Miksi ulosottolaitos ei enää ulosmittaa käyttöomaisuutta?
Ennen ulosotto tuli ulosmittaamaan television. Ylen dokumentissa kerrottiin kuinka lama-aikana eräästä lapsiperheestä ulosottomies haki telkkarin lasten nenän edestä kesken tv-ohjelman.
Aika moni julkkis on ulosotossa, miksi heiltä ei haeta merkkilaukkuja ja -vaatteita, niillä voi hyvin lyhentää ulosottovelkaa.
Brittien ulosottomiehillä on kovat otteet, ennen taisi Suomessakin olla lähes sama meno.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Enää ei ole televisioita mitä ulosmitata. Nykyään kaikki katsotaan netistä jos edes katsotaan.
Niin netistä katsotaan televisiolla. Katson kaikki sarjat ja leffat suoratoistopalveluista televisiolla. Puhelimella en katso mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 3000€ arvoinen auto ulosmitataan. Netissä on huutokauppasivu, josta näitä voi ostaa.
Miksi kukaan ulosottovelkainen ostaisi autoa (paitsi tyhmät), eikö kannattaisi sama summa laittaa suoraan ulosottoon. Ulosotto myy kuitenkin auton alemmalla hinnalla kuin se on ostettu.
Jos tarvii vaikka töihin pääsemiseen (jos haluaa tehdä töitä) niin se on fiksua ostaa auto. Itse asun maalaiskylässä mistä ei julkisten varassa pääse töihin ja mun työ on sellainen että oma auto pitää olla vaikka asuisin kaupungissa.
Mulla ei ole ollut televisiota kymmeniin vuosiin enää. Ikinä ei ole ollut ainuttakaan merkkilaukkua eikä merkkivaatteita (olkoot rahaa tai ei, mielestäni typerää tuhlata moisiin rahaa). Vaatteetkin on 10-35 vuotta vanhoja HenkkaMaukkaa ja Kiina-vaatteita. Autoa en ole koskaan halunnut omistaa enkä maantasossa omakotitalossa ole ikinä halunnut asua. Mielestäni typerää hankkia jotain tauluja (oli rahaa tai ei), taulut kuuluu lähinnä museoihin eikä koteihin.
Vanhan pesukoneesi, kahvinkeittimesi, 70-lukulaiset mummolta perimäsi kirjahyllyn ja okranvärisen kangassohvan, sähkökirjoituskoneen 80-90-luvulta, kaksimetrisen kaappikellon, huonosti surraavan sähköhammasharjan, äitisi vanhan sähkövatkaimen, puhallettavan uimarenkaan.
Nämä?
Varför skickar riket en signal till folket, att det är helt OK att förköpa sig då det inköpta inte konfiskeras trots att fakturorna är obetalda? Vilken jävla svinstia ni lever i och tycker att det är logiskt.
Kan någon gissa varför vi endast säljer med prepayment till Finland? Vi är helt garanterat inte ensamma om den saken.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole rahallisesti kannattavaa. Tämä sentään tajutaan toisin kuin kela etsivä aivopierujen kohdalla.
https://huutokaupat.com/4625940/ulosmitatut-puutarhatyokalut-ilmajoella…
Tuohan olisikin hyvä keino päästä eroon 15 vuotta vanhasta telkusta tai räjähtäneestä sohvasta ilman kuluja. Ei muuta kuin ulosoton kuormalavalle.
Kyllä ne voi ulosmitata sellaista, minkä uskovat voivansa myydä. Olen nähnyt ulosoton huutokaupassa LV:n käsilaukun.
Vierailija kirjoitti:
Enää ei ole televisioita mitä ulosmitata. Nykyään kaikki katsotaan netistä jos edes katsotaan.
Kyllä telkut löytyy melkein joka kodista. Auttaa se muuta kymppikin siinä laskujen maksussa mitä siitä saa.
Mun luona ei koskaan ole ulosottomies käynyt ja olen ollut ulosotossa jotain 13 vuotta. Eihän ne mistään esim. käsilaukuista voi tietää kuin käymällä ihmisen kotona.
Vierailija kirjoitti:
Mun luona ei koskaan ole ulosottomies käynyt ja olen ollut ulosotossa jotain 13 vuotta. Eihän ne mistään esim. käsilaukuista voi tietää kuin käymällä ihmisen kotona.
Tämän piti olla lainaus tuohon viestiin missä sanottiin että on nähnyt huutokaupassa käsilaukun mikä on ulosmitattu.
Joo, toivottavasti persujen älymystö nyt ottaa tämän homman hoitaakseen yhtä tehokkaasti kuin Häkkänen kertoi lakipykälät löytävänsä estää reservistä eroaminen.
Ei se reservistä eroamisen estäminen välttämättä läpi mene vaikka on löytänyt mitä tahansa sen estämiseksi. Aina saa haluta mutta aina ei saa mitä haluaa ja vaikka menisi läpi niin sitten uusien menijöiden pitää vaan hakea suoraan sivariin jos ei reserviin halua niin ei tarvi erota reservistä jos ei reserviin edes mene.
Siinähän tulee jos on tullakseen ottaa vaikka töllön. Ostaisin sen jälkeen vaan uuden :D
Jos se on hankittu ennen ulosottoa.