Millaiset aurinkolasit sulla on, onko merkkilasit ja kuinka suuret?
Kommentit (22)
Tietysti Ray-Ban ja sirot sellaiset: Clubmaster
Mulla on kolmet Ray-banit. Kahdet niistä vahvuuksilla.
Ray ban ja joku muu merkki toiset. Ihan normikokoiset. Lisäksi pyöräilyyn omat
Julbon vuoristolasit, parhaaksi todettu työkäyttöön.
Löytyy parit Ray Banit myös, joita tulee pidettyä harvakseltaan autoa ajaessa tai kaupunkikäytössä.
Minäkin ostin ray-banit kun himotti. En muista mallia mutta sinisellä linssillä ja melko sirot. Käytettynä 40e.
Mulla on ihan "markettilaseja" ilman voimakkuuksia, mutta voimakkuuksilla on Guessin pilotti-mallisissa sangoissa aurinkolasilinssit. En tykkää pienistä linsseistä, mutta eivät nuo mitään "puolen pään kokoisia" ole silti.
Rodenstock. Ei isot eikä pienet, minun kasvoilleni sopivat. Ja onkin hyvät.
Paksusankaiset DKNY aurinkolasit lukioajoilta 15 v. sitten. Ihme, ettei ole vieläkään kadonnut. Naarmuja löytyy, mutt kuuluu asiaan.
Käytän aurinkolaseina polarisoiduilla linsseillä varustettuja suojalaseja, kestävät ja tummemmat kuin "oikeat" ja kalliit aurinkolasit ja peittävät silmät kunnolla. Merkkiä en muista, mutta hinta oli noin 40 euroa. Käytän noita suurimman osan vuodesta koska silmiäni häikäisee niin he*vetisti, nytkin vaikka on pilvistä.
Ray-banin pilotit on autossa ajolaseina. Muuten käytän itsestääntummuvia linssejä silmälaseissa. Uusimmat transitions8 on jo hämmästyttävän nopeat tummumaan ja kirkastuu jopa talvella alle 5minuutissa. Kaikki ei tykkää mutta minä tykkään 👍
Onko Ray Banit jo mainittu?
No ei, mulla on jotku cittarin halppispeililasit, pilottimalliset. Mä olen mestari hukkaamaan aurinkolaseja, joten en viitsi investoida niihin kovin paljoa.
Mitä ihmeen merkitystä on lasien valmistajalla jos ne ovat tarkoituksen mukaiset. Tottakai pitää olla hyvän näköiset, mutta seuraavaksi tulee käyttötarkoitus ja ominaisuudet. Autoiluun ruskeansävyiset polarisoidut ja ja muualle sen väriset kun haluaa mutta aina polarisoidut.
Aurinkolasit ja talvikäsineet aina max 10e. Ovat varmasti katoavaa luonnonvaraa. Ja kalleimmat lasit varastetaan oitis, jos on mesta.
Jotkut markettilasit. En välitä yhtään aurinkolasien, kenkien, laukkujen ym. merkeistä, ihan huuhaata maksella niistä tonneja.
mulla on 13 vuotta vanhat Gerry Weberin lasit vahvuuksilla. Aika isot on, se oli aikanaan valintakriteeri, että pitää suojata kunnolla ja olla muovikehys joka ei kylminäkään kevätpäivinä pakasta poskea.
Ray Ban, pienehköt, kevyet.