Te jotka olette harvoin flunssassa
Onko ylipainoa? Stressitilanne? Ruokavalio? Onko perussairauksia? Syötkö vitamiineja? Harrastatko liikuntaa?
Oma mieli ja kroppa ei kestä enää minkäänlaista kuumetta tai flunssaa kerran vuodessa. Minulla on migreeni ja autoimmuunisairaus, eli yleensä johonkin kohtaan kehossa koskee. Haluaisin tietää miten terveet ihmiset elävät.
Kommentit (33)
Vähän ylipainoa, sairaus, ei stressiä, ruokavalio tasapainossa, en harrasta liikuntaa, otan vitamiineja. En muista milloin viimeksi olisi ollut edes nuhaa.
Ylipainoa on reilusti, en juuri harrasta liikuntaa. Ei perussairauksia, en syö vitamiineja, veriarvot priimaa. Kasvisruokavalio. Pyörin hevostallilla sonnan keskellä paljon ja käyn usein massatapahtumissa. Kädet pesen kun tulen kotiin, mutta esimerkiksi tuolla tallilla tulee syötyä eväitä käsillä, joilla olen juuri puhdistanut hevosen kaviot. En sairasta juuri koskaan, en tiedä miksi näin.
Ylipainoa jonkin verran. Urheilen viikoittain, esim. Nyt hiihdän n.40-50km viikossa. Lähinnä kasvisruokaa. D-vitamiini epäsäännöllisesti käytössä. Lasten kanssa asun ilman puolisoa. Nukun hyvin pääsääntöisesti, en tupakoi, alkoholia köytännharvoin. Nyt flunssassa sitä ennen kipeänä ollut 2 vuotta sitten.
Koronan sairastin syksyllä. Oli eka kerta kuumetta minulla varmaan 15 vuoteen. Muuten olen ollut terve kuin ns pukki.
En harrasta liikuntaa, syön ns. täysin normaalisti. En ole hygieniafriikki. En syö vitamiineja. Ja on ollut välillä kovaakin stressiä. Yritän elää ihan normaalisti. No, kun korona-aika aikoinaan tuli, niin ulkoa tullessani olen saattanut pestä kädet. Sellainen tapa jäi.
N50+ lievä ylipaino, kohtuullisesti liikuntaa, säännöllinen elämänrytmi, riittävästi unta, monivitamiini.
Lievä ylipaino, perusterve,liikuntaa 3 kertaa viikossa ollut vuosien ajan, hyvä käsihygienia!!, nukun aina 7-8h yössä, huolehdin,ettei tule liikaa stressiä, työ säännöllinen päivätyö, ruokavalio puoliksi terveellinen, en polta, juon ehkä kerran kuussa
Aiemmin onnistuin saamaan tauteja todella helposti. Aikuisiällä olen ollut todella harvoin sairaana. Pahimmat ovat olleet varmaankin kaksi sairastettua infulenssaa. Näistä aikaa vaikka kuinka pitkään. Tosin vähän aikaa sitten olin töistä pois pari päivää, tauti alkoi yhtenä päivänä ja katosi viikonlopun aikana. Kesällä tulee harrastettua kestävyysliikuntaa ja talvella satunnaisesti uimahallissa uintia. Elintavoiltani en kuitenkaan ole mikään se kirkkain tähti.
Hieman ylipainoinen +50n, sekasyöjä, krooninen stressi, uniongelmainen, kilpirauhanen poistettu.
Flunssaa ehkä viiden vuoden välein. Tai ehkä vain vähän nuhaa.
N60+, ylipainoa, liikuntaa laiskanlaisesti, epäsäännölliset elämäntavat olleet aina. Vitamiineja syön jos muistan, sekasyöjä, alko plus jne. Lyhyet yöunet, aikoinaan erittäin paljon stressiä elämässä. En ole koskaan siltikään sairastanut edes koronaa, vaikka samassa lähiperheessä muut ovat sairastaneet parikin kertaa. Flunssa viimeksi ollut ehkä n 10v sitten, mahatauti ehkä 20v sitten.Äitini ja veljeni ovat samanlaisia. Veljeni , yli 60 v ei edes muista koska olisi sairastanut flunssan tms. Ei ole myöskään sairastunut coronaan ,ainakaan vielä . Me molemmat kuitenkin töissä, jossa paljon asiakaskohtaamisia, myös koronan aikana. Veikkaan kyllä geenejä enemmän kuin mitään elintapoja.
Keski-ikäinen nainen, ei ylipainoa. Käyn lenkillä ja ulkoilen säännöllisesti, mutta mikään himoliikkuja en ole koskaan ollut. Syön monipuolisesti ja olen kaikkiruokainen. Vitamiineja en ole purkista syönyt. Nukun riittävästi ja minulla on suht säännölliset elämäntavat. Lievää nuhaa joskus, mutta kunnon flunssaa en edes muista milloin olisi ollut.
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoa on reilusti, en juuri harrasta liikuntaa. Ei perussairauksia, en syö vitamiineja, veriarvot priimaa. Kasvisruokavalio. Pyörin hevostallilla sonnan keskellä paljon ja käyn usein massatapahtumissa. Kädet pesen kun tulen kotiin, mutta esimerkiksi tuolla tallilla tulee syötyä eväitä käsillä, joilla olen juuri puhdistanut hevosen kaviot. En sairasta juuri koskaan, en tiedä miksi näin.
Epäilemättä osittain juuri siksi, kun pyörit siellä tallilla. Hyvä bakteerikanta ja vähäinen stressi on tosi tärkeät vastustuskyvyn kannalta. Tuo vaikuttaa niihin molempiin.
Läski, keski-ikäinen, liikun aika vähän, syön mitä sattuu, vitamiineja en muista ottaa. Ei ole perussairauksia, lapsetkin on jo aikuisia. Stressaan vähän töissä ja vähän enemmän toisen vanhempani tilannetta. Flunssa oli viimeksi 8 vuotta sitten, aloitin silloin nykyisessä työssä ja hävetti olla heti saikulla.