Monet ihmiset takertuu terveysasioissa elinikään, unohtaen muut hyödyt
Huomasin taas tänään, kun kävimme keskustelua tupakoinnin lopettamisesta. Olen itse ollut kohta jo 8v polttamatta, en käytä alkoholia myöskään juuri ollenkaan. Kerroin oman mielipiteeni, joka perustuu minun omakohtaiseen kokemukseen. Minä olen säästänyt paljon rahaa, lisäksi peruskuntoni ja perusterveys jokapäiväinen jaksaminen on kohonnut moninkertaiseksi, toki siihen auttaa myös päivittäinen liikkuminen.
Huomaan todella usein näitä keskusteluja käydessäni, kuinka nälväistään ilkeään tyyliin, et sinä kuitenkaan vanhaksi elä, jokainen meistä voi menehtyä milloin vain. Mutta eikö se terveys, rahan säästäminen ja hyvä olo nyt kun vielä elää merkitse mitään, tässä hetkessä. Miksi minun pitäisi ajatella johonkin 10-30v vuoden päähän, ratkaisut jotka tekee vaikuttavat nyt myös ei vain 20 vuoden päästä.
Toinen asia, liian monet ihmiset takertuu joihinkin täydellisiin tavoitteisiin. Oikeasti ei sillä ole väliä käveletkö juuri sen 10 000 askelta, teet niin ja niin monta liikettä sitä ja tätä joka päivä. Jo se, että liikut, ulkoilet, olet aktiivinen saat raitista ilmaa, aurinkoa, sekin on jo enemmän kuin tarpeeksi. Sensijaan että keskittyy täydelliseen sixpäkkiin, olisi hyvä muistaa että pienetkin asiat ovat tärkeitä mielenterveydelle ja hyvinvoinnille.