Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ympäristön ja tunnelma merkitys seksissä

Vierailija
15.02.2024 |

Tämä kysymys on ehkä enemmän naisille, mutta tietysti miehetkin voitte vastailla.

Minua kiinnostaisi, millainen merkitys teille on ympäristöllä ja tunnelmalla seksiä ajatellen? Sekin myös kiinnostaisi, onko asia vaikka iän myötä teillä muuttunut?

Itse olen herännyt ajattelemaan asiaa vasta ihan viime vuosina. Tuntuu, että nuorena sitä oli jotenkin "aina valmis". Siis että oli ihan sama, missä paikassa tai tilanteessa, tai millainen oli vaikka tunnelma.

Nyt vanhempana olen kuitenkin huomannut, että haluan ja nautin seksistä paljon enemmän silloin, kun olen ystäväni kotona kuin silloin, kun olemme meillä. Ajattelen asian johtuvan ihan pelkästään miljööstä ja siitä rauhallisesta ja luontevasta tunnelmasta, joka ystäväni ja hänen miehensä kotona aina on. Ystäväni koti ei esimerkiksi ole ollenkaan uusi talo, mutta se on remontoitu kauniisti ja ystäväni jaksaa jotenkin ihmeellisellä tavalla pitää kodin myös aina tosi siistinä. Makuuhuone on heillä myös todella hieno. Sen he remontoivat vuosia sitten yhdistämällä yhden asuinhuoneen ja käytöstä pois jääneen autotallin yhdeksi isoksi ja kauniiksi tilaksi. Kun makkarista pääsee suoraan tilavaan takkahuoneeseen ja suihkuun, niin sekin on etu. Samoin se, että molempien perheiden lapset majoittuvat kauempana lastenhuoneissa talon toisessa osassa.

Olen myös huomannut, että tunnelma ystäväni luona on aina jotenkin paljon harmonisempi kuin meillä kotona tunnelma on. Jotenkin ystäväni ja hänen miehensä vain osaavat sellaisen ihanan tunnelman luoda. Hauska, mutta rauhallinen tunnelma. Pinnan alla väreilevää jännitystä ja halutusta, samalla kuitenkin lämmin ja lempeä ilmapiiri. Niin usein sitten olen aivan hattaroina jo kauan ennen kuin saamme lapset nukkumaan ja pääsemme aloittamaan aikuisten illanvieton.

Että mitenkäs teillä muilla? Onko tällaisten asioiden merkitys kasvanut iän myötä, vai oletteko onnistuneet säilyttämään nuoruusvuosien innon, jossa tuollaisilla asioilla ei ole niin suurta merkitystä?

t: Bi-nainen, 40+

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan