Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi melkein kaikissa rintaliiveissä on olkaimet kainaloissa?

Vierailija
12.02.2024 |

Kenelle tuollaiset oikein sopii?

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ap:n tuskan. Minäkin luovutin ja käytän enää pelkästään sporttiliivejä. Todella harvassa on kauniit liivit joissa olkain lähtisi keskeltä. Olen joskus ommellut olkaimia selkäpuolelta keskemmälle, mutta haluaisin, että liivit olisi toimivat ja nätit ilman muokkauksia.

Tämä on minusta aika hyvä malli, koska olkaimet lähtee noin ylhäältä.

https://www.change.com/fi/product/lissi-plunge-rintaliivit-ivory-999903…

Ap

Minusta noissa on ihan samanlaiset olkaimet kuin useimmissa rintsikoissa 😂 En ymmärrä tämän koko ketjun pointtia.

Noissa jää selkeästi rakoa kainalon ja olkaimen väliin. Ongelma on se että useissa malleissa tuota edestä näkyvää ihokaistaletta ei jää vaan olkaimet tulee niin leveälle, että edestä katsottuna siinä ei näkyisi ihoa. Sen sijaan olkaimet jatkuisi samaa linjaa kainalon taitoksen kanssa.

Vierailija
62/84 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakaan nuo rintsikat missä olkaimet lähtevät läheltä olkapäätä eivät istu kunnolla. Kun ojennan käsivarret eteenpäin niin kupitkin työntyvät eteenpäin että rinnan ja kupin väliin jää iso rako ja kupin reuna kalvaa kainalon reunaa. Vaikka koko on oikea ja liikkeessä mitattu. Olkaimet eivät kuitenkaan luiskahda pois paikoiltaan. En tiedä mikä anatomiassani on vikana, mielestäni rintakehäni näyttää normaalilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti kaikki saivartelee kainaloissa olevista olkaimista 100% varmasti tiesi mitä ap tarkoitti. Kunhan haluavat kinastella. 

Minä kuvittelin ensin että hän tarkoittaa että liivin kainalon alta kulkeva osa painaa kainalosta. Mutta viimeistään linkitetystä kuvasta kyllä ymmärtää mistä on kyse jos haluaa ymmärtää.

Vierailija
64/84 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kainaloissa?

Kainaloissa eli todella kaukana reunoissa.

Ap

Sinulla on väärä koko tai väärä malli. 

Vierailija
65/84 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintaliivejä on useita eri malleja luulisi kokeilemalla löytyvän itselleen sopiva.

Vierailija
66/84 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kainaloissa?

MInäkin haluaisin nähdä millaiset ovat rintsikat, joiden olkaimet kulkevat kainalossa.

Tässä hyvä esimerkki.

https://www.lindex.com/fi/p/8672175-7639-liila-ella-m-balconette-liivit…

Ap

Niin. Nuo ovat balconetteliivit ja malli edellyttää olkainten olevan sivulla. Onhan niitä muitakin malleja vaikka kuinka paljon.

Vierailija
67/84 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kainaloissa?

Ap

Minullakin tuo ongelma on ihan kaikissa liiveissä, on ollut aina koosta ja mallista riippumatta. Kyllä tämä voi johtua ihan anatomiastakin, liivejä ei vaan tehdä sen mallisina että ne istuisivat minulle.

Vierailija
68/84 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat niitä halppis malleja, jotka on tehty mahdollisimman halvalla. 

Mene johonkin erikoisliikkeeseen. Kuuntelin viikonloppuna Ylen Sunnuntaivieras? ohjelmaa ja vieraana oli alusvaate- yrittäjä ja hän kertoi, että vielä 80-luvulla saattoi olla rintaliiveissä 48 palaa, jotka oli ommeltu millin tarkkuudella ja siksi istuivat hyvin. Nyt suurin osa rintaliiveistä kaavoitetaan ja tehdään jossakin halppismaassa ja ne oletetaan käyvän kaikille vartalotyypeille, kun hinta ratkaisee. 

Vierailija
69/84 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.stockmann.com/primadonna-vya-full-cup--rintaliivit/15872727…

https://www.stockmann.com/closely-the-freedom-bralette--rintaliivit/152…

https://www.stockmann.com/anita-clara-rintaliivit/1170296815-2.html

https://www.stockmann.com/triumph-true-shape-sensation--rintaliivit/148…

https://www.stockmann.com/chantelle-c-magnifique-minimizer--rintaliivit…

Yhtään ei tosiaankaan löytynyt /s.

Järkyttäviä :D

Ja koot alkavat jostain 90B:stä.

Ap

Makuja on monia. Tässä on ainakin kokoja kokoja, kun et ole omaasi aloitukseen laittanut. https://www.stockmann.com/panache-ana-high-apex-plunge--rintaliivit/158…

Osaat varmaan itsekin selata mutta jos noin monet tulevat ensimmäisellä kahdella sivulla verkkokaupassa, niin väitteesi kaikki on ihan pielessä.

Onpa hullun korkeat liivit. Mulla on myös todella lyhyt väli rinnasta hartioille, joten noiden liivien yläosa ylettyisi mulla selkäpuolelle saakka. Eikä ole sopivaa kokoa tuossakaan.

Ap

Vierailija
70/84 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kainaloissa?

Ap

Koko on oikea, mutta malli tosiaan on väärä, kun valtaosa malleista on vääränlaisia mulle. Siitähän tässä nyt onkin kyse.

Ap

Vierailija
71/84 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä liikkeissä olet käynyt sovittamassa liivejä ja mitä merkkejä? Tuntuu kovin uskomattomalta, että missään ei olisi sopivia. 

Vierailija
72/84 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluaisin söpöt braletet mutta ne eivät tue yhtään, eikä niihin mahdu kuin puolikas rinta. Voin joko jumiutua tähän ajatukseen tai sitten mennä ostamaan sopivan malliset liivit, joissa on hyvä olla.

Vierailija
73/84 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä liikkeissä olet käynyt sovittamassa liivejä ja mitä merkkejä? Tuntuu kovin uskomattomalta, että missään ei olisi sopivia. 

On tässä 30 vuoden aikana tullut asioitua useammassakin liikkeessä ja sovitettua vaikka mitä mallia ja eri kokojakin. Harvoin löytyy sopivaa ja silloinkin kun löytyy, niin ei sitä ole enää seuraavalla ostokerralla olemassakaan. Ja jos haluaisi joskus jotain vaihtelua, niin silloin vasta vaikeaksi meneekin.

Ap

Vierailija
75/84 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa vaatteistahan kaavoitetaan täsmälleen samoin, joten jos et sovi siihen standardiin niin voi hyvin olla, ettei eri mallia vaan kerta kaikkiaan löydy. Ja jos sovit, tätä ongelmaa voi olla hyvin vaikea ymmärtää

Vierailija
76/84 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ap varmaan aika sama vartalotyyppi. Kokoni on liiveistä ja sen hetkisestä painosta riippuen aina jotain 65-70D/E/G tapaista. Olen tuo sama joka aikaisemmin selitti että kaikki liivien kupit tulee vaan liian leveälle. Minulla on myös lyhyt väli rinnoista hartioille, nuorena ja oikeasti laihana joissain liiveissä oli liian pitkät olkaimet vaikka vedin ne ihan kireälle. Sama ongelma on myös monissa topeissa ja urheiluliiveissä: olkaimet ovat todella pitkät, mutta varsinainen rintaliiviosa on liian lyhyt pituussuunnassa. Liiveissä on pakko olla pieni toppaus työvaatteidenkin takia. Mutta rintani kiinnittyvät jotenkin todella ylhäältä ja pieneltä alueelta, ja useimmat topatut liivit on muotoiltu niin että rintojen pitäisi olla tasaisesti kiinni olevat puolipallot.

Vierailija
77/84 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, olkaimet valuu, mutta toisaalta noita voi käyttää,  jos paikassa on avarampi pääntie. Enkä nyt tarkoita syväänuurrettua.

Vierailija
78/84 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ap varmaan aika sama vartalotyyppi. Kokoni on liiveistä ja sen hetkisestä painosta riippuen aina jotain 65-70D/E/G tapaista. Olen tuo sama joka aikaisemmin selitti että kaikki liivien kupit tulee vaan liian leveälle. Minulla on myös lyhyt väli rinnoista hartioille, nuorena ja oikeasti laihana joissain liiveissä oli liian pitkät olkaimet vaikka vedin ne ihan kireälle. Sama ongelma on myös monissa topeissa ja urheiluliiveissä: olkaimet ovat todella pitkät, mutta varsinainen rintaliiviosa on liian lyhyt pituussuunnassa. Liiveissä on pakko olla pieni toppaus työvaatteidenkin takia. Mutta rintani kiinnittyvät jotenkin todella ylhäältä ja pieneltä alueelta, ja useimmat topatut liivit on muotoiltu niin että rintojen pitäisi olla tasaisesti kiinni olevat puolipallot.

Kuulostaa tutulta tuo, että topeissakin on liian pitkät olkaimet. Ihan sama ongelma on mullakin ja se on aika outoa, koska muuten olen pitkä ja pitkäselkäinenkin.

Ap

Vierailija
79/84 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

🎼Niin pieni murheineen on ihminen....🎶

-Pasi Kaunisto-

Vierailija
80/84 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sopii halpisliiveistä jotkin Dorinan mallit (saa netistä tilattua), ja sitten jotkut kalliimpien liiviliikkeiden mallit. Mutta tiedän ongelman, tosi ärsyttävää.