Jääkö teillä sukanvarsista painaumat päivän mittaan?
Eli jääkö teillä nilkkoihin painauma sukasta päivän aikana? Itselläni jää ja ajattelin että pitääkö huolestua tästä turvotuksesta? Outo kysymys joo...
Kommentit (43)
Luultavasti sukat ovat vain niin tiukat. Olisin huolissani ns. kuoppaturvotuksesta eli jalka on kunnon pönäkkä ja siihen jää kuoppa sormella painaessa.
Mulla käytössä nilkkasukat, niin hyvin pienet painaumat jää. En oo huolissani.
Kyllä. Suosittelen valmistajille aina saumattomia ja painamattomia sukkia. Kaupassa usein on sauma, ellei ole painamaton sauma, mutta usein tekee painaumat.
Ei jää. En käytä tiukkavartisia sukkia. Näin talvisin mulla on melkein aina jalassa villasukat. Olen kutonut niitä ohuempina ja paksumpina, niin sopivat hyvin eri kenkiin. Vastoin yleistä luuloa villasukat ei hiosta.
Ihmettelen mistä edes voi löytää sukkia jotka pysyisivät jalassa ulkona liikkuessa. Pitäisi olla kauttaaltaan napakat, kosks jos on vain reunasta kireä, saan kramppeja. Lisäksi kenkiini mahtuvat vain ohuet sukat, koska omaa kengänkokoani sopivanmallisena ei ole yleensä saatavilla ja joudun ostamaan kengät pienehkössä koossa. Päälle sitten vielä tämä valuvien sukkien ongelma.
Mulla jää siis selkeästi näkyvä painauma, lievä, mutta kuitenkin. Ei ole vain ihon pinnassa kuvio vaan painauma. Muutenkin ahdistaa jatkuva istumatyö. Ikääntyessä alkaa oikeasti huolestuttaa kun ei liiku päivän mittaan. Kiitos kommenteista
Ap
Ei, käytän kiristämättömiä sukkia.
Ei jää, vaikka olisi napakampikin sukka. Eivät myös valu minnekään päivän mittaan.
Vanhemmiten tulee, jos ei liiku päivän mittaan, koska verenkierto ei toimi yhtä hyvin kun nuorena. Ylipaino pahentaa ja kesäkuuma ja alkoholi sekä suolainen ruoka. Kysyin tätä kerran lääkäriltä, kun jalat turposi paljon, oli kyllä alkoholia nautittu useampana päivänä ja oli helle.
Usein taitan pitkähkön varren niin, että reuna tulee nilkan ohuimpaan kohtaan, eikä painaumaa tule niin selvästi.
Jää, ja jopa sukan kuvio jää näkyviin jalkaterän ihoon.
Leikkaan aina kuminauhat pois. Muuten, tukisukista voi olla apua monelle.
Sun keho ei ole nesteen kanssa tasapainossa.
Ihmettelin itse samaa kun olin ketodieetillä muutaman kuukauden ja kun lopetin niin nesteet alko kertymään takaisin kehoon ja oli semmosia jopa 1.5cm syviä ne sukan varren jäljet.
Istumatyö ja nesteet. Sen veden saa sieltä nilkoista liikkeelle kun kävelee
Joskus ostin vahingossa sukkia, joissa olikin tosi kireä se yläresori. Mietin jo, et heitänkö roskiin; mut sit tajusin, että leikkaan pois sen kireän osan ja avot, sukkia voikin käyttää aivan hyvin yläresori pois leikattuna, ei paina enää! Eikä ne edes purkaannu, vaikka olen pessyt niitä useasti. Ja nyt ovat mukavat jalassa
Vierailija kirjoitti:
Sun keho ei ole nesteen kanssa tasapainossa.
Ihmettelin itse samaa kun olin ketodieetillä muutaman kuukauden ja kun lopetin niin nesteet alko kertymään takaisin kehoon ja oli semmosia jopa 1.5cm syviä ne sukan varren jäljet.
Pitäisikö siis juoda enemmän vettä vai miten? Ei ole noin syvät mulla nuo painaumat
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla jää siis selkeästi näkyvä painauma, lievä, mutta kuitenkin. Ei ole vain ihon pinnassa kuvio vaan painauma. Muutenkin ahdistaa jatkuva istumatyö. Ikääntyessä alkaa oikeasti huolestuttaa kun ei liiku päivän mittaan. Kiitos kommenteista
Ap
Istumatyöläiselle tukisukat
https://www.google.com/aclk?sa=l&ai=DChcSEwi8q8ztpKuEAxXmCqIDHYMuAPMYAB…
Jää vaikka mulla on ohuet nilkat ja pohkeetkin.
Jää pienet.