittää kun pystyy maksamaan netin ja laitteet, youtube 12e.