Miksi peruskouluaikanani pituuskasvuuni ei kouluterveydenhuolto puuttunut?
Olin aika lyhyt poika peruskouluaikana. Tuosta NHL-pelaaja Valtteri Puustisesta kertovasta artikkelista tuli asia mieleen.
Hänen kouluaikanaan oli terveydenhuolto puuttunut asiaan. Oli ikään kuin ikätovereita jäljessä fyysisessä kehityksessä.
Hän on nyt saman pituinen kuin minäkin, 175 cm.
Mahtaako edes yksikään sellainen nainen, jolla on normaalia vientiä, huolia näin lyhyttä miestä? Taloudellisesti ja ammatillisesti (DI) olen kyllä menestynyt. Itsekään en tässä elämäntilanteessa huolisi ihan ketä hyvänsä. Arvostan koulutusta ja kunnianhimoa. Mutta tämä pituuteni. Mahtaako yksikään akateeminen uranainen kelpuuttaa näin lyhyttä miestä?
M38
Kommentit (26)
Olet pidempi kuin suurin osa naisista. Ongelmasi on korvien välissä eikä pituudessa.
N, DI
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla vähän vaarallisiakin hoitoja! Ja vielä alaikäisenä pitäisi aloittaa ?
Keskipituus taitaa olla nykyään meillä miehillä n.180 ja naisilla 167.
No ei niitä voi enää kasvuiän jälkeen aloittaa. Vai ajatteletko, että aikuisia näillä hoidettaisiin?
Ikävä teitä miehiä kohtaan ettei kehopositiivisuus tunnu koskaan teille asti riittävän.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla vähän vaarallisiakin hoitoja! Ja vielä alaikäisenä pitäisi aloittaa ?
Siskonpoika on 153cm ja täyttää kohta 16v. Kyllä on hoidossa. Ei voida hoitaa enää, kun tutkimukset osoittaa kasvun loppuneen
Mun sisko on akateemisella uralla, hoikka ja urheilullinen, ja sen mies on ehkä 170cm pitkä. Siis suunnilleen samanmittainen kuin siskoni.