Olin tällä palstalla jo 20 v sitten.
Ja onhan meno muuttunut, huh! Silloin täällä pystyi keskustelemaan asiasta kuin asiasta. Ei ollut typerää trollausta ja päänaukonista, ap:n haukkumista. Toki joskus, mutta se oli vähemmistössä.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ollut ihan alusta asti, eli vuodest 1997
Mä tulin tänne vuoden alussa 1998. Onko sulla ollu joku nimimerkki joskus? Itse en ole koskaan kirjoitellut nimimerkillä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samanlaista oli jossei pahempaa henkilöön menevää vit tuilua. Eikä sitä sensuroitu.
Mutta asiallisia ketjuja ei myöskään poisteltu mielivaltaisesti
Niin taisin olla mäkin. Ainoa lapsi täytti loppuvuodesta 20v.
Muistan kun täällä tuli joku päähänpisto keksiä hassuja nimimerkkejä ja niitä vaihdettiin normaalin nikin tilalle. En muista enää omaani, mutta yksi oli WC-ankka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin täällä joskus kauan sitten satunnaisesti (olin niin nuori että kiinnosti ihan muut jutut) ja muistan miten oli ihan normaalien ihmisten normaaleja aloituksia lähes kaikki. Harmi että meni tällaiseksi kuin nykyään on, oikeastaan koko netti
netti on aina ollut. te aikuiset sen kävitte pilaamassa tunnistaumisilanne ja nettikiusaamisillanne :D
Joku synnytti sinut netin jälkeen. 😇 tämä palsta on ihan kiva vieläkin.
Alusta asti mukana, oliko se 1997 loppuvuosi vai 1998 alkuvuosi, siitä en ole ihan varma.
Vuodet vierivät, muistot haihtuvat,
Vauvan alkuaika, kuin kultaa kaivattu.
Keskustelut syvät, yhteys vahva,
Sanojen voima, kuin kirkas aava.
Mutta aika muuttaa, virta vie mennessään,
Uudet tuulet tuovat, vanhat unohtuvaan yöseen.
Silti sydämissä, säilyy muisto tuo,
Kuinka kaikki alkoi, kun tie oli uusi, suo.
Vaikka nykyhetki toisinkin on,
Muistoissa kirkkaana, loistaa menneen ajan kruunun.
Vauva muuttuu, mutta henki säilyy,
Kun yhteinen tarina, kaikuna kaikuu yllä yön häilyvän päilyy.
Keskusteltiinko sillon sananvapaudesta? Poikkesiko kiellettyjen sanojen lista tämän päivän kielletyistä aiheista?
Mä olen ollut täällä ekaa kertaa joskus vuonna 1998.
Silloin ei ollut tuota pikkupoikien Yli"öyhötys"lautaa tms. ja ylipäänsä tällaiset keskustelupalstat oli suhteellisen uutta eikä somettaminen ollut sillee kokoaikaista, kun kännykät oli nykyiseen varrattuna hyvinkin alkeellisia.
Samaa ilkeilyä oli silloinkin. Juttua ei vaan poistettu kuten nykyään.
Oi aikoja :) Itse eksyin palstalle vuoden 2002 alussa, kun odotin esikoista.
Oli mukavaa menoa. Ainut miinus että aktiiviset aloitukset eivät nousseet ylös, joten joutui kelaamaan viestejä ja sivuja välillä mooonta taaksepäin katsoakseen, onko tullut lisäkommentteja aloitukseen.
Muistan joitakin nimimerkkejä. Makaroni ainakin jäi mieleen, pidin viisaana, ja vanhana :D (oli kuitenkin paljon nuorempi kuin minä nyt).
Ja mä vuodesta 2000, jolloin odotin ainokaista. Oli nikki, kävin miiteissä ja hankinpa vielä *reps* -t-paidankin. Muistan parhaiten huumoriketjut, kiusaamisesta ei muistikuvaa. Netiketistä puhuttiin kun täällä poukkoilu oli vielä melko uutta. Hirveät pitkät vääntöketjut olivat aiheista työäiti/kotiäiti ja imetys/pullo. O tempora, jaadajaada.
Vierailija kirjoitti:
Oi aikoja :) Itse eksyin palstalle vuoden 2002 alussa, kun odotin esikoista.
Oli mukavaa menoa. Ainut miinus että aktiiviset aloitukset eivät nousseet ylös, joten joutui kelaamaan viestejä ja sivuja välillä mooonta taaksepäin katsoakseen, onko tullut lisäkommentteja aloitukseen.
Muistan joitakin nimimerkkejä. Makaroni ainakin jäi mieleen, pidin viisaana, ja vanhana :D (oli kuitenkin paljon nuorempi kuin minä nyt).
Mä muistan Mutsikan
Neuvolan terveydenhoitaja kielsi mua lukemasta täältä keskusteluja, kun kerroin, ettei täällä hyväksytä yli 40-vuotiasta odottajaa. No olen kuitenkin ollut kuopuksen odottamisesta alkaen täällä melkein päivittäin eli n. 23 vuotta.
Ihan samanlaista oli jossei pahempaa henkilöön menevää vit tuilua. Eikä sitä sensuroitu.