Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hankala tilanne miehen ystävän kanssa

Vierailija
14.02.2024 |

Onko täällä kenelläkään kokemusta siitä, että kumppanin ystävästä tulee suhteeseen ns. kolmaspyörä?

Miehellä on ystävä, jonka kanssa ovat tunteneet lukioajoista lähtien ja nyt tuon ystävän oma elämä on solmussa. Hän on jo pitkään yrittänyt löytää pysyvää parisuhdetta, mutta kaikki jutut lopahtavat aina alkumetreillä. Hän on siis kärsinyt yksinäsyydestä jo pidempään ja tämän lisäksi menetti ainoan vanhempansa puolisen vuotta sitten. Tämä on varmasti pahentanut entisestään yksinäisyyden kokemusta.

Tämä ystävä on tukeutunut meihin hyvin paljon viime aikoina. Kaveriporukasta kaikki muut meitä kahta lukuunottamatta elävät pikkulapsiarkea, joten siksi varmaan on ottanut erityisesti meidät omikseen. Kaikki alkoi harmittomasti, eli kutsuimme tätä ystävää mukaamme, koska halusimme tukea häntä vaikeassa tilanteessa. Nyt sitten tilanne on kääntynyt siihen, että hän odottaa automaatiolla meidän viettävän kaikki viikonloppumme hänen kanssaan.

Olemme ihan jumissa tässä tilanteessa, koska haluamme toisaalta omaa aikaa ilman tätä ystävää, mutta emme kuitenkaan ns. hylätä vaikealla hetkellä. Ystävä on todella herkkätunteinen, joten hänelle puhuminen on vaikeaa emmekä halua hänen jäävän yksin ongelmiensa kanssa. Tämä tilanne alkaa kuitenkin olemaan jo ihan kuin you, me and Steve -meemeissä.

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä ole lähipiirissä yhtään sopivia sinkkunaisia joista voisi löytyä seuraa kaverille? 

Vierailija
2/100 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillain ihan virkistävää, että se kolmaspyörä on kerrankin joku muu kuin miehen äiti.

Meillä on siis kokemus siitä, kuinka anoppi änkesi kolmanneksi pyöräksi ihan kaikkeen. Vallankin kun ensimmäinen lapsi syntyi, tilanne lähti ihan lapasesta. Meillä auttoi muutto kauemmas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teillä ole lähipiirissä yhtään sopivia sinkkunaisia joista voisi löytyä seuraa kaverille? 

Ei ole, enkä tiedä haluaisinko edes alkaa moiseen paritukseen, kun ystävän suhteet eivät tosiaan kestä. Hän saa kyllä helposti naisseuraa, mutta jutuista ei synny koskaan mitään vakavampaa. Tuntuu, että tämä ystävä on nyt lopettanut deittailun ja siirtynyt elämään kanssamme tätä kummallista kolmisuhdetta.

Ap

Vierailija
4/100 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisköhän sun miehes vaan ryhdistäytyä ja sanoa suoraa sille kaverille, että vois olla välillä ihan omissa oloissaan.

Vierailija
5/100 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vaan olis ihastunut suhun ja tuppautuu siksi seuraan?

Vierailija
6/100 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisköhän sun miehes vaan ryhdistäytyä ja sanoa suoraa sille kaverille, että vois olla välillä ihan omissa oloissaan.

Tämä ei ole nyt kiinni vain mieheni sanomisista, olen tähän itsekin osasyyllinen. Aina kun päätämme pysyä kovina ja ilmoittaa ystävälle, että olemme tämän viikonlopun ihan kahdestaan, jommalla kummalla meistä pettää luonteen lujuus. Viimeksi se olin minä. Aina tulee mieleen, että tämä ystävä on yksin ja onneton jne jne.

Mies oli mennyt nyt hätäpäissään valehtelemaan ystävälle, että ollaan menossa kylpylään viikonlopuksi. Kaveri oli vastannut tähän "kiva, mä en olekaan aikoihin käynyt kylpylässä".

Ap

Vierailija
7/100 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettei vaan olis ihastunut suhun ja tuppautuu siksi seuraan?

Tähän en jotenkaan jaksa uskoa.

Ap

Vierailija
8/100 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, enkä tiedä haluaisinko edes alkaa moiseen paritukseen, kun ystävän suhteet eivät tosiaan kestä. Hän saa kyllä helposti naisseuraa, mutta jutuista ei synny koskaan mitään vakavampaa. Tuntuu, että tämä ystävä on nyt lopettanut deittailun ja siirtynyt elämään kanssamme tätä kummallista kolmisuhdetta.

Ap

Polyamoria on nykyään muotia.

Vierailija
9/100 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole nyt kiinni vain mieheni sanomisista, olen tähän itsekin osasyyllinen. Aina kun päätämme pysyä kovina ja ilmoittaa ystävälle, että olemme tämän viikonlopun ihan kahdestaan, jommalla kummalla meistä pettää luonteen lujuus. Viimeksi se olin minä. Aina tulee mieleen, että tämä ystävä on yksin ja onneton jne jne.

Mies oli mennyt nyt hätäpäissään valehtelemaan ystävälle, että ollaan menossa kylpylään viikonlopuksi. Kaveri oli vastannut tähän "kiva, mä en olekaan aikoihin käynyt kylpylässä".

Ap

:DD Nyt en usko!

Vierailija
10/100 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehellä on tiivis kaveriporukka ja yksi on jäänyt sinkuksi. Hän elää sellaista ikuista "jätkien kaa radalle" elämää. Ei jotenkaan ymmärrä, että kaikki muut ovat menneet elämässä eteen päin vaan yrittää lyödä kiilaa aina muiden parisuhteisiin.

Ärsyttää ihan hitosti, että oma mies taantuu aina hänen seurassaan parikymppiseksi. Minä muutun joksikin ihme äitivaimoksi, joka ei ymmärrä et pojat on poikia. 

Vierailija
11/100 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

:DD Nyt en usko!

Ei tarvitse uskoa, mutta olisi minulla mielikuvitus riittänyt huomattavasti parempaan provoon jos sille linjalle olisin halunnut lähteä.

Tässä se ongelma juuri on, että olettaa siis nykyään kaiken automaattisesti myös koskevan häntä. Ymmärrän kyllä, että ollaan ihan itse tuo ystävä tähän koulutettu, kun on kutsuttu mukaan kaikkeen mitä ollaan tehty. Nyt pitäisi vaan jotenkin alkaa vierottamaan häntä hellävaroen.

Vierailija
12/100 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen siis Ap

Vierailija
13/100 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pitkä satu. En jaksa lukea.

Vierailija
14/100 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Naisille siis selvinnyt, ettei mies tienaa tarpeeksi. Kuinka yllättävää.

Vierailija
15/100 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ettei sovi. Haluamme olla kaksistaan. helppoa.

Vierailija
16/100 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ens viikonloppuna sanotte menevänne anoppilaan yökylään tai kummipojan synttäreille tms. Katotaan tuppaako mukaan sinnekin. Jos kyllä, olette virallisesti "kolmen kimppa". 

Vierailija
17/100 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet nyt hienotunteinen väärässä paikassa. Kaverin elämäntilanne on ehkä vaikea (miten? sinkkuus ei ole syy ripustautua ystäviin tuolla tavalla), mutta ette te ole hänelle elämää ja aikaanne velkaa.

Jostain syystä jantteri on nyt saanut päähänsä että elätte jossain ihmeellisessä kolmiosuhdekommuunissa, mutta sanokaa ihan suoraan että tämän viikonlopun vietätte kahdestaan tai muussa seurassa. Jatkatte tätä niin monta viikonloppua putkeen kuin on tarpeen. Suora puhe on paras vaihtoehto, turhaan kävelette tulisilla hiilillä vaikka kaveri ei varmaan sellaista edes kaipaa. Hän ei vaan nyt jotenkin ole hoksannut että tuo kuvio on muuttunut ihan pimeäksi.

Vierailija
18/100 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Naisille siis selvinnyt, ettei mies tienaa tarpeeksi. Kuinka yllättävää.

Naiset alapeukuttaa totuutta. Kuinka yllättävää.

Vierailija
19/100 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä semmosella "ystävällä" tekee jonka lähellä saa aina varoo mitä sanoo ja sitten se varastaa sun viiikonloput vielä :D laittakaa luurit kiinni tai jatkakaa valehtelua, koita seuraavaks valehdella että lähette anoppia moikkaan onko innostunu.

Vierailija
20/100 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En alkaisi mitään vakavaa keskustelua pitämään vaan tuossakin kylpylähommassa sanoisin vaan että menemme kahdestaan. Ei mitään selittelyjä. Jos te itse kutsutte hänet viikonloppumenoihin niin älkää enää kutsuko, niin yksinkertaista. Jos taas on sellainen tilanne että kolmaspyörä on itse tunkemassa mukaan niin silloinkin hyvä vaan sanoa että olemme nyt kahdelleen, nähdään toisen kerran. Eikä tarvitse selitellä millään menoilla. Sanoo vaan että tänä viikonloppuna ei käy, katsotaan toiste.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi