Keksikää yhteiskuntatieteiden maisterille uusi työ
Auttakaa. Olen toiminut asiantuntijatyössä kohta 10 vuotta ja huomannut, ettei se motivoi ja kiinnosta minua yhtään. Teen töitä enimmäkseen kotoa enkä halua kehittyä erityisesti työssäni, tehdä vaan perusasiat. Kuitenkin sitä tunnutaan koko ajan odotettavan. Minulla on pieni lapsi ja haluaisin toisen, tietysti nyt elämäntilanne myös selittää tätä.
Mukavia työpäiviä ovat sellaiset, jossa ollaan järjestämässä tapahtumaa tai osallistutaan. Ns irti arjesta -päivät. Kokouksissakin on mukava luuhata.
Luin Kirkko ja kaupunki -lehdestä haastattelua suntiosta. En nyt haluaisi suntio ehkä olla, mutta joku tuollainen käytännön työ sopisi minulle ehkä paremmin. Ei minimipalkkatyö kuitenkaan.
Mitä voisin tehdä?
Kommentit (6)
Itsellekin tuli mieleen perhepalvelut, jos lastensuojelu tuntuu rankalta niin voi pysyä sosiaalihuoltolainmukaisten palvelujen puolella, jossa asiakkuudet ovat vähän kevyempiä. Ja pääsee myös suunnittelemaan toimintaa ja ryhmiä jne, toki näissä on varmasti eri hyvinvointialueiden välillä eroja.
Vierailija kirjoitti:
Lastensuojelu kaipaisi työntekijöitä. Mihin olet suuntautunut opinnoissa?
Lastensuojelussa voi polttaa itsensä loppuun alle vuodessa. En suosittele, jos on empaattisuuden lahjaa yhtään annettu.
Pahinta on, jos sossu on empaattinen ja "haluaa ratkaista perheen ongelmat". Sitten luulet auttavasi sitä narkkaria kohti parempaa, lapsi jätetään silti hoitamatta, joudut huostaanottamaan tenavat ja perhe haukkuu sua vauvapalstalla nimellä mainiten.
Hanki pedagoginen pätevyys, niin työmahdollisuudet laajenevat.
Katoppa...nyt en muista kenen sivuilla mutta on nimellä AVO-testit. Siellä voit valkata osaamisesi, halusi, kiinnostuksesi jne jne. SItten saat...olikohan kymmenen parasta ammattiehdotusta sulle.
Vierailija kirjoitti:
Katoppa...nyt en muista kenen sivuilla mutta on nimellä AVO-testit. Siellä voit valkata osaamisesi, halusi, kiinnostuksesi jne jne. SItten saat...olikohan kymmenen parasta ammattiehdotusta sulle.
https://www.suomi.fi/palvelut/verkkoasiointi/avo-ammatinvalintaohjelma-…
Lastensuojelu kaipaisi työntekijöitä. Mihin olet suuntautunut opinnoissa?