Kuinka paljon hedelmiä on turvallista syödä päivässä?
Kommentit (53)
Ei yhtään. Hedelmissä on glukoosifruktoosisiirappia ja siksi tappavat nopeasti. Älä syö.
Hedelmät eivät kuulu nykyihmisen luontaiseen ruokavalioon. Syö lihaa ja eläinrasvaa.
No niin paljon kuin jaksaa syödä, ellei ole ollut joku mahalaukun kutistusleikkaus. Ei niitä kovin montaa kiloa jaksa kuitenkaan.
Hurjasti sokeria.
Monet hedelmät lähellä sokerimehua , limua tai karkkeja.
Vierailija kirjoitti:
Hurjasti sokeria.
Monet hedelmät lähellä sokerimehua , limua tai karkkeja.
Ei millään tavalla lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Kun puhutaan puoli kiloa päivässä, lukeutuu niihin marjat, hedelmät ja kasvikset. Itsellä menee noita 500-700g/päivä. Kasvisten ja marjojen lisäksi esim. banaani ja omena.
Ja enemmänkin saa syödä.
Hedelmissä on kuitenkin kuitua.
Syön yleensä aamupalalla yhden omenan, iltapalalla appelsiinin.
Vierailija kirjoitti:
juu kuidun puutteeseen onkin moni kuollut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suolistosyöpä on yleistynyt.
Itse söisin enintään kaksi. Hedelmäsokerihan on pahempaa maksalle kuin tavallinen sokeri.
Hedelmien kuitu ei paljoa auta, kun ne on jalostettu niin makeiksi, että hedelmätäysmehussa on yhtä paljon sokeria, kuin virvoitusjuomassa.
Useat eläintarhat ovat joutuneet lopettamaan hedelmien antamisen apinoille, koska eläinparat rupesivat sairastumaan tyypin 2 diabetekseen, sekä sydän- ja hammasvaivoihin:
https://www.dailymail.co.uk/news/article-6223529/Melbourne-Zoo-stops-gi…
Tuo on vain yksi uutinen, tuon lisäksi olen lukenut muutamasta englantilaisestakin eläintarhasta jotka ovat joutuneet tekemään saman.
Summa summarum: Vitaminoiduiksi sokerinkantotelineiksi jalostetut hedelmät eivät enää sovi edes apinoille. Turvallinen määrä päivässä on nolla hedelmää. Parempi pysyä kotimaisissa marjoissa.
Jokainen joka on ikinä maistanut esimerkiksi aidosti villiä omenaa, tietää mikä ero on jalostetussa ja jalostamattomassa sen sokerin suhteen.
Mutta jos nyt pakko on hedelmää saada, niin ehkä max. 1 kpl päivässä, mutta joku muu kuin banaani. Omena lienee vähiten vahingollinen.
Vai ei saisi enää hedelmiäkään syödä! Eikö niissä olekaan mitään hyvää, vitamiineja, kuitua, ja muuta terveellistä? Ihan muuta olen kuullut.
Vierailija kirjoitti:
Itse söisin enintään kaksi. Hedelmäsokerihan on pahempaa maksalle kuin tavallinen sokeri.
Se ei koske sellaisenaan syötyjä hedelmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne sellaisenaan syödyt hedelmät ovat sairastuttaneet niitä apinoita eläintarhoissa ja sen takia on niiden antaminen apinoille lopetettu. Tsekkaa aiemman viestini uutislinkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne sellaisenaan syödyt hedelmät ovat sairastuttaneet niitä apinoita eläintarhoissa ja sen takia on niiden antaminen apinoille lopetettu. Tsekkaa aiemman viestini uutislinkki.
Onhan tuokin jonkinlainen peruste, miksi kotiin ei osteta hedelmiä välipalaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suolistosyöpä on yleistynyt.
Se on yleisintä niissä maissa, joissa syödään paljon lihaa.
Kun puhutaan puoli kiloa päivässä, lukeutuu niihin marjat, hedelmät ja kasvikset. Itsellä menee noita 500-700g/päivä. Kasvisten ja marjojen lisäksi esim. banaani ja omena.