Pätkiikö muilla varhaiskeski-ikäisillä muisti?
40v. lähestyy ja olen huomannut että viime aikoina muutaman kerran muisti on pätkinyt ihan yksinkertaisissa asioissa. Esimerkiksi tänään kysyttiin puhelinnumeroani ja pari sekuntia meni pienessä paniikissa kun tuntui etten heti saa sitä mieleeni. Muistin sen sitten kuitenkin, mutta en muista että olisi tällaista ollut koskaan nuorempana. Muutenkin tuntuu että lasten saamisen jälkeen tai oikeastaan jo raskausaikana ei ole ajatus kulkenut yhtä hyvin kuin aikaisemmin. Lapset on vielä 2v. ja 4v. eli johtuu vielä varmasti väsymyksestäkin, mutta onkohan tämä nyt alamäkeä sitten tästä.
Onko tällainen normaalia? Alkaako oikeasti jo nelikymppisellä pää hapertua?
Kommentit (6)
Pätkii. Neuropsykiatrisissa testeissä on todettu lievä muistin alenema, eli virallisesti mut on todettu huonomuistiseksi. Aivokuvissa näkyi rappeumaa aivojen pienissä verisuonissa.
Oletko uupunut? Silloin nuoremmallakin ihmisellä muisti toimii huonommin.
Aivan normaalia pikkulapsiaikana. Aivot priorisoivat niin paljon asioita lasten hyväksi, että yksi puhelinnumero on jonninjoutava tieto.
Vierailija kirjoitti:
Oletko uupunut? Silloin nuoremmallakin ihmisellä muisti toimii huonommin.
Olen kyllä, toivottavasti johtuu siitä. Äidilläni on jo viisikymppisenä alkanut töissä vaikeudet kun ei oppinut uusia järjestelmiä. Olin kuvitellut että johtui masennuksesta, mutta nyt mietin että ehkä kyseessä olikin muistiongelmat.
Esivaihdevuosissa ja vaihdevuosissa on toso yleistä.
Älkää taas tunkeko noita rokotteita tänne. On normaalia,että välillä muisti pätkii. Myös nuoremmilla.