Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö työhaastattelussa valehdella jos ei ole mitä vastata?

Vierailija
14.02.2024 |

Vai mitä ihmettä pitää sanoa, kun haastattelija pyytää kertomaan esimerkin jostain, vaikkapa siitä kun osoitit asiakaspalvelutaitojasi tai erityistä osaamista työssäsi

Että mitä siinä nyt sitten pitäisi sanoa, kun ei sellaista erityistilannetta nyt kerta kaikkiaan vain ole aiemmin ollut, minkä voisi jonain esimerkkinä kertoa, ellei nyt ihan keksittyä juttua ala vääntämään.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tuntuu kummalliselta että yritykset haluavat valehtelevia työntekijöitä. Kysytään vaikeita ja joku vastaa sitten mitä sattuu. Itse en oikein tykkää, että pitäisi valehdellen pyrkiä. Usein sairaudet pitää kertoa ainakin jossain kohtaa, jos on haittaavia tekijöitä, jos ei kerro voi olla jopa korvausvelvollinen.

Missään nimessä ei pidä kertoa sairauksia työnantajalle! Työhöntulotarkastukseen kyllä kuuluvat.

Vierailija
22/31 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa kysyttiin, et miten työskentelen paineen alla. 

Sanoin vaan et "Jaa, empä tiijä kun en oo paineen alla työskennellyt". 

Eivät tarjonneet työtä tälläkään kertaa.

Edellisen työn haastattelussa olin rehellinen ja sanoin, et oon kova tekee töitä ja tylsistyn helposti. Tarjottiin paikkaa ja koska olin työtön, otin sen vastaan. 80% ajasta ei ollut MITÄÄN tekemistä. Tarjosivat jatkoa määräaikaisuudelle, mutta olin työtä vieroksuva lusmu enkä ottanut vastaan. Kamalin työkokemus ikinä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän työhaastatteluissa vähän pitää keksiä asioita, ei sitä työtä muuten tule. En minäkään rehellisesti voinut sanoa, et edellinen pomo oli ihan p***a. Sanoin, et kaipaan työssä vaihtelua. 

Tuolla kysymyksellä ei ole muuta virkaa, kuin testata että hakijalla on tilannetajua sen verran että pomon paskuudesta voi puhua toisaalla. Vaikka sitten kun työsopimus on allekirjoitettu.

Vierailija
24/31 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää moiset näyttelytilanteet molemminpuolisesti. Viimeksi kysyttiin missä näen itseni 5- vuoden päästä, jotain yritin siihen satuilla koska alanvaihto mahdollisimman pian suunnitteilla.

Milloin tuo viimeksi oli? Luulin että tuota ei ole kukaan kysynyt sitten vuoden 2005.

Vierailija
25/31 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sun ei ole koskaan tarvinnut tehdä minkäänlaista asiakaspalvelutyötä?

Eikä koskaan ole töissä ollut erityisen vaativaa työtehtävää edes hetken verran?

Ootko sä jotain 14v?

Vierailija
26/31 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se tuntuu kummalliselta että yritykset haluavat valehtelevia työntekijöitä. Kysytään vaikeita ja joku vastaa sitten mitä sattuu. Itse en oikein tykkää, että pitäisi valehdellen pyrkiä. Usein sairaudet pitää kertoa ainakin jossain kohtaa, jos on haittaavia tekijöitä, jos ei kerro voi olla jopa korvausvelvollinen.

Missään nimessä ei pidä kertoa sairauksia työnantajalle! Työhöntulotarkastukseen kyllä kuuluvat.

No minä joutuisin kertomaan koska se voi estää työskentelyn kokonaan firmassa. Koska on usein haittaavia vaivoja ellei koko ajan, joka päivä. Se on ikävä todellisuus. Vaikkei niihin kuole, ei se ainakaan firmaa auta. Kaikkia sairauksia ihmisten ei kannata kertoa, jos ne eivät vaikuta työhön tai turvallisuuteen.

Vierailija
27/31 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei osaa vastata kysymykseen, niin silloin kannattaa keventää tunnelmaa ja päästää ilmoille kunnon pieru. Haastattelija menee hämilleen ja unohtaa kysymyksen ja siirtyy seuraavaan.

Vierailija
28/31 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspana täytyy olla hyvä tilannetaju, jotta voi ohjailla tilannetta haluttuun suuntaan. Noilla kysymyksillä testataan sitä, keksitkö jonkun sinun asiaasi edistävän vastauksen.

Vierailija
29/31 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä kannata valehdella työhaastattelussa. Mä joskus nuorempana liioittelin omaa osaamistani. No, minut palkattiin, mutta lopetin itse parin viikon jälkeen tajuttuani, että haukkasin liian ison palan. Eli vein joltain oikeasti osaavalta työpaikan, ja itse osoittauduin huonoksi työntekijäksi.

Kannattaa olla rehellinen.

Vierailija
30/31 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo asiakaspalvelukysymyshän on helppo vaikkei olisi koskaan tehnyt asiakaspalvelua. Siihen voi kertoa minkä tahansa esimerkin, jossa olet auttanut toista jossain ongelmassa tai tilanteessa. Esimerkiksi neuvoit paikallisbussissa ulkopaikkakuntalaiselle oikean pysäkin.

Erityiseen osaamiseen liittyen kerro esimerkki jostain haastavammasta tilanteesta mihin olet töissäsi joutunut ja miten selvisit siitä. Ei sen tarvitse olla mikään ihmeellinen asia. Se voi olla vaikka, miten ratkaisit tilanteen, kun asiakkaan toivoma hampurilainen olikin myyty loppuun. 

Vierailija
31/31 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime haastattelussa oli sellainen grillaus, että oksat pois. Aikamoista pelleilyä nämä haastattelut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi