Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihailen lapsia, jotka ovat siistejä ja kauniisti puettuja. Niitä on harvassa.

Vierailija
13.01.2007 |

Vanhemmat kyllä itseensä panostavat, mutta ei lapsiinsa.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
2/39 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutteko jossain maalla vai missä niitä resupekkoja näkee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten niitä lapsia KUULUU hoitaa näin ja näin ja pukea noin.

Vierailija
4/39 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilla päiväkodissa ja koulussa ehkä käytännöllisempiä ihan tavalliset vaatteet, vaikka on ihanan näköistä kun lapset on puettu " hienosti" . Monesti vaan ei viitsi maksaa kasvavien lasten vaatteista niin paljoa, koska käyttöaika lyhyt...ois eri asia jos rahaa olis reilummin.

Vierailija
5/39 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisillä on kovin eroavaisia käsityksiä siitä, mitä on välittäminen.

Vierailija
6/39 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta joka sana!

Vierailija
7/39 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut ne on kivasti puettu MUN mielestä, ei välttämättä sun. Katsos kaikilla ei ole samanlainen maku.

Vierailija
8/39 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukkuisitko ite sellasissa vaatteissa?

Vierailija
9/39 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

collegevaatteet on mukavia, muttei koskaan muodissa...

älyttömiä on esim

-mekko konttaajalla

-kaikki jäykät vaatteet joissa ei voi liikkua vapaasti

-farkut alle kouluikäisillä

-vaatteet jotka ei saa likaantua yhtään, kun vanhemmat on niihin PANOSTANEET, eli lapset ei saa olla lapsia

Vierailija
10/39 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu siitä, että kotivuosien jälkeen ylipainoa on 15 kiloa ja ei huvita ostaa vaatteita tähän ruhoon. TArvis todellakin laihtua....

Lapsilla taas on hirveästi kaunista vaatetta, mutta silti käytän aina niitä arkisia. Kauniit vaatteet jää vähän käytetyiksi, kunnen raski laittaa päälle tai sitten pidän niitä epämukavina. Minusta 1- ja 3-vuotiaalla mukavimmat on päällä ne paljon haukutut trikoot ja college/neule. Farkut yms. on hiukan jäykkiä ja se korostuu, kun laitetaan tönkkö haalari päälle. Lapset on silti aina siististi puettu ja noissa arkisissakin vaatteissa on tosi paljon valikoimaa ja ovat nuhjaantumattomia ja aina puhtaita.

Vierailija
11/39 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onhan ne söpöjä, mutta esimerkiksi hoidossa kuitenkin remuavat, konttailevat pöytien alla ja kiipeilevät -> hame tiellä.

Vierailija
12/39 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vanhemmat kyllä itseensä panostavat, mutta ei lapsiinsa.

Vierailija
13/39 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupungissa! Käsittämätöntä kuinka jotkut pukevat lapsilleen haalarit kauppaan/kaupungille. Meidän 3-vuotias sanoi jo mummollekin, että " haalari on puistovaate" . Kaupungille kivaa mekkoa, sammareita ja takki päälle, niinkuin aikuisillakin.

Vierailija
14/39 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pikkupoika kulkee halvoissa kirpparikamoissa, vaikka rahaa meillä on. En vaan näe syytä, miksi pitäisi olla m,erkkivaatteet.. Tietysti kyläreissuilla saatetaan vähän panostaa. Isompi on jo koululainen, joten hän saa aika pitkälle itse toteuttaa vaatemakuaan. Joten spiderman ja liekit rulaa.. :)

Vierailija
15/39 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheessä töytyy olla jotain vikaa jos lapsi pukeutuu " paremmin" kuin muut lapset. Vanhemmat ovat kylmiä ja pinnallisia, lapsi on näyttelyesine, lapsi kärsii, elämä kauniiden vaatteiden alla on oikeasti kamalaa.

Minä olin 80-luvulla tuo teidän säälimä lapsi. Äitini mielestä suomessa lastenvaatetarjonta oli siihen aikaan hirvittävän huonoa joten vanhempani kantoivat vaatteita minulle ja siskolleni ulkomailta. Muistan monia ihania vaatteita jota minulla oli. Pidin paljon luistelusta, ja muistan kun ekaluokkalaisena kävin läheisellä kentällä luistelemassa, samaan aikaan kun läheisen päiväkodin lapset olivat ympäröivässä puistossa ulkoilemassa. Päiväkodin tädit olivat parkanneet itsensä kentän laidalla olevalle penkille. Kun olin valmis, hapulin muovikassia, jossa oli kenkäni, penkin alta. Eräs tädeistä huomasi sen ja tiuskaisi: Turha tulla tänne tuollaisessa takissa hienostelemaan. Minulla oli pitkä tummanvihreä villakangastakki prinsessamallia ja minä pidin siitä takista paljon, varsinkin koska siinä oli hyvä luistella sen leveän helman ansiosta. No sain kenkäni ja pahan mielen.

Vierailija
16/39 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyfarkut, varsinkin lapsille tehdyt, ovat joustavaa stretch-farkkua. Meidän 2 v käyttää päivittäin farkkuja ihan kotivaatteinakin, eikä ne mitenkään ole jäykän näköisiä tai töänkköjä, eivätkä vaikeuta liikkumista mielestäni mitenkään.

Vierailija
17/39 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hänelle joskus puetaan päälle jotain nättiä, ikuisten toppahaalareiden sijaan.

Meidän lapsilla on yleensä aina kaupunkireissuilla jotain hienompaa: pojalla (1v) takki, farkut tai sammarit, ja nahkaiset kävelykengät (vaikkei edes kävele, heh). Tytöllä (3v) hienostelutakki, hienostelusaapikkaat (nämä sanat olen oppinut av:ltä), hame tai kauniit housut. Ja päässä jotain muuta kuin kypärämyssyt, kädessä ei ainakaan toppakintaita.

Mutta pihalla ja puistoissa ollaan aina haalareissa, kintaissa, lämpimissä myssyissä ja goret jalassa. Tosin nekin ehkä on keskiverto ulkoiluvaatteita kauniimmat ;) Siellä ei mietitä, likastuuko vaatteet tai ei. Ne saa likastua, meillä on pesukone. Ja jos ne menee rikki, ne korjataan tai ostetaan uusi.

Päiväkodissakaan lapsilla ei ole rumia collegepukuja, vaan kauniimpia versioita, kuitenkin sellaisia joissa on mukava ja rento olla. Tytöllä on usein esimerkiksi joku nätti paita, sukkahousut ja joustavavyötäröinen hame. Pojalla usein body ja lappuhaalarit, joissa on tilaa liikkua. Ikinä en laittaisi mitään marketista ostettua paksua collegekangasta olevaa pusero+housut-yhdistelmää, jossa tönkkö leikkaus, yliräikeät värit, ja rinnassa joku " kiva" painatus kuten pupujussi tai hevonen.

Kyllä meidän lapsia arvostetaan, kotona saavat olla vaikka alasti jos siltä tuntuu, hiukset takussa, mutta ulos lähtiessä heidät puetaan nätisti. Kuten meidät aikuisetkin ;)

Minä itse asiassa saan sellaisesta lapsesta, jolla on joku 10v vanha kirppishaalari päällä, sellaisen kuvan että lapsia ei kauheasti siinä perheessä arvosteta, eikä heihin panosteta, etenkin jos äiti kulkee suht siedettävissä vaatteissa.

Vierailija
18/39 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun kommentti, että älytöntä ostaa kallista, kun käyttöikä on lyhyt. No monesti pikkuisella kasvunvaralla ostettua vaatetta pidetään vuosi lapsella. Varsinkin liivarit, hameet, neuletakit ym. Kaupunki/kyläily/kauppatakkia voi pitää 2 talvea! Mielestäni muodikkuutta tärkeämpää on laatu ja käyttömukavuus. Laatuun kannattaa satsata myös lastenvaatteissa. Niitähän vasta pestään joka päivä.

Hintapuolta jos miettii niin esim. Ranskalaista tai Tanskalaista tosi ihanaa ja perinteistä lastenvaatetta saa erittäin kohtuullisella hinta/laatusuhteella lastenvaatteiden erikoisliikkeistä! Asukokonaisuudesta ei todellakaan tartte maksaa 200 ¿! On olemassa myös keskitie Burberryn ja H&M välillä. 30 ¿ saa jo vaikka mitä! Käykää ennakkoluulottomasti tutkimassa oman kaupunkinne erikoisliiketarjontaa. Vaikka Alesta jos ei muuten : )

Opetellaan me Suomalaisetkin pukemaan lapsemme kauniisti. Ja se ei ole sama asia kuin epämukavasti ja kalliisti!!

Ps. Farkkumateriaaleja on monia, löytyy ohutta ja pehmeääkin : ) Ja mekot ja hameet on ihania leikki-ikäisellä tytöllä. Jos helman pituus ja materiaali on oikea niin ne on loistavia käyttövaatteita.

Vierailija
19/39 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset liikkuvat siisteissä, yhteensopivissa ja kauniissa vaatteissa. Opettajankin työtä tehneenä tiedän, että siisteihin ja kauniisti puettuihin kiinnitetään erilailla huomiota. Koti/pihavaatteet ovat sitten erikseen.

Vierailija
20/39 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse osta kalliita merkkivaatteita, niitä ollaan kuitenkin saatu lahjaksi.

Lapseni valitsevat itse kaapista mitä päälleen haluavat laittaa ja yleensä valitsevat niitä minun järki-ostoksia, tästä olen päätellyt niiden olevan käytössä mukavampia kuin esim dieselin tai legon vaatteet.

Kukin taaplaa tyylillään, meillä on tärkeintä että lapsen vaatteet ovat mukavat päällä ja ne on helppo huoltaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän