Olen tänään törmännyt mm. seuraaviin lasten etunimiin: Tesla, Kivi ja Sulka
Tajuan sen, että moni ei halua lapselleen ikäluokan yleisimpiä nimiä. Mutta miksi pitää antaa otsikossa kuvatun kaltaisia nimiä lapsille? Onhan luontonimissä paljon kauniita nimiä, jotka eivät ole tuollaisia outoja. Kalenterista löytyy paljon nimiä, jotka eivät ole tällä hetkellä yleisiä eli tuskin tulisi luokkakavereissa Ristoja ja Seijoja vastaan.
En vain käsitä tuollaisia todella erikoisia nimiä. Jos vanhempi tuollaisista tykkää, niin vaihtakoon oman nimensä erikoisempaan nimen.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Halutaan lapsen olevan uniikkeja lumihiutaleita.
Oikeastihan Suomessa saisi lapselle jo "erikoisen" nimen sillä, että ottaisi Jenkeissä suosittuja nimiä. Esimerkkejä:
Ashley, n. 50 alaikäisellä tytöllä nimenä
Mason, n. 50 alaikäisellä pojalla nimenä
Tai sitten joku "väärän ikäluokan" nimi. Tuskin päiväkodeissa on kovin montaa Jaanaa tai Karia hoitolapsena esimerkiksi. Silti ihan normaaleja nimiä, jotka ei rasita vanhempana.
Minun mielestä rumia nimi on Aino,Eerika,Aada,Oona .
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä rumia nimi on Aino,Eerika,Aada,Oona .
Myöskin Katariina tai Karoliina ovat hyi.
Maailmassa harvinainen nimi on perisuomalainen nimi, edustamme alle 0,065 prosenttia maailman väestöstä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinulle kuuluu mikä on kenenkin lapsen nimi?
Yritäpä itse tehdä naama peruslukemilla töitä, kun tulee joku Loska-Nokkonen vastaan.
Voi pikku Teslaa. Isona on pakko hommata Tesla. Ainakin isille ja äidille omat.
Työskentelen asiakaspalvelutyössä ja itse olen törmännyt viime viikkoina mm. nimiin Kuikka, Tollo ja Kippa. Eivätkö vanhemmat oikeasti mieti miltä lapsista tuntuu kun heitä kiusataan koulussa.
Miksi kaiken pitäää aina muuttuaaaaaaaaa?
Toivottavasti tosiaan olet hoidossa tuon etunimipakkomielteesi kanssa. Uusia nimiä saa, voi ja pitää keksiä, koska kalevit, annikit, maunot ja lyylit on kuolemassa sukupuuttoon.
Pääasia, että Yrjöt ja Jormat on aika harvinaisia nykyään. Myös Pirkot ja Railit.
Nimeksi ei haluta antaa Yrjöä, kun on niin ikävä mielleyhtymä. Sitten on kaikenlaisia kiviä, kun ne on muka niin kauniita nimiä. Sitä odotellessa, kun nämä vanhemmat haluaisi nimetä lapsensa tuoliksi.
Sehän on melkein sama kuin Tessa,joka minusta myös on vähän hassu nimi.