Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sovintosunnuntai

Vierailija
11.02.2024 |

Tänään on Sovintosunnuntai.

Pyydän anteeksi että olen loukannut. Olen pahoillani, että muistelen pahalla kokemiani loukkauksia, kiusaamista ja henkistä väkivaltaa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskeudumme Suureen Paastoon.

Vierailija
2/11 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, hyvä sitten sinulle.

Minä olen tehnyt päätöksen, että vaikka annankin eräälle tyhmälle törpölle anteeksi, niin ei hän silti kylään luokseni enää koskaan pääse. Ei se hänen pöllöytensä kerran minun anteeksipyynnölläni muuksi muutu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tehnyt päätöksen, että vaikka annankin eräälle tyhmälle törpölle anteeksi, niin ei hän silti kylään luokseni enää koskaan pääse. Ei se hänen pöllöytensä kerran minun anteeksipyynnölläni muuksi muutu.

Ja aito pääsiäisen ajankohtakin on vasta huhtikuussa.

Vierailija
4/11 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä sinun anteeksiannollasi? Tai vaikka vain päätöksellä unohtaa asia? Ei tarvitse pyytää kylään, vaan päättää antaa asian olla.

Ja ihan sivusta kirjoittelen, ap lienee ortodoksi?

Vierailija
5/11 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsiäiseenhän tämä liittyykin. Ortodoksit aloittavat Sovintosunnuntaista suuren paaston, joka johdattaa Pääsiäiseen.

Vierailija
6/11 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä sinun anteeksiannollasi? Tai vaikka vain päätöksellä unohtaa asia? Ei tarvitse pyytää kylään, vaan päättää antaa asian olla.

Ja ihan sivusta kirjoittelen, ap lienee ortodoksi?

En ihan tajunnut, mitä tarkoitit tuolla kysymykselläsi "entä minun anteeksiantoni".

Tarkoitin itse siis sitä, että olen antanut anteeksi ja siis koitan myös unohtaa toisen törppöyden, mutta koska se anteeksipyyntöni ei muuttanut häntä muuksi (olen siis häneltä pyytänyt anteeksi, mutta hän ei edes vastannut), niin siksi hän ei ole tervetullut kylään, koska hän ei miksikään anteeksipyynnöstäkään muuttunut, vaan jatkoi törppönä. Ainakin minusta vastaamattomuus oli törppöä. Nyt olen lähinnä tyytyväinen siihen, että tiemme erosivat. Silti tuo tekoja ihminen olivat minusta törpön teko.

Vierailija
7/11 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Pekka-fanien kesken anaaliseksisunnuntai 🍆💩

Vierailija
8/11 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsiäiseenhän tämä liittyykin. Ortodoksit aloittavat Sovintosunnuntaista suuren paaston, joka johdattaa Pääsiäiseen.

Miksi? Oikea pääsiäisen ajankohta kerrotaan Raamatussa ja se on aina 14. Nisan. Meidän kalenterista pääsiäispäivän eli 15. Nisan ajankohdan näkee siitä, että silloin on aina kevättalven viimeinen täysikuu. Ja Jeesushan vietti pääsiäistä essealaisen kalenterin mukaan eli päivää ennen.

Vierailija
9/11 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kkk

Vierailija
10/11 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää kiinnostaa ihan siinä mielessä, että kuinka suuri osa ortodokseista tosissaan toteuttaa tota seitsemän viikon paastoa ja katumusta ennen Pääsiäistä? Vai onko sielläkin suurin osa tapaortodokseja kuten meillä lutikoillakin?

Vierailija
11/11 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlen osuma! Moniko paastoaa?