Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vi tun lakkoilijat!

Vierailija
14.02.2024 |

Ei voi muuta sanoa. Sylettää tuollaiset ihmisten elämän häiritsijät! Ihan oikein teille vaikka saisitte potkut.

Kommentit (200)

Vierailija
21/200 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat lakkoilee vaan sen takia ettei tarvi tehdä töitä. Eivät he edes tiedä mitä muutoksia hallitus on tekemässä tai miksi pitäisi lakkoilla.

Vierailija
22/200 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kohtalaisen hyvätuloinen eikä lakko vaikuta elämääni. Työkaverillakaan ei ole hätää, kun työnantaja järjesti alle kouluikäisille lapsille hoitajan työpaikalle. Kukaan meidän työpaikalla ei ole riippuvainen julkisista kulkuneuvoista, koska työedulla saadulla sähköpyörällä tai omalla autolla pääsee tai voi jäädä etätöihin.

Selvästi tilanteesta kärsivät eniten matalapalkkaiset. Kannattaa lakkoilla ja ohjata oman tuloluokan väkeä omaa asiaa vastaan. 

Oma asianne, jos haluatte tehdä töitä työnantajan hyväntahtoisuuden varassa - sitähän se paikallinen sopiminen/sanelu tarkoittaisi. Mielivaltaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/200 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme pullamössöporukkaa, kun ei jakseta kävellä tai pyöräillä työpaikalle. Minä pyöräilen ympäri vuoden töihin kelillä kuin kelillä. Matkaa kertyy 5 km suuntaansa.

Vierailija
24/200 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kohtalaisen hyvätuloinen eikä lakko vaikuta elämääni. Työkaverillakaan ei ole hätää, kun työnantaja järjesti alle kouluikäisille lapsille hoitajan työpaikalle. Kukaan meidän työpaikalla ei ole riippuvainen julkisista kulkuneuvoista, koska työedulla saadulla sähköpyörällä tai omalla autolla pääsee tai voi jäädä etätöihin.

Selvästi tilanteesta kärsivät eniten matalapalkkaiset. Kannattaa lakkoilla ja ohjata oman tuloluokan väkeä omaa asiaa vastaan. 

Oma asianne, jos haluatte tehdä töitä työnantajan hyväntahtoisuuden varassa - sitähän se paikallinen sopiminen/sanelu tarkoittaisi. Mielivaltaa.

Juu, mutta kai tiedät, että kaikki täällä kirjoittavat ovat erityisasiantuntijoita ja korvaamattomia ja neuvottelevat itse palkkansa. Heidän työnantajatkin pystyvät kilpailemaan markkinoilla, vaikka kilpailevat yritykset maksaisivat työntekijöilleen merkittävästi huonompia palkkoja. Sellaisia ihmetyöntekijöitä ihmefirmoissa.

Vierailija
25/200 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan sellaisessa asemassa, että työnantaja näkee vaivaa sen eteen että pysymme firmassa töissä. Meillä ei ole osaajina mitään menetettävää. Ei ole pelkoa mielivallasta tai työnantajan hyväntahtoisuuden varassa olemista. Työnantaja ei ole niin lyhytnäköinen, että haluaisi tehdä työntekijöiden elämästä vaikeaa. Kannattaa irtisanoutua, jos työnantaja ei miellytä. Minä pysyn ilomielin firmassa, joka tarjoaa hyviä etuja ja pitää huolen hyvinvoinnistamme.

Vierailija
26/200 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme pullamössöporukkaa, kun ei jakseta kävellä tai pyöräillä työpaikalle. Minä pyöräilen ympäri vuoden töihin kelillä kuin kelillä. Matkaa kertyy 5 km suuntaansa.

No mulla kertyy 25km. Vastineena taas halpa asuminen, joten rahaa piisaa autoon. No lakon vuoksi pitää ajella edestakas bussikuskina lukiolaiselle.

Vierailija
27/200 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno homma. Mulla on 11 km suuntaansa ja pitää jaksaa kävellä se työvuorokin. Pyörää en omista.

Vierailija
28/200 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä työtekijät päätä, heille vaan sanotaan saako tulla töihin vai ei.

Vierailija
29/200 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että eri asia toki niiden kohdalla, jotka ovat oikeasti liikuntarajoitteisia jonkin sairauden tai vamman takia. Perusterveiden kyllä pitäisi jaksaa kävellä muutamia kilometrejä.

Vierailija
30/200 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan aloittaja ymmärtänyt, että osa lakkoilijoista voi toivoa niitä potkuja, pääsee sitten paremmille korvauksille ilman karenssia ja nostamaan toisen verotusta.

Vierailija
31/200 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henk. Koht. Kutsun sut kävelemään/pyöräilemään (perinteisellä, ei sähkö.) oman työmatkani edes takaisin. 60 kilsaa suuntaansa. Tie kiemurtelee ja on myös mäkiä. Ei katuvalaistusta, kapea tie, muu liikenne kulkee 80 km/h. Tervetuloa. 

Ps. Lähemmäksi en muuta, koska vituttaa se jeesustelu osalta Hesalaisilta ja se kiire, joka muka aina on. 

Vierailija
32/200 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleislakko kunnes hallitus on nurin.

Vierailija
33/200 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko itse työelämässä?

Vierailija
34/200 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mulla kertyy 25km. Vastineena taas halpa asuminen, joten rahaa piisaa autoon. No lakon vuoksi pitää ajella edestakas bussikuskina lukiolaiselle.

Ei liity ketjun aiheeseen, mutta asut halvemmin ja käytät säästyneet rahat autoon, jota et tarvitsisi, jos asuisit lähempänä? Ok.

Vierailija
35/200 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieno homma. Mulla on 11 km suuntaansa ja pitää jaksaa kävellä se työvuorokin. Pyörää en omista.

Tarkoitin lähinnä niitä, joilla työmatkan pituus on alle 5 km eikä ole mitään liikuntarajoitteita.

Vierailija
36/200 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan johtuu sun omasta käytöksestäsi, jos työnantajasi vihaa sinua. Taidat olla ensimmäisenä lopputilijonossa ja siksi sulla on paskat housuissa 

Vierailija
37/200 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei liity ketjun aiheeseen, mutta asut halvemmin ja käytät säästyneet rahat autoon, jota et tarvitsisi, jos asuisit lähempänä? Ok.

Maalaisen säästövinkkejä parhaimmillaan :D 

Vierailija
38/200 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan aloittaja ymmärtänyt, että osa lakkoilijoista voi toivoa niitä potkuja, pääsee sitten paremmille korvauksille ilman karenssia ja nostamaan toisen verotusta.

Se anssi on puolet palkasta, joten mille paremmille korvauksille?

Vierailija
39/200 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin lähinnä niitä, joilla työmatkan pituus on alle 5 km eikä ole mitään liikuntarajoitteita.

Olisi kyllä mahtavaa asua alle 5 km työpaikalta. Ehkä joskus.

Vierailija
40/200 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin just yövuorosta työnantajan kustantamalla taksilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi