Käyttekö siivoamassa aikuisten lastenne koteja?
Kaapit ja kaikki. Miksi näin teette? Mitä lapsesi tästä asiasta miettii?
Kommentit (44)
En. Mutta tiedän miten siivottomasti pojat asuu, niin pyydän välillä tytärtäni kanssani heidän luokseen kylään. Tytär alkaa aina puolivahingossa siivota siellä. Tykkää siis pestä pois pinttynyttä likaa ja imuroida niin että tulokset näkyvät.
Meilläkin käy usein ja aina vähintään imuroi. Yleensä myös laittaa tavarat pinnoilta paikoilleen tai järjestelee asioita.
Vierailija kirjoitti:
En. Mutta tiedän miten siivottomasti pojat asuu, niin pyydän välillä tytärtäni kanssani heidän luokseen kylään. Tytär alkaa aina puolivahingossa siivota siellä. Tykkää siis pestä pois pinttynyttä likaa ja imuroida niin että tulokset näkyvät.
Meilläkin käy usein ja aina vähintään imuroi. Yleensä myös laittaa tavarat pinnoilta paikoilleen tai järjestelee asioita.
Iljettävää hyväksikäyttöä. Tyttöparka.
Jos pyytävät. Yleensä tilanne on jokni pitkällinen sairastelurumba, jolloin ovat väsyneitä ja työt kasaantuvat jne.
Käyn ehkä kerran vuodessa ja saatan siivoilla. Saattavat pyytääkin apua.
En todellakaan. Osaavat pitää kotinsa riittävän siisteinä itse
~neljän pojan äiti
En käy, olisi pitkä siivousmatka. Lapsi asuu 400 km päässä.
Olen siivonnut kaverina ainoastaan ensimmäisessä muuttosiivouksessa, kun ollaan viety muuttokuorma kotoa opiskelupaikkakunnalle. Muuten en heidän luona siivoa, kokkaa tai pyykkää, pojat osaavat tehdä nuo itse.
Muuttosiivouksessa olin auttamassa. Voisin toki joskus muutenkin käydä siivoomassa, vain ilahduuttaakseni. Mutta en todellakaan käy enkä kävisi usein, itte pitää huolehtia kämpästään.
En ikinä, siivotkoon itse. Opetin molemmat tytön ja pojan hoitamaan kotia ja elämään itseellisesti.
Monestihan tuossa kuviossa, että äiti käy siivoamassa aikuisilla lapsillaan on enemmänkin siitä että äitillä ei ole oikein joko muuta tekemistä tai mielekästä sisältöä elämässä ja tarjoutuu (tai änkäytyy) edes siivoamaan että saa tuntea itsensä tarpeelliseksi ja saa olla sen hetken jälkikasvunsa kanssa.
En, vaikka joskus tekisi mieli. En myöskään sano mitään asiasta. Oma äitini aikanaan kommentoi mun kodissa, ja päätin silloin, että sitä en lapsilleni tee. Jos pyytäisivät apua, auttaisin. Osaavat kyllä siivota, mutta ruuhkavuodet tms. näkyy molempien kotona.
Vierailija kirjoitti:
Jos pyytävät. Yleensä tilanne on jokni pitkällinen sairastelurumba, jolloin ovat väsyneitä ja työt kasaantuvat jne.
Minun lapsillani siis pieniä lapsia ja ruuhkavuodet. Muistan itse millaista sw oli kun ikinä ei kukaan auttanut.
Minä autan omiani, just noissa raskaissa vaiheissa. Vien ruokaa, järjestän ja siivoab keittiön tai pesen pyykkivuoret tai ihan vaikka vien kierrätyskamat, käyn apteekissa tms.
Kahden viikon välein käyn tyttären asunnon siivoamassa, kun hän ei itse siivoa.
Vierailija kirjoitti:
En kertaakaan. Eivätkös ne ole jotain reppanapoikia joille noin tehdään, ei tytöille.
Tai reppana äitejä jotka ei haluaisi päästää irti jo aikuistuneista ja omilleen lähteneistä lapsistaan
En todellakaan. He osaavat pitää kotinsa siistinä ihan itse.
En koskaan ole siivonnut lasteni asuntoja, enkä tule siivoamaankaan.
Minä tunnen tapauksen kuinka työttömän aikuisen lapsen perheessä käy äiti siivoomassa ja pesemässä pyykkivuoria. Pesee mattoja ja jääkaapin putsaa säännöllisesti. Ruuan paskaa ja rakkien kusta on sohvat täynnä.
Vierailija kirjoitti:
En koskaan ole siivonnut lasteni asuntoja, enkä tule siivoamaankaan.
Miksi alapeukku?-eri
En kertaakaan. Eivätkös ne ole jotain reppanapoikia joille noin tehdään, ei tytöille.