Mikä vaikutus ihmisen äänellä on hänen sanomaansa?
Kuuntelin työministerin puhetta uusimmassa politiikkaradio-podcastissa YLE areenassa. Olen aiemmin kokenut fyysistä pahoinvointia, kun puhujalla on viestiä haittaavat kitarisat. Tai vanha krapula. Tässä ei toki siitä ollut kyse mutta onko muilla fyysistä vastenmielisyyttä kuulla jonkun puhetta?
Kommentit (16)
Liian hiljaa puhuvat ovat tuskastuttavia.
Matalampi ääni tuo uskottavuutta. Siksi menestyneet naiset puhuvat matalalla äänellä.
Matalalta mölisevä agressiivinen alkuhärkä on kai sitten se vakuuttavin.
Äänioikeus pois naisilta?
Mulla kans sama. Koen kehossani vastenmielisyyttä kimittävistä ihmisistä. Samoin joku hyvännäköinen lakkaa olemasta joskus kiinnostava kun avaa suunsa.
Kimitys ja vielä nasaali sellainen, on kamalaa. En jaksa kuunnella. Ei ole uskottavuutta -on vain mitättömyyden merkki mulle.
Tiedän yhden sellaisen tanssijan. Kamala.
Vierailija kirjoitti:
Matalampi ääni tuo uskottavuutta. Siksi menestyneet naiset puhuvat matalalla äänellä.
Vastalause! Vaasassa autoni hajosi ja menin baarista apuja kyselemään asiallisesti korjaamoa tai hinaus-autoa. Kukaan ei osannut siellä Suomea. Löin nyrkillä pöytään ja kirosin perseeni pohjasta "SUOMESSA PERRRRKELE OLLAAN". Porukka oppi heti Suomen kielen ja korjaamokin löytyi läheltä.
Vierailija kirjoitti:
Kimitys ja vielä nasaali sellainen, on kamalaa. En jaksa kuunnella. Ei ole uskottavuutta -on vain mitättömyyden merkki mulle.
Tiedän yhden sellaisen tanssijan. Kamala.
Ja luulee olevansa niinn ihana ja söpö. 😂😂😂😳😳🤮🤮🤮🤮🤮
Toimii myös toisin päin. Joku ei niin hyvännäköinen alkaa kiinnostaa kun avaa suunsa. Puhetavalla on iso merkitys.
Ihmisillä tuppaa oleman aivan käsittämättömän ärsyttäviä tapoja käyttää ääntä. Kiinnostus lakkaa sekunneissa.
Tiesitkö: korostuneen lapsenomainen puhetapata voi viitata lapsena koetusta traumasta johtuvaan emotionaalisen kehityksen pysähtymiseen. Esimerkiksi 8-vuotiaana traumatisoitunut lapsi saattaa aikuisenakin kuulostaa 8-vuotiaalta.
Enemmän kuin uskoisi! Ex oli väkivaltainen narsisti. Mutta tajusin sen vasta 20 vuotta sitä koirailmeellä vinguttua vinkumista kuunneltuani.
Pahoilla sanat ja teot ei kohtaa. Erityisesti kun sanat on lausuttu hilleriäänellä. Narsisti osaa tehdä itsensä tosi pieneksi. Oikein korostaa sitä syyttömyyttä avuttomalla äänellä. Vain selvä-äänisten tekoihin voi luottaa. Paino sanalla teot. Katsokaa tekoja, ei sanoja
Ok ymmärrän tarkoitat tätä, en myöskään voi kuunnella pitkään.
Kyse on siis siitä että henkilöllä on pään ja kaulan alueella sen verran runsaast ihonalaista rasvaa, että se painaa äänenmuodostuselimiä ja saa puheen kuulostamaan vaivalloiselta, jopa tukahduttavalta. Kyse ei kuitenkaan ole kitarisoista kuten ap ehdotti.
Kimittäminen, lespaava ja lässyttävä puhetapa, hesa-ässä, työministeri. Tervetuloa takaisin, kun olette oppineen puhumaan. sitä ennen teillä ei ole mulle mitään asiaa.
Joskus ihminen yhdistää tiettyyn ääneen ikävät tunnelmat jo ennen kuin kyseinen ääni edes sanoo mitään ikävää. Itselleni tulee aina vähän oksennusta suuhun kun Purra alkaa puhua.