Lue keskustelun säännöt.
Tulisiko suomen saada enemmän aikaan brändejä, eikä aina myydä yrityksiään ulkomaalais omistukseen?
Kommentit (4)
Raha seuraa rahaa eli keskittyy menestyviiin brändeihin.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Suomessahan on ihan hyvää innovaatiotoimintaa ja monissa tuotteissa potentiaalia, mutta täällä ei hallita markkinointia ja liiketoiminta kuihtuu.
Suomi on niin pieni markkina, että periaatteessa ulkomainen osaomistus ei välttämättä ole aina huono asia, koska silloin saattaa olla helpompi lähteä kv-markkinoille omistajien tuntiessa jo liiketoimintakenttää muuallakin kotosuomessa.
Suomalainen insinööritaito on maailman huipputasoa, ainakin ollut, mutta tässä sosialistivaltiossa on se vasen änkyräsiipi, joka jarruttaa vielä toistaiseksi kaikkea kehitystä.
Miten on?