Työstä täytyy maksaa palkkaa
Tämä on vanha artikkeli, mutta oksettaa silti vieläkin. Oli palkkatyö ihan mikä tahansa, on vähimmäispalkan oltava AINA enemmän kuin sosiaaliturva. Silti nämä kokoomus pellet ovat sitä mieltä, että työstä ei tarvitse maksaa riittävästi koska sosiaaliturva täydentää. Todella oksettava näkökulma puolueelta joka niin kovasti tituleeraa itseään talouspuolueeksi. Sosiaaliturva on keksitty sitä varten, että yhteiskunnasta pudonneilla olisi mahdollisuus nousta takaisin. Koska tämä nykyinen käytäntö pitää ihmiset köyhinä ja näin ollen sosturvasta riippuvaisena, kokoomuslaiset työmarkkunat käyttävät sitä hyväkseen. Ei kokoomusta kiinnosta kenenkään vaurastuminen tai edes hyvinvointi. Ainoastaan ääri kapitalistisuus missä on rikkaat herrasväki ja niiden palvelijat.
https://www.iltalehti.fi/talous/a/0a74cd38-3f05-43ea-ad7b-a086d6f5e6d2
Jos minulla olisi vaikutusvalta päättää asioista yksinään, minun Suomessani minimi palkka on 12,5€/tunti. Koska minun Suomessani veroprosentti määräytyisi tuntipalkan mukaan jolloin työläinen ei voisi keplotella pienempää veroa vähemmällä työmäärillä kk, on veroprosentti tuntipalkan mukaan määriteltynä näin
12,5€/10%
25€/15%
37,5€/20%
50€/25%
62,5€/30%
Eli toisinsanoen; jos kaikki tekisivät töitä 8tuntia/päivä/20päivää/kk, olisi kahden ensimmäisen kohdalla eroa 1600€ verran jonka ero edelliseen laskee hiljattain 200€ verran jolloin lopputulos on kahden suurimman kohdalla ainoastaan 1000€ ero. Koska 30% vero on kaikista korkein, tulee 62,5€ ylöspäin tienestit olemaan isompia ilman kasvavaa prosenttia.
.
Ja mitä tulee sosiaaliturvaan, itse maksaisin työttömille 35€/päivä mikä tekee 2835=980, 3035=1050 ja 3135=1085. Vaikka helmikuussa saisi vähiten rahaa, on myös ruokailupäiviäkin vähemmän. Sen takia päiväraha 35€. Koska nämä sosialirahat saadaan veroista, on tämä sosiaaliturvaa eläville verotonta. Eli noin puolet siitä mitä minimipalkalla saisi. Tietysti rahojen riittävyyteen vaikuttaa vuokra jne, mutta ne on sitten asia erikseen
Kusipää
Kommentit (65)
9 euroa päivässä on sopiva palkka sellaiselle joka ollut yli 2 vuotta työtön. Siitä lähdetään että ensin katsotaan mitä osaa ja siitä saa 9 euroa päivässä. Sitten parin vuoden päästä työnantaja alkaa maksaa enemmän.
Suomessa jokainen voi ryhtyä yrittäjäksi. Silloin saa itse päättää palkkansa.
Se siinä harmittaakin. Saisi orjayhteiskunta virallistaa. Me persut vielä mahdollistetaan se.Kommu nistit töihin pois kitisemästä !
Ei kapitalismissa voi maksaa vajaakuntoisille/osatyökykyisille palkkaa. Yrittäjä ei voi heitä palkata, kun heikentää yrityksen kilpailukykyä
T. Ikuinen työkokeilija 9€/päivä #maailman_onnellisin_kansa
Vierailija kirjoitti:
9 euroa päivässä on sopiva palkka sellaiselle joka ollut yli 2 vuotta työtön. Siitä lähdetään että ensin katsotaan mitä osaa ja siitä saa 9 euroa päivässä. Sitten parin vuoden päästä työnantaja alkaa maksaa enemmän.
Samasta työstä pitää aina saada samaa palkkaa.
Säälittää kaupan alalla nämä tempputyöllistetyt jotka tekevät ihan samaa työtä kuin keikkalaiset eli hyllyttävät jne. Paitsi että keikkatyöntekijöille maksetaan jopa tuplapalkkaa jos on sairaustapauksia ja tempputyöllisille ei tarvitse maksaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Toivon kaikki digitalisoituu täysin. Eipä tarvitse käydä työttömät vs työläiset sotaa, kun kaikki ovat työttömänä
Se on hyvä sota se jättää päättäjät rauhaan. Sitä ikivanhaa hajota ja hallitse systeemiä.
Mulle sopisi kyllä tehdä työtä sen verran kuin työttömyyspäiväraha on, mutta sillä palkalla, jota kyseistä työstä muutenkin maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa jokainen voi ryhtyä yrittäjäksi. Silloin saa itse päättää palkkansa.
Ikävä kyllä moni yrittäjäksi ryhtynyt ei voi päättää palkkaansa. Menestyvän tai edes vaatimattoman toimeentulon takaavan yrityksen perustaminen ei ole helppoa. Moni on päätynyt surkeaan tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Toivon kaikki digitalisoituu täysin. Eipä tarvitse käydä työttömät vs työläiset sotaa, kun kaikki ovat työttömänä
Ja nostaa tukiaisia. mistäköhän se raha otetaan? Ei ainakaan työstä maksetuista veroista?
itse olin 10,30e/h palkalla monta vuotta mutta kun tarkastin työpaikan vaihdon jälkeen niin jopa sen alan TES sanoi että minimipalkka alkaa 11e/h
olin palkkatuella silloin mutta kuitenkin ei se oikeuta mun palkkaa laskemaan yhtään kun kuitenkaan mun pomo ei maksanut mun palkkaa kokonaan
Vierailija kirjoitti:
Hölmöläisten paradoksi. Palkalla pitäisi tulla toimeen, mutta ei siltikään pitäisi. Yhteiskunnan pitäisi maksaa loput sosiaaliavustuksina, mutta niitäkin pitäisi leikata.
Se on just sitä. Jos ne osaisivat itseensä vähän sivusta katsoa, näkisivät itsekin, että tekevät itsensä naurunalaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Menkää töihin pummit ja lopettakaa kitinä
Haista p,a,s,k,a ja lopeta kitinä!
Vierailija kirjoitti:
Hölmöläisten paradoksi. Palkalla pitäisi tulla toimeen, mutta ei siltikään pitäisi. Yhteiskunnan pitäisi maksaa loput sosiaaliavustuksina, mutta niitäkin pitäisi leikata.
Jos ei tule toimeen niin katsoo peiliin ja mirttii mitä voisi tehdä tukien kinuamisen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
itse olin 10,30e/h palkalla monta vuotta mutta kun tarkastin työpaikan vaihdon jälkeen niin jopa sen alan TES sanoi että minimipalkka alkaa 11e/h
olin palkkatuella silloin mutta kuitenkin ei se oikeuta mun palkkaa laskemaan yhtään kun kuitenkaan mun pomo ei maksanut mun palkkaa kokonaan
Paikallinen sopiminen ei vielä ole laillista, eli sulle olisi kuulunut sen Tessin minimipalkka?
Kuulutko liittoon? Voisi vieläkin olla mahdollista periä puuttuvat palkkasaatavat... .... ....🤔
Hyvä ihme mitä luusereiden ulinaa. Vika on kaikissa muissa. Taisit vain sössiä itse asiasi. Kanna vastuusi!
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatuki on tällä hetkellä 37€/päivä. eli n. 740€/kk josta menee veroa 20%, käteen jää n.600€.
Ap ilmeisesti maksaisi sitä myös viikonlopulta, mitä ei siis nykyisin tapahdu vaan se maksetaan 5 päivältä viikossa.
Kuten minä aiemmin sanoin, haluan, että asumistuki ja työttömyys olisi ympättynä yhdeksi ja samaksi tueksi. Koska nykyisellään työmarkkina tuki 37,2x20 päivää -20% veroa tekee käteen 595,36€ minkä päälle vielä asumistuki... No asumistuen määrä riippuu vuokrasta, mutta en kuitenkaan pidä siitä, että myös palkkatöissä oleva saattaa joutua nostamaan asumistukea. Mielestäni sosiaaliturvan pitäisi kuulua ainoastaan niille jotka eivät ole palkkatöissä, koska palkalla on tultava aina toimeen. Valitettavasti näin ei ole...
AP. Se kusipää
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ihme mitä luusereiden ulinaa. Vika on kaikissa muissa. Taisit vain sössiä itse asiasi. Kanna vastuusi!
Toivottavasti sinä joudut kärsimään vanhoina päivinä paskasissa vaipoissa. Mikä siinä on niin vaikeaselkoista, että yhteiskunta tarvitsee näitä matalapalkka-alan työntekijöitä minkä vuoksi porvariston vaurastumis"vinkki" parempipalkkaiselle alalle hakeutumisesta ei vain toimi yhteiskunnallisesta tasolla.
.
Onko se oikeasti liikaa pyydetty, että voisitte edes olla kiitollisia siitä, että on edes joku joka tekee nämä paskaduunit? Ilmeisesti kyllä...
Eipä sillä ole mitään väliä mitä duunari sanoo, eliitti-loiset eivät suostu olemaan kiitollisia siitä työstä mitä me tehdään heidän puolestaan heidän hyväkseen. Ja ironisesti nämä toisen työllä elävät elitisti loiset haukkuvat meitä duunareita roskasakiksi. Sama asia kuin sisarusten/kaverusten välisessä riidassa "Ei saa haukkua tyhmäks senkin idiootti"
Vierailija kirjoitti:
Paikallinen sopiminen ei vielä ole laillista, eli sulle olisi kuulunut sen Tessin minimipalkka?
Tästä näkee, minkälaisilla tiedoilla ihmiset lakkoilee:
Paikallinen sopiminen ON laillista, jos työnantaja on järjestäytynyt (eli kuuluu työnantajaliittoon). Paikallinen sopiminen EI OLE laillista järjestäytymättömälle työnantajalle, mutta järjestäytymättömän työnantajan ei myöskään tarvitse noudattaa mitään TESsiä.
Ei tarvi.
T. Kokoomus, Persut ja yrittäjät