Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kallein virheenne töissä

Vierailija
13.02.2024 |

Mikä on teidän kallein virhe, minkä olette tehneet töissä? Meillä yksi työkaveri on onnistunut tekemään 60t€ virheen.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 8 miljoonaa usd.

Vierailija
2/25 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköt väärinpäin prosessikaappiin ja kaksi tuotantolinjaa viikon alhaalla. Markka-aikaan se oli jotain 450 000 mk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha hälytys viikonloppuna, vartiointiliike laittoi työnantajalle siitä laskun, suuruutta en tiedä.

Vierailija
4/25 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikin työkaveria on yrittänyt säästää projektissa ja aiheuttaneet yli miljoonan lisäkulut kun komponentit eivät sopineet/toimineet kunnolla. Omat kämmit ovat jääneet kymppitonneihin ja osa niistäkin rahoista on saatu takaisin seuraavissa projekteissa.

Vierailija
5/25 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään, että olin töissä.

Vierailija
6/25 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tankkasin dieselautoon bensaa. En tiedä mitä moottorin puhdistus maksoi.

Vierailija
7/25 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

8000 euroa.  Koneistin yhden laakeripesän suteen. 

Vierailija
8/25 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tankkasin dieselautoon bensaa. En tiedä mitä moottorin puhdistus maksoi.

Vaihdoin työpaikkaa..En tiedä edellytetäänkö työntekijöiltä enää työpaikan auton käyttämistä työajoihin.

Vierailija
9/25 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-80 tonnia. Maakaapeli-alalla.

Vierailija
10/25 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 miljardin pikavippi

T. Sanna

Vierailija
11/25 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan luokkaa satatuhatta euroa. Tekevälle sattuu, tosin virhe oli yksikön josta olin vastuussa, eikä suoranaisesti minun henkilökohtainen.

Vierailija
12/25 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin valokuvien kehittäjänä ja printtaajana isossa valokuvalabrassa. Tehtiin töitä koulukuvien ottojen aikaan kolmessa vuorossa. Yhtenä yönä väsyneenä täytin koneen kemikaalitankit väärillä kemikaaleilla. Ne oli melko hintavia. Oli iso operaatio tyhjätä ja puhdistaa tankit, monen tunnin homma.

Vierailija
13/25 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaruokalassa kuin olin töissä niin irtokynteni tippui juomaan ja asiakas melkein tukehtu siihen. Se maksoi työpaikkani ja pienet vahingonkorvaukset.

Vierailija
14/25 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut suuremmin mokailtua. Tosin eipä ole mitään kalliita laitteitakaan yms missä voisi mennä pieleen, joten mokien hinnat laskettaisiin satasissa.

Vierailija
15/25 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin tupla erän yhtä tuotetta, noin 17000 pakettia meni hävitykseen kun ei ehditty myydä, siis vanheni hyllyyn, en muista mitä maksoi, mutta tarpeeksi.

Vierailija
16/25 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin tupla erän yhtä tuotetta, noin 17000 pakettia meni hävitykseen kun ei ehditty myydä, siis vanheni hyllyyn, en muista mitä maksoi, mutta tarpeeksi.

Siellä ei osattu markkinointia...

Vierailija
17/25 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 8 miljoonaa usd.

Ja kyseessä oli ohjelmistovirhe, mutta joka ei oikeastaan ollut minun virheeni, sillä pomo oli määrännyt minut ohjelmoimaan sen speksien mukaisesti (vaikka kerroin hänelle, että speksit ovat virheelliset ja onnekseni tein sen sähköpostissa, joten huomautuksestani jäi dokumentit). No, pomo sai sitten potkut, minä en (sain palkankorotuksen ja mielipiteeni alettiiin sen jälkeen paljon paremmin huomioimaan ohjelmistokehityksessä). Loppujen lopuksi kuitenkin minä sen virheen tietenkin tein ja aivan ymmärtäen, etteii sitä noin voi tehdä, koska ohjelmoin sen virheellisten speksien mukaan. Kyseinen firma on amerikkalainen firma, nimi alkaa G:llä, ei Google, iso ja jäykkä organisaatio.

Vierailija
18/25 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin 8 miljoonaa usd.

Ja kyseessä oli ohjelmistovirhe, mutta joka ei oikeastaan ollut minun virheeni, sillä pomo oli määrännyt minut ohjelmoimaan sen speksien mukaisesti (vaikka kerroin hänelle, että speksit ovat virheelliset ja onnekseni tein sen sähköpostissa, joten huomautuksestani jäi dokumentit). No, pomo sai sitten potkut, minä en (sain palkankorotuksen ja mielipiteeni alettiiin sen jälkeen paljon paremmin huomioimaan ohjelmistokehityksessä). Loppujen lopuksi kuitenkin minä sen virheen tietenkin tein ja aivan ymmärtäen, etteii sitä noin voi tehdä, koska ohjelmoin sen virheellisten speksien mukaan. Kyseinen firma on amerikkalainen firma, nimi alkaa G:llä, ei Google, iso ja jäykkä organisaatio.

Näen sieluni silmin terveydenhuollon järjestelmiin liittyvää softakehitystä jota joudutaan tekemään äärimmäisen kankeasti kaikkien complience sääntöjen ja trace baskien johdosta. Oliko seuraava kirjain kenties E.. :)

Vierailija
19/25 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kympin, olen huolellinen. 

Vierailija
20/25 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani en ainakaan muista että olisi käynyt joitain tuhansia suurempia kupruja, mutta muutama kolleega on vuosien mittaan päässyt kuusinumeroisiin lukuihin. 

Hölmöin virhe oli kun erästä asiakasta unohdettiin laskuttaa sovitusti, useiden vuosien ajan. Asiakkaan sopimuksessa luki, että kaikki laskut on lähetettävä puolen vuoden sisään tavaran toimituksesta joten asiakas tietysti kieltäytyi maksamasta vuosia vanhoista toimituksista syntyneitä laskuja enää jälkikäteen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä