Paljonko veroprosentti pitäisi olla pienestä palkasta?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso vero.fi-sivuilta veroprosenttilaskurilla.
Koko ajan näyttää että 10%. Voiko olla noin suuri muka vai mitä teen väärin
Joku menee väärin. Minulle näyttää 15 tonnin vuosituloilla 0,5. 25 tonnin vuosituloilla 7,5.
No eikös etuudet pidä myös ilmoittaa? Koska olen osa-aikatöissä ja saan jonkun verran.
Tietenkin pitää ilmoittaa. Tämä tieto ei selvinnyt aloituksesta.
Mistä sen tiedon saa, jos en tiedä etukäteen paljon maksetaan? Vai pitääkö vain itse arvioida?
Syötä bruttopalkkasi jonkun kassan laskuriin, se kertoo sinulle ansiosidonnaisen määrän. Sen perusteella lasket kuukauden ansiosidonnaisen kokonaismäärän. Jos tuntuu liian vaikealta, soitto verotoimistoon, ovat siellä juuri tätä varten.
Minusta kaikilla pitäisi olla sama vero%, silloin ei synny tuloloukkuja. 30% on katsottu usein liian pieneksi, kun verotuksesta puhutaan, joten ehkä 37 % olisi sopiva, sama kuin monella suhteellisen hyvätuloisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso vero.fi-sivuilta veroprosenttilaskurilla.
Koko ajan näyttää että 10%. Voiko olla noin suuri muka vai mitä teen väärin
Jos puhut pelkästä veroprosentista eikä sinulla ole ko. palkan lisäksi muita tuloja, niin teet jotain väärin. Oikea veroprosentti tuolla palkkatulolla (vuositulot 16200 €) on korkeintaan 1, vaikka asuisit kunnassa, jossa on korkea kunnallisvero.
Mutta veron lisäksi palkastasi lähtee lähes 8 % muita pakollisia maksuja, joten oikeasti palkasta lähtee melkein 10 %.
Laitoitko varmasti veroprosenttilaskurissa palkkasi kohtaan Palkat eikä esim. eläkkeille tai etuuksille tarkoitettuun kohtaan? Niiden veroprosentti on selvästi korkeampi.
Laitoin, mutta saan myös etuuksia joten niihin laitoin arvioksi pari tonnia.
Mun mielestä tuollaisesta palkasta ei saisi mennä veroa vielä lainkaan. Varmaan kyllä jotain menee.
Nyt näytti 3.% se kai oikeampi määrä.Ehkä kilautan vielä verotoimistoon huomenna ja varmistan. Ap
Jos vasemmistolta kysyt, niin ei edes 25% ole riittävä veroprosentti
Pitäisi? Nolla.
Todellisuudessa valitettavasti pitää olla jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Minusta kaikilla pitäisi olla sama vero%, silloin ei synny tuloloukkuja. 30% on katsottu usein liian pieneksi, kun verotuksesta puhutaan, joten ehkä 37 % olisi sopiva, sama kuin monella suhteellisen hyvätuloisella.
37% jostain kokopäiväisestä työsuhteesta mistä maksetaan 1600e/kk??
Ihanko tosiaan?
Pieni palkka on 2000-2500€/kk käteen, sitä vähempi on riistoa. Tuolla rajalla pitäisi olla vero 0%, koska tuo on minimi millä tulee Suomessa toimeen joten siitä ei ole varaa ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Tonniin asti 0%, sen ylittävästä osasta 99%. Ei ihminen tarvi ylettömästi rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Pieni palkka on 2000-2500€/kk käteen, sitä vähempi on riistoa. Tuolla rajalla pitäisi olla vero 0%, koska tuo on minimi millä tulee Suomessa toimeen joten siitä ei ole varaa ottaa.
Lisään vielä että jos ihmiset saisivat pitää tuon pienen palkkansa, ei heidän tarvitsisi turvautua asumistukeen tai muihin mahdollisiin tukiin selvitäkseen. Eli päästäisiin siihen että ihmisillä on viimein mahdollisuus kustantaa itse oma eläminen.
Mun mielestä alle 30 000€ ansaitsevat pitäisi olla vero% 0.
Etuuksissa on korkeampi verotus. Mulla ainakin tulee aina muutosverokorttia tehdes sama prosentti etuudelle ja palkalle. Arvioin että tienaan palkkatuloja 10k ja etuuksia 12k. Veroprosentti molempiin 13,5%
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pieni eläke, veroprosentti on 30.
Kuinka pieni eläke? Isäni maksaa 22%, ja saa eläkettä nettona .1700.
Vierailija kirjoitti:
Etuuksissa on korkeampi verotus. Mulla ainakin tulee aina muutosverokorttia tehdes sama prosentti etuudelle ja palkalle. Arvioin että tienaan palkkatuloja 10k ja etuuksia 12k. Veroprosentti molempiin 13,5%
Mitä etuuksia sinä saat?
< 1500 €, 1%
1501-2500 €, 3 %
2501-3500 €, 9 %
3501-4500 €, 13%
4501-5500 €, 19%
5501-10000 €, 23%
10001+ €, 28%
Vierailija kirjoitti:
< 1500 €, 1%
1501-2500 €, 3 %
2501-3500 €, 9 %
3501-4500 €, 13%
4501-5500 €, 19%
5501-10000 €, 23%
10001+ €, 28%
Laskut siis vain pelkän palkan, et jos joku saa työn lisäksi vaikka etuutta?
Kymppi hyvä. Saat luultavasti palautusta tuntuvasti.