Te joiden nuori on ajanut inssin nyr parin vuoden sisällä, monesko kerta toi ajokortin?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
2016
Teoriakoe 1. yrityksellä
Ajokoe 1. yrityksellä
2016 oli vielä se helpompi ja lyhyempi inssi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se nykyään normaalia että inssi ei mene läpi ekalla? Kun itse ajoin korttini niin oli kyllä poikkeavaa jos joku EI päässyt läpi ekalla.
Nykyään on vähennetty ajotuntien minimimäärää ja osan näistäkin saa suorittaa simulaattorissa.
Ok, no nyt ymmärrän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se nykyään normaalia että inssi ei mene läpi ekalla? Kun itse ajoin korttini niin oli kyllä poikkeavaa jos joku EI päässyt läpi ekalla.
Nykyään on vähennetty ajotuntien minimimäärää ja osan näistäkin saa suorittaa simulaattorissa.
Se simulaattori on turhista turhin, ihan pelleilyä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4. kerta (Helsinki, autokoulu)
Luuseri
Ajotunnit sujui oikein hyvin mutta pelkäsi sitä koetilannetta ihan liikaa.
Teoria ja inssi ekalla läpi, minimitunneilla autokoulussa. Mopokortti ennestään.
Se inssikin kestää nykyään 60 min, ennen oli vain 30 min
Ajoin juuri itse, tokalla läpi isossa kaupungissa. Olikohan prosentuaalisesti alle puolet, jotka pääsee ekalla. Mulla ei ollut mitään kokemusta ajamisesta, otin minimitunnit + 2h lisätunteja, tällöin eka inssi hylkyyn epävarmuuden takia. Ajoin kaksi tuntia lisää ja pääsin läpi, ripaa hipoen kyllä sekin.
Autokoulussa inssi ekalla läpi, kirjalliset toisella 17v.
Vierailija kirjoitti:
Täältä voi katsoa tilastoja.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mtv-selvitti-ajokokeen-lapaisyssa-h…
Esim. Espoossa ja Järvenpäässä vain 41% autokoulun käyneistä pääsee ensimmäisellä läpi. Opetusluvalla varmaan vähän korkeammat prosentit tosin
Tytär yrittänyt 3 kertaa, ei vieläkään läpi.
Ekalla läpi. Poikani ei ole mikään pahvipää 👍
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä. Meillä 5. kerta toi kortin.
Esikoinen ja keskimmäinen molemmat ekalla läpi autokortti 17v iässä (heillä traktorikortti ennestään). Nuorimmalla kuun lopussa inssi edessä 17v iässä. Hänellä mönkijäkortti onnistui ekalla inssillä.
kaikki opetettu itse opetusluvalla.
Kolme nuorta olen opettanut noin yhden per vuosi. Kaikki ovat päässeet ensimmäisellä yrittämällä teorian ja inssiajon läpi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä. Meillä 5. kerta toi kortin.
En tiedä uskaltaisiko tuollaista kuskia päästää liikenteeseen lainkaan.
No tuossa teoriakokeessa saa olla aika paljon virheitä, joten harvinaista jos se ei mene heti ekalla läpi.
Inssi sen sijaan menee suurissa kaupungeissa läpi usein vasta 2. tai 3. kerralla nykyään.