Pettämisestä avoimeen suhteeseen
Tilanne on se että mieheni petti mua kaksi kertaa. Ei olisi itse kertonut mutta löysin kortsut. Käytiin pariterapiassa ja päätettiin koittaa vielä, mutta mun tunteet vaan on sekaisin edelleen yli puolen vuoden jälkeen. Mies on ollut avoin ja tekee kaikkensa jotta luottaisin, mutta mä en vaan pysty.
Rakastin häntä ennen koko sydämestäni ja rakastan toki edelleen, mutta eri tavalla. Hän on nyt silmissäni kuten kaikki muutkin. Kaikki ne jotka pettivät ennenkin. Nykyään hänen työreissussa saavat mut äärimmäisen ahdistuneeksi enkä osaa päästää irti. En pidä ihmisestä joka minusta on tullut. Surullinen ahdistunut sekopää.
Mies yrittää ja lupailee, mutta niinhän teki aiemminkin. Miksi ei tekisi enää?
Hän sanoi silloin syyksi että oli masentunut ja uupunut ja halusi edes jotain hyvää elämäänsä. Siksi sopi seksitreffit työreissuille.
Ja minä luulin että kaikki oli hyvin kunnes ei enää ollutkaan. Kumpikin alkaa vaan kyllästymään tähän mun tunteiden vuoristorataan .
Olenkin siis alkanut miettimään suhteen avaamista mikä tarkoittaa sitä että kumpikin saisi käydä missä käy eikä mun tarvitsisi ahdistua asiasta . Mutta. Mieheni suuttuu ehdotuksista aivan silmittömästi mitä en ymmärrä kun vierastahan Hän selvästi haluaa 🙈 Ei kuulemma halua, mutta noh, teot kertovat muuta. Mielestäni selvä sopimus voisi helpottaa omaa oloani sillä silloin minäkin menisin ja välittäisin vähemmän hänen tekosistaan.
En ymmärrä miksi pettäjä pitää avointa suhdetta huonona kun sehän tekisi hänen touhuistaan helpompia. Ei tarvitsisi enää salailla eikä mun epäillä. Toki siinä on riskinsä sitä en kiellä mutta niin on tässäkin kun mun pää ei kestä .
Mitäs mieltä te olette? Voisiko avoin suhde olla hyvä ratkaisu vai olenko oikeasti niin hakoteillä mitä mieheni väittää?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Hän sanoi silloin syyksi että oli masentunut ja uupunut ja halusi edes jotain hyvää elämäänsä. Siksi sopi seksitreffit työreissuille.
Mä en tällaisen jälkeen kyllä edes yrittäisi korjata suhdetta.
Ei kuitenkaan ollut niin uupunut ja masentunut, ettei jaksanut etsiä itselleen naisseuraa kahteenkin otteeseen, järkätä tapaamista työmatkan lomassa vaimolta salassa ja käydä vielä banemassakin sitä naista, sekä tietysti yrittänyt piilotella jälkiään.
T: oikeasti masentunut, jolle jo omien tiskien tiskaaminen on voimainponnistus - syönkin kertakäyttöastioista
Kyllä. Olen itsekin ollut joskus masentunut ja voisin sanoa, että se hiippailee nurkissa nytkin ja se seuran etsiminen ei ole se tärkein asia kun mitään ei saa aikaiseksi muutenkaan. Mutta toki ihmiset on erilaisia.
Saatiin eilen taas iso riita aikaiseksi kun avoimen suhteen esiin otin. Se ei ole kuulemma vaihtoehto ja toki sitä kunnioitan. En vaan edelleen ymmärrä että miksei kerta vierasta tekee mieli. Hän totesi että hän ei halua ja on nähnyt mihin se johtaa joten minun pääni ei kestäisi. Siitä vasta riemu repesikin kun totesin että on eri asia pettää selän takana kun enhän minä jatkossa olisi kotona odottamassa vaan nautimassa olostani minäkin.
Ilmeisesti toiset haluaa sallia itselleen asioita joita ei salli toiselle.
Anteeksi antaminen on muuten yllättävän rankkaa. Kaikki olisi jo paremmin jos oltaisiin vaan erottu heti .
Tuo avoin suhde on viivyttelyä avioerolle.