Reima-rukkaset, käyttääkö 10-vuotiaat vielä yleensä tällaisia?
Sain kasan keväthanskoja sukulaiselta, joissa muutamat eri värit näitä molempia malleja. Meillä on ollut vähän erilaisia ja toisen merkkisiä hanskoja nyt, mutta nuo vaikuttaa laadukkailta ja koko juuri sopiva, ei viitsisi poiskaan antaa.
https://www.reima.com/fi-FI/products/reimatec-rukkaset-askare-1
https://www.reima.com/fi-FI/products/kurarukkaset-kura?colorId=6980
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vaatteet pitää olla sen mukaan, mitä lapsi tykkää ulkona tehdä. Jos on ulkona touhuamisesta ( mäenlasku, lumilinna jne) pitävä lapsi, niin lämmintä vaatetta lapselle, että tarkenee touhuta pihalla.
Mun lapsellani on aina kinnasmalliset käsineet, koska niissä kädet pysyvät lämpöisinä. Meillä on myös lämpöisiä kypärämyssyjä pipojen alle, ettei pieni pakkanen haittaa. Kengät ovat sellaiset, että tarkenee välisukalla. Olen ostanut kenkiin lämpöpohjallisia. ulkohousut ovat henkselihousut. Lapsi on 11v.
Lapselle on myös kura- ja loskasäätä ajatellen ihan ns. kurahousut (vyötärömallin sadehousut) ja ihan kurahanskatkin löytyvät kotipihakäyttöä varten.
Ei tarvitse olla muodikas. Tärkeintä on, että pihalla on mukava olla säällä kuin säällä. Jossain pulkkamäessä lapsi on tälläkin hetkellä. Arvostan lapsen punaisia poskia.
Kiitos vertaistuesta! :) Itse joskus miettinyt, että olenko liian nipottaja vaatteiden suhteen, kun olen suunnilleen tällaista linjaa pitänyt vapaa-ajan vaatteissa kymmenvuotiaan kohdalla. Kouluun voi laittaa vähän muodikkaampaa, mutta kun koulun jälkeen tai viikonloppuna on pidempään ulkona, kelin mukaan juurikin esimerkiksi aloituksessa mainittuja hyviä varrekkaita toppa- ja kurarukkasia, toppavaatteita, lämpimiä kenkiä, kurahousuja, kumppareita, aluskypäräpipoa kovemmalla pakkasella. En siis ole ainoa nipottaja!
Edelliseen kommenttina, kun ei nämä lainaukset taas toimi, meillä oli n. 7 -vuoden iässä vaihe, että mikään vaate ei olisi kelvannut. Mutta nyt 9 -vuotiaana lapsi itsekin hoksaa vaikkapa sen, että kurahousut ja kurahanskat onkin aika hyvä juttu silloin, kun piha lainehtii vetistä loskaa.
Kuinka iso käsi hänellä on?. Just pistin meidän 14v kokeileen nuoremman 6 koon hanskaa. Mahtuu hyvin niinkuin myös mullekin 40v naiselle.