Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka korvaa menetykset lakoista?

Vierailija
10.02.2024 |

JHL rajoittaa taas ensi viikolla ihmisoikeuksiin kuuluvaa liikkumisvapautta järjestämällä uudet lakot. Olemme jo kaikki nähneet, ettei näillä lakoilla saavuteta mitään, tämä on vain keino kiusata tavallisia ihmisiä ja lakkoilijoille mahdollisuus vetää päiväkännejä.

Nyt pitäisi jo oikeasti viranomaistenkin puuttua tähän törkeään toimintaan, sillä ei se niin voi mennä, että tämä yksi hirmivaltaa käyttävä organisaatio sanelee, pääsevätkö ihmiset kodeistaan ulos vai ei. On etukäteen maksettuja lippuja ja menoja, joihin ei pääse, koska mikään ei liiku. On niitä, jotka joutuvat ottamaan palkatonta vapaata, koska eivät pääse töihin. JHL käytännössä varastaa tavallisilta ihmisiltä, jotka eivät voi vaikuttaa politiikkaan mitenkään. Kuka korvaa nämä lakkoilijoiden varkaudet ja aiheuttamansa kärsimykset?

Kommentit (126)

Vierailija
41/126 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö poliisi voisi estää lakkolaisten toimintaa vaikka hakkaamalla lakkolaissiat kunnolla. Monessa maassa kansalaiset pysyvät tälla tavalla kurissa ja lakeja noudatetaan. Ei muuta kuin Karhuryhmä paikalle toimimaan ja uhkailemaan lakkolaisia jotka terorisoivat kansalaisia.

Ovelta ovelle hakkaamaan lakossa olijoita? 

Myös Purraa, Orpoa ja Satosta. He tämän lakkosumaa aiheutti... 🤜🤜🤜🤜🤜🤜🤜

Vierailija
42/126 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerropa esimerkkejä ap, miten lakot ovat olleet hyödyttömiä. Vaikka nyt viimeisten kolmenkymmenen vuoden ajalta. Kaikissa on työnantajapuoli aina voittanut, niinkö?

Lakot ovat täysin hyödyttömiä silloin, kun ei istuta edes samassa neuvottelupöydässä ja mesotaan kuin narkit assalla kohdistaen kiusa ohikulkijoihin, kuten JHL nyt taas. Edellisillä lakoilla on tosiaan saatu korotettua niitä paperiteollisuuden työntekijöiden palkkoja, joo, mutta ei juuri kenenkään muun etuja. Eihän ay-liike edistä koskaan kuin yksittäisten pomojen palkkoja, eikkä ikinä niiden oikeasti huono-osaisten asemaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/126 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkoja kannattaa eniten töissä lorvijat, joiden työpaikka menee vaakalaudalle muutosten myötä. Hyvää tylntekijää ei kukaan potki ulos.

Vierailija
44/126 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakkoja kannattaa eniten töissä lorvijat, joiden työpaikka menee vaakalaudalle muutosten myötä. Hyvää tylntekijää ei kukaan potki ulos.

Jotkut pystyy näkemään asioita vähän muidenkin kuin pelkästään itsensä kannalta.

Vierailija
45/126 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

TOIVOTAAN. VAAN PITKÄKSI AIKAA YLEISLAKKOA... 💪💪💪💪👍👍👍

Vierailija
46/126 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ärsyttää muutaman päivän lakot, niin eikö teitä ärsytä se, että nämä työelämän heikennykset voivat koskettaa myös teitä? Jos olet viennissä niin ei ehkä suoraan, mutta välillisesti ainakin? 

Minua kiinnostaa ihan älyttömästi se, että millä alalla nämä ihmiset ovat töissä, ketkä kannattavat tätä hallituksen politiikkaa? Uskaltaisiko joku kertoa? Aseman myös mielelläni kuulisin... Tuntuu nimittäin järjettömältä, että niin moni kannattaa tätä hallitusta ja sen toimia? 

Olen valtiolla. Suorittavassa portaassa. Olen siis täysin tottunut siihen että työolot on mitä on ja palkka on melko kehno, mutta tulee sentään joka kuukausi. Työni on viraston toiminnan kannalta kriittistä ja sellaista, että uutta hyvää on vaikea löytää. (Teen siis ainoana työtäni)

Valtiolla uusi ja vanha viranhaltija eivät myöskään ole päällekkäi

Kiitos sinäkin kun vastasit. 

Haluaisin sinultakin kuulla, että olisitko kuitenkin valmis nostamaan esim. viikkotuntisi vaikka 50h, mutta samalla palkalla? Perutelet sillä, että olet ainoa asiantuntija, joten sinua olisi vaikea irtisanoa. Oletko varma, ettei mistään tilallesi saataisi vielä halvempaa asiantuntijaa? Kukaan ei ole korvaamaton, vaikka toki niin olisi ihana ajatella. Olethan sinäkin työsi oppinut, miksi ei joku muukin. 

Sekin minua kiinnostaa, että miten jatkossa isommissa kaupungeissa turvataan lastenhoitajat ja hoitajat ylipäänsä? Eivät he voi siellä asua ja töitä on myös pienemmissä paikoissa? Etkö tarvitse itse hoitajia tai lastenhoitajia koskaan? Tai sinun työkaverit? 

Vierailija
47/126 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ärsyttää lakot, niin laittakaa palautetta hallitukselle. Hallituksen uppiniskaisuus ja sanelupolitiikka on se mikä teille aheuttaa hallaa.

Vierailija
48/126 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ärsyttää muutaman päivän lakot, niin eikö teitä ärsytä se, että nämä työelämän heikennykset voivat koskettaa myös teitä? Jos olet viennissä niin ei ehkä suoraan, mutta välillisesti ainakin? 

Minua kiinnostaa ihan älyttömästi se, että millä alalla nämä ihmiset ovat töissä, ketkä kannattavat tätä hallituksen politiikkaa? Uskaltaisiko joku kertoa? Aseman myös mielelläni kuulisin... Tuntuu nimittäin järjettömältä, että niin moni kannattaa tätä hallitusta ja sen toimia? 

Valtiolla olen ollut työssä 30 vuotta. Koskaan ei ole palkankorotuksia tullut yli vientialojen enkä sellaisia ole odottanutkaan.  Sairaana olen ollut todella harvoin, mutta useasti omien töiden ohella joutunut tekemään myös sarjasaikuttajan työt. Olen sitä mieltä, että tuet eivät saa olla niin suuria, että työn vastaanottaminen ei kannata.

Ei yhtään vakituista sopparia? Ei vuosilomia joka hetki? Ei ylitöistä mitään ekstraa? Ei yhtäkään senttiä tehdystä lisävuorosta? 

Vai miten sä kuvittelet, että lakkoilevat alat toimivat? 

Ja mitä sun terveys liittyy työntekoon muuten kuin niin, ettet ole kotona makoilemassa työpaikan sijaan? Vai sekö siellä hiertää, että ollaan terveenä saikulla ja kuvitellaan, että muutkin ovat?

Mitä sun palkankorotus liittyy mihinkään? Vai luulitsä tosiaan että lakkoilevat alat järjestävät työntekijöilleen palkankororuksia?

Vierailija
49/126 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtiolla olen ollut työssä 30 vuotta. Koskaan ei ole palkankorotuksia tullut yli vientialojen enkä sellaisia ole odottanutkaan.  Sairaana olen ollut todella harvoin, mutta useasti omien töiden ohella joutunut tekemään myös sarjasaikuttajan työt. Olen sitä mieltä, että tuet eivät saa olla niin suuria, että työn

Olen eri valtion työntekijä, mutta itse teen nimenomaan 47h ja enemmänkin töitä samalla palkalla, tunti tunnista, paitsi että niitä tunteja ei ehdi ikinä pitää pois, koska sarjasaikuttajat ja muuten vain löysäilevät eivät tee niitä omia hommiaan saati muiden ja ne tehokkaat ei ehdi.

Tehokkaat tulee jo nyt töihin, ellei ole pakko olla pois. Koska kukaan ei tee niitä töitä sillä aikaa. Päivän loma tulee tehtyä seuraavalla viikolla tuplana takaisin ja kesälomista en viitsi edes aloittaa.

Valtion työntekijän kannalta näissä uudistuksissa ei ole mitään huonoa.

Vierailija
50/126 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa erota ammattiliitosta jos ette vielä ole sitä tehny. Ite erosin viime vuonna ja käytän sen 458e paljon mielummin jatkossa itse kun osallistun liiton änkyröiden suojatyöpaikkojen rahoittamiseen. Suomessa saa maksaa veroja muutenkin ihan tarpeeks niin ihan turha maksaa liitolle lisäks. Muutama kaveri on myös eronnut näiden lakkojen takia. Itsellä sen verran hyvä työtilanne etten kuulu edes kassaan enää, mut kaveripiirissä ihmiset liittyny YTK:hon liiton sijaan.

Itse liityin liittoon viime kesänä. On tullut näkyväksi että liittoja tarvitaan edelleen. Työehtojen romuttaminen on alkanut heti kun järjestäytymisaste on laskenut.

Näin on. Hallituksen ja työnantajien tavoitteena on työehtojen ja palkkojen alasajo. Loimaalainen yrittäjä perusti Loimaan kassan ammattiyhdistystä vastaan. Nyt työnantajapuoli on katsonut hyvän paikan iskeä, koska työelämää on jo heikennetty vuosikymmeniä ja nyt saivat sopivan työntekijävihamielisen hallituksen tekemään viimeisen kuoliniskun.

Vierailija
51/126 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin sinultakin kuulla, että olisitko kuitenkin valmis nostamaan esim. viikkotuntisi vaikka 50h, mutta samalla palkalla? Perutelet sillä, että olet ainoa asiantuntija, joten sinua olisi vaikea irtisanoa. Oletko varma, ettei mistään tilallesi saataisi vielä halvempaa asiantuntijaa? Kukaan ei ole korvaamaton, vaikka toki niin olisi ihana ajatella. Olethan sinäkin työsi oppinut, miksi ei joku muukin

Olen oppinut, mutta olen hyvä työssäni ja minulla oli riittävä pohja. Esim äitiyslomasijaiseni ei oppinut töitäni edes auttavasti, vaikka kaiken järjen mukaan hänen olisi pitänyt. En ole korvaamaton, mutta riittävän hyvä, etten ole todennäköisesti pois potkittavien joukossa.

50h viikossa samalla palkalla on jo ihan arkipäivää. Ne työt on tehtävä ja valtiolla ei makseta ylitöistä. Ne tulevat tunti tunnista JOS ehdit pitää. Hyvät ei ikinä ehdi.

Palkkani on kokonaisuudessaan 2600 (y9) josta käteen jää vajaa parituhatta. Jos minä pärjään sillä, niin ehkä lastenhoitajakin pärjää.

Vierailija
52/126 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

TESsithän nyt kumminkin jäävät voimaan ja niistä neuvotellaan kun ne vanhenevat. Ei työelämä romutu vaikka sellaisia uhkakuvia halutaan maalailla.

Vierailija
53/126 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion syöttöporsaat täällä vaatii, että kaikilla on asiat yhtä huonosti kuin heillä. Ilmankos omia asioitaan ei saa hoidettua kun niitä hoitaa noin toksiset ja elämänilonsa menettäneet ihmiset. Ja nämä ovat vielä niitä "hyviä"

Vierailija
54/126 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päiväkotien lakkoilut ärsyttää eniten. Mitään lakkoja ei saada aikaan kun pitäisi puuttua työoloihin ja lasten oloihin. Valitetaan vain

Nyt sitten poliittisesti lakkoillaan vain maksettujen lakkokorvausten ja vapaapäivien takia.

Sama juttu. Irtisanouduin liitosta siksi, että lakkotoimet kohdistetaan taas lapsiin. Turussa vielä lakkoillaan ti-to vaikka käskettiin varautua ti-ke.

Ja liitot on tosiaan aivan hipihiljaa, jos oikeasti tarvitsisit apua huonoja työoloja vastaan. Palkkaa ei makseta eikä työaikalakia noudateta, mutta liitto käskee kysyä pomolta jos se maksaisi ja alkaisi sitä lakia noudattaa. Kun ei alkanut, niin liitto voivotteli asiaa, muttei tehnyt mitään sen enempää. Näin kävi siis itselleni taannoin. 

Hae palkkaturvasta, ei ole vaikeaa.

Vierailija
55/126 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla teiltä siellä syvässä lakkojen puolustelin päädyssä, että miten te oikein ajattelette, että tarvitut säästöt saadaan tässä yhteiskunnassa aikaan?

Riistämällä vielä rankemmin ulkomaista työvoimaa, joka on muutenkin ilmaiseksi muualla koulutettu ja maksaa Suomeen enemmän veroja kuin kotimaassaan? Niinkö? Kenen teidän mielestänne kuuluu maksaa se, että te saatte laiskotella tekaistuilla saikuillanne?

Vierailija
56/126 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetykset lakoista ei tuota hilloja.

Vierailija
57/126 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Allekirjoittakaa hyvät ihmiset kansalaisaloite poliittisten lakkojen kieltämiseksi.

Älä missään nimessä allekirjoita jos olet palkansaaja. Allekirjoittamalla alat sahata sitä oksaa juuresta poikki millä itse istut.

Vierailija
58/126 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentää erityisesti Perussuomalaisten kannatuksen nousu. Kannattajien joukossa on paljon työläisiä, jotka ovat periaatteessa "vihervasemmistoa" vastaan ja sallivat sen vuoksi pilata myös omat vaikutusmahdollisuutensa työelämässä. Osa on varmasti sitä porukkaa, joka seuraa maailmanmenoa Tiktokin uutisista. Surullista, mutta totta.

Vierailija
59/126 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva kuulla teiltä siellä syvässä lakkojen puolustelin päädyssä, että miten te oikein ajattelette, että tarvitut säästöt saadaan tässä yhteiskunnassa aikaan?

Riistämällä vielä rankemmin ulkomaista työvoimaa, joka on muutenkin ilmaiseksi muualla koulutettu ja maksaa Suomeen enemmän veroja kuin kotimaassaan? Niinkö? Kenen teidän mielestänne kuuluu maksaa se, että te saatte laiskotella tekaistuilla saikuillanne?

Hyvätuloisilta voi nipistää eikä antaa lisää. Lisäksi en ymmärrä näiden kahden "virkamiehen"kirjoituksia. Itse juon virastolla lähinnä kahvia ja etänä teen kaikkea paitsi työtä. Silti työt on aina tehty. Enkä ole minuuttiakaan ylimääräistäkään ikinä.

En todellakaan halua mitään saikkuvähennyksiä tai muita uudistuksia, koska sitten pitää mennä sinne töihin missä ei ole nitään tekemistä. 

Itseäni ei kiinnosta mistä rahat otetaan kunhan ei minulta. Ehkä varakkaita vaan kovemmalle verolle ja vaikka ay liike ja muu verovapaa toiminta myös. Sieltä luulisi irtoavan taroeekis

Vierailija
60/126 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te lakkoilevat päiväkodin työntekijät, miksi ette ole koskaan lakkoilleet kun oikeasti on neuvoteltu palkoistanne ja työehdoistanne ?

Ja te hyvätuloiset helsinkiläiset, jotka puollatte poliittista lakkoa, paljonko olisitte valmiita maksamaan päivähoidosta ylimmässä maksuluokassa jotta henkilökunnalle saataisiin sovinnolla kunnon palkankorotukset ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi