Pikkuasioista kuittaileva työkaveri, tuntuvat jo isoilta kun jatkuu vaan...
laittanut jo ihan vitosaiheen päälle kuittailussa:
Saattaa heittää kesken lauseeni: "Jaahans, meinaat siis lintsata huomenna töistä?" Jos sanon että "Tän asiakkaan unohtuneet avaimet löytyy sit tästä laatikosta kun tulee huomenna hakemaan kun ilm...."
Tai jos kiinnitän laukkuuni avaimenperää: "Jaahans, mitäs nyt oot pölliny täältä?" Ihan vaan niitä avaimenperiä joita on kolme laatikkoa ollut henksuhuoneessa jaossa viim. 6kk.
Tai näkee jonkun ruutulehtiön laukussani: "Kassi täynnä pöllittyä kamaa": Ihan itse olen omilla rahoillani ostanut tämän 79 sentin ruutulehtiön, kiitos huomiosta.
Tai juon Batterya töissä: "Montas senttiä vodkaa seassa tällä kertaa?".
TODELLA rasittavaa ja olen alkanut noihin vastaamaan: "No lopeta nyt jo" tai "Hohhoijaa" Mutta jatkaa silti.
Selkeästi sen verran tätä tilannetta osaan lukea että ärsytän häntä jollain tavalla mutta hakeutuu silti seuraani? Mitä voisin tehdä että toi jatkuva kuittailu loppuisi?
En ikinä ole lintsannut töistä, kuluneen vuoden aikana taitaa olla neljä sairaslomapäivää joista kaksi lapsen sairauden takia. En ikinä ole töistä myöskään varastanut mitään, en ole ollut humalassa myöskään työaikanani. En siis keksi mitään perustaa näille kettuiluille? :( Voisin kuvitella kuittailevani itse jollekin todella ärsyttävälle tyypille mutta en siltikään noin röyhkeästi ja kaikin tavoin pyrkisin kyllä välttämään kys. henkilön seuraa....
Kommentit (46)
Noille pitää vaan sanoa niin suoraan että takuulla menee perille. Fiksuimmat kyllä sen jälkeen pitävätkin suunsa kiinni, tyhmimmät sitten menevät itkemään pomolle tulleensa kiusatuksi kun ihan vaan läpällä vähän kuittaillut.
Kiitos kaikille vastanneille.
EN osaa sanoa olenko ainut joka tällaista kohtelua joutuu sietämään... pitääpä muutaman muun kollegan kanssa jutella, ovatko huomanneet omalla kohdallaan vastaavanlaista käytöstä. Usein tämä mies tulee juttelemaan kun olen yksin.
Todennäköisesti kokeilen tuota täysin ignooraamista. Eli jos jotain kuittia tulee niin ignooraan täysin.Tulipa tässä mieleen monia muita ärsyttäviä heittoja mitä heittänyt, mutta jotenkin tuo varastamisesta vihjailu sai lopullisesti karvat pystyyn kun jokainen tietää että siitä seuraisi irtisanominen jos jäisi kiinni...
ap
Vierailija kirjoitti:
Se varmaan kuvittelee olevansa hauska, se työpaikan "rento hassuttelija". Joillain on vaan äärimmäisen p*ska huumorintaju. Vai onko se vain sinulle tuommoinen? Silloin ottaisin kyllä yhteyttä esihenkilöön tai johonkin, jos ei sanomista usko.
Jonkun mielestä tuo on myös aidosti hauskaa, mutta pitää osata lukea ihmisiä, että kenelle voi tuollaista huumoria viljellä.
Vierailija kirjoitti:
Mua syytti yksi sihteeri että olen varastanut kermakannun! Ja sitä kesti useita viikkoja. Tuli kerran huoneeseenikin noin vaan vaikka mulla oli asiakas, ja rupesi syyttämään. Inhottavaa. Ei koskaan pyytänyt anteeksi. Ihan kummallista kun en tietääkseni ollut siihenkään asti ollut mitenkään pihi vaan aina kahveilla tarjonnut jotain ja auttanut häntäkin tietokoneasioissa. Ehkä häntä harmitti kun osasin joissakin asioissa enemmän kuin hän?
Et maininnut pomolle tästä? Kyllähän tuo vaikuttaa jo koko firman maineeseen kun asiakkaiden läsnäollessa syytetään varkaaksi. Ja sinulla olisi nyt todistajakin tapahtumille.
Vierailija kirjoitti:
Neljä sairaslomaa reilussa kuukaudessa on paljon.
Hahhaa, kulunut vuosi tarkoittaneen 12.2.2023-12.2.2024?
Huomauta sille ens kerralla että kato, sulla roikkuu ripulia housunpuntista kjäh kjäh kjäh, aai vitsi mä oon hauska kjäh kjäh kjäh ripulia housunpuntista, iiiihhihhiiih ja jatka tätä kunnes häipyy näköpiiristä. Aina kun tyyppi tulee lähelle, aloita sama uudestaan, ja muljauttele silmiä tehosteeksi oikein kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Mua syytti yksi sihteeri että olen varastanut kermakannun! Ja sitä kesti useita viikkoja. Tuli kerran huoneeseenikin noin vaan vaikka mulla oli asiakas, ja rupesi syyttämään. Inhottavaa. Ei koskaan pyytänyt anteeksi. Ihan kummallista kun en tietääkseni ollut siihenkään asti ollut mitenkään pihi vaan aina kahveilla tarjonnut jotain ja auttanut häntäkin tietokoneasioissa. Ehkä häntä harmitti kun osasin joissakin asioissa enemmän kuin hän?
Olisin ihan oikeasti kysynyt näillä sanoilla: "mitä v****a sinä hourailet". Tietenkin sen jälkeen, kun asiakas on poistunut. Olisin myös jatkanut, että antaa olla viimeinen kerta, kun asiakkaan kuullen puhelet tuollaisia.
Ite sanoisin esimiehelle, ettet saa tehdä töitä rauhassa.
Itellä on hyvä huumorintaju, mutta tollanen on pa s k a a jolla ei ole mitään tekemistä huumorin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se varmaan kuvittelee olevansa hauska, se työpaikan "rento hassuttelija". Joillain on vaan äärimmäisen p*ska huumorintaju. Vai onko se vain sinulle tuommoinen? Silloin ottaisin kyllä yhteyttä esihenkilöön tai johonkin, jos ei sanomista usko.
Jonkun mielestä tuo on myös aidosti hauskaa, mutta pitää osata lukea ihmisiä, että kenelle voi tuollaista huumoria viljellä.
No ei se kyllä kenenkään mielestä ole hauskaa, jos tuollainen on ihan jatkuvaa.
Joillakin (yleensä keski-iän ylittäneitä miehiä) on pakonomainen tarve vääntää jotain mukahauskaa kaikesta. Yleensä juuri tuollaisia typeryyksiä. Jollakin tapaa tuntuu olevan kytköksissä omaan epävarmuuteen.
Itse jättäisin reagoimatta. Aidosti hauskoja ihmisiä on valitettavasti lopulta melko vähän, ja tilannetajuttomia paljon enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tekee ihmisestä sellaisen että sille ajatellaan olevan turvallista naljailla ja kuittailla huumorin varjolla? Muille ollaan sitten täysin asiallisia. Ihmettelen kun kaksi ihmistä tehnyt kohdallani näin. Olenko jotenkin liian nynnyn oloinen jota on kivempi kiusata tai jotain, olen kyllä melko rauhallinen ja vähäpuheinen.
Joku palstan kilttimiehistä ollut vauhdissa? Tosin eihän ne kyllä töissä käy.
Tyyppihän on ihan sairas päästään. Kenelläkään täysjärkisellä tule mieleenkään heittää tuollaista. Suoraan ylempiin tahoihin yhteyttä ja kerrot että kyseinen tyyppi tekee työnteostasi ihan helvettiä tuolla törkeilyllään. Kaikkia sekopäitä sitä onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tekee ihmisestä sellaisen että sille ajatellaan olevan turvallista naljailla ja kuittailla huumorin varjolla? Muille ollaan sitten täysin asiallisia. Ihmettelen kun kaksi ihmistä tehnyt kohdallani näin. Olenko jotenkin liian nynnyn oloinen jota on kivempi kiusata tai jotain, olen kyllä melko rauhallinen ja vähäpuheinen.
Joo ja sitten vielä saavat siitä jonkinlaiset kiksit kun se rauhallinen menettää hermonsa.
Vierailija kirjoitti:
No onpa kauheaa. Tyyppi yrittää keventää tunnelmaa, kun sinä olet ilmeisesti naama norsunveellä siellä duunissa. Mikset vaan heitä jotain yhtä typerää takaisin? Se, että otat nuo huumoriksi tarkoitetut jutut noin vakavasti, voisi vähän viitata siihen että niissä on perää...?
Ap:n työkaverikin tuli linjoille. :D
Kommentoisin että nyt pidä saatanan idiootti se leipäläpes ummessa oon niin saanu tarpeekseni sun paskanjauhannasta sopiiko että tästä lähtein hoidat tasan oman työsi kunnolla etkä tule mulle jauhamaan tota sun sairasta paskaa häivy silmistäni NYT HETI!
Suora palaute ja paras on just toi kirjata ylös sen sanomiset, pv ja aika. Sanelukone taskussa on myös näppärä. On kokemusta koska tyyppi ei koskaan sanonut muiden läsnäollessa niitä loukkauksia. Voin kertoa että tuli tyypille kalliiksi. Monella tavalla.
Kysy onko sillä kaikki hyvin kun tollaisia päästelee suustaan.